Idag är jag förbannad därför att...

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
I mitt förra lägenhet satt brandvarnare som man inte ens skulle kunna byta batterier i utan hela enheten fick bytas när batterierna var slut, vilket på mina två varnare hände med sex månaders mellanrum (båda började mitt i natten). Var stämplade att de skulle hålla 12 år, höll 5.5 resp 6. Iof hyresvärldens problem men det känns ändå jävligt slit-och-slängigt på något sätt.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Seriöst? Nu blir jag fanimej ännu mera förbannad. :mad: Mina andra brandvarnare där jag bott tidigare har fan varit lätta att ta isär och plocka ihop men inte denna jävlen. :mad:

Jupp. Min delade jag på mitten innan jag hittade skruven :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När ni ändå byter batterier i era varnare, byt till "Long Life Lithium" som säljs enkom för brandvarnare, dom räcker upp till 10 år.

Jag har satt in såna i alla brandvarnare jag har bytt i, jag har aldrig bytt två gånger i samma brandvarnare.

Snowman89

Guest
För att jag lyckats dragit på mig en riktig förkylning mitt i sommaren..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Efter att ha jobbat som en gris i solen idag så var jag tvungen att kolla två gånger om jag verkligen hade tagit av mig mitt vita linne jag hade när jag jobbade.
Härlig bränna...

Dessutom, jag har väl sisådär 47 tusen rivsår över armar, axlar, nacke och ben efter att ha klippt 75 meter häck vars grenar var beklädda med 5cm långa mördartaggar :mad:
Så när det inte gjorde ont att torka sig efter duschen på grund av solbrännan så var det rivsåren istället :gråta

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Skulle byta olja och filter på hojen idag.
Öppnar bottenpluggen och motorn är nära nog snustorr. Var fan har oljan tagit vägen?!
Sen när man skall montera det nya filtret har jag såklart köpt fel modell.

Morgan N

Motard eller Sporthoj?
Gick med
14 May 2011
Hoj
Honda Varadero XL125V
Ska åka på en flera timmars resa imorgon ( över 10 timmar ) och har försökt få min kina mp4 spelare att funka hela dagen, men nej för fan... provat alla olika sorters format och upplösningar, m.m.

Blir GALENNNNNNNNNNNNNNNNNNNN.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
2500:- på krogen i helgen.

Jag som bara skulle ta en öl

Fifän :död

De pengarna brände jag också på sprit häromsistens, fast det var ju på bordershop i düskland då... Jag antar att du inte fick 12 flaskor starkt och åtta flak öl/cider för dina slantar?:D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
blir väckt 06:57 av en granne som hittat ludd i torktumlaren... :huvuet 06:57 är man antingen jävligt mån om att sova eller på jobbet för helvete, tvättstugan har inte ens nån el..

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
blir väckt 06:57 av en granne som hittat ludd i torktumlaren... :huvuet 06:57 är man antingen jävligt mån om att sova eller på jobbet för helvete, tvättstugan har inte ens nån el..

Ringde han på din dörr? Öppnade du naken?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Ludd verkar vara allvarliga grejor.. :D

(tur man har egen tvättmaskin/torktumlare)

4442_david_batra_med_sin_bok_den_som_inte_tar_bort_luddet_ska_do_86960318.jpg

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är fanimej fortfarande förbannad över hur brandvarnaren är konstruerad. :mad: Pillade bort klisterlappen och där bak satt ju en jävla skruv. :mad: snacka om att designern är master of the trolls.

För min del så lever brandvarnare farligt när de börjar batterivarna mitt i natten. Är lite mer av en grottmänniska då, så är takfästningen inte gord för att den bara ska ryckas loss går det sönder, om det inte bara är att bända isär brandvarnaren går den sönder. :)
Och är den för stabil för att bändas sönder och inte har något uppenbart annat sätt att öppna den (för en grottmänniska) så dränks den i vasken tills morgonen.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA