Idag är jag förbannad därför att...

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
nu måste man ju bara försöka klä sig i så lite som möjligt,

Problem?
Problem.jpg


:tungan
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Man kan ju inte bo i badet...

Det går ju att fixa med en A...C:tummenupp

Är man van vid att gå omkring med skinnställ på sommaren så är ombyte till kjol etc riktigt svalkande:banana,

(inte klokt va saker det är man ska "ta av sig" egentligen när man kör hoj och stannar till och ska bada etc ..hjälm, ryggskena, handskar, stövlar, skinnstället....trosor...näe skoja bara :D)


Sedan när man väl kommit upp och tagit på sig allt igen så börjar man svettas igen....vart f*n la jag nycklarna :rolleyes:
 
Last edited:

Snarret

Guest

Problemet är att man är lika varm ändå, om man så är naken, juh!

Det går ju att fixa med en A...C:tummenupp

Är man van vid att gå omkring med skinnställ på sommaren så är ombyte till kjol etc riktigt svalkande:banana,

(inte klokt va saker det är man ska "ta av sig" egentligen när man kör hoj och stannar till och ska bada etc ..hjälm, ryggskena, handskar, stövlar, skinnstället....trosor...näe skoja bara :D)

En fläkt vore fan inte en dålig idé! En snygg 80talstakfläkt! Så kan man ligga naken under den hela dagarna. Vore helt okej, tror jag!

Haha, ja, blir himla mycket att hålla reda på! Och kan tänka mig att det lätt blir att trosorna med åker av när man ändå håller på :p
 
Last edited:

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
för att jag int bor i mora...


Billigaste bensinen
just nu:

95 oktan
JET Mora 10.17 kr/l
Statoil Mora 10.29 kr/l
OKQ8 Mora 10.45 kr/l
Shell Mora 11.24 kr/l
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Nehej! Jag gillar kallt! Väljer när som helst riktigt kall, torr vinter framför fuktig, äckelvarm sommar. På vintern får man ju ha massa snygga, sköna kläder på sig, nu måste man ju bara försöka klä sig i så lite som möjligt, och är ändå svettig och äcklig.

Konstigt, jag brukar tycka klädseln på sommrarna är klart trevligare på er tjejer än vinterns dunjackor.

Ofan, jag åkte på det i fredags och är yr fortfarande.
Ska till doktorn på fredag igen, får se vad han kommer fram till.

Tre dygn är mitt personbästa, riktiga dygn, inte som dom där med en taskig eftersmak och lite smått vimmelkantig.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
GuW skrev:
Idioter som lägger ut annonser utan telefonnummer på blocket och sedan inte svarar på mail heller.

Skit samma, det finns fler annonser, men jag trodde man ville sälja när man annonserade...

I morse ringde snubben upp, jag skulle kunna få titta på bilen efter klockan 8 i kväll.


Klockan 12 ringde snubben igen, jag kunde inte komma och titta på bilen, för han fick inte tag på säljaren av bilen han skulle köpa istället.

Det känns som att den bilen hamnade längs ner på listan över aktuella fordon...

Jag åkte och tittade på en Saab 9-5 jävel som uppgavs vara i toppskick i dag (annonsen prissänktes i dag till rimliga pengar från att ha varit för dyr), kom dit (några mil enkel resa) tittade på bilen i tre minuter uvändigt och hade då hittat ett dussin bucklor och stenskott (vilket jag egentligen skiter i, men skriver man toppskick i annonsen så...).

Jag öppnade huven och konstaterar att vevhusventilationen inte är åtgärdad, när jag mailade (ja, ytterligare en som ville brevväxla istället för att prata i telefon) och frågade så var svaret "vet inte", men eftersom "säljaren" i annonsen var en äldre herre så tänkte jag att den uppgraderingen kunde ha gått honom förbi.

Det visade sig att ägaren var deras son, som hade haft bilen i 7 år.

Nåväl, jag bad ägaren att starta bilen medans jag stod bakom och sonen stod vid den öppna huven.
Hela gårdsplanen försvann i rökmolnet och sonen backade ett steg för det lät som att kamkedjan var på väg ut genom blocket.

Jag ropade genom röken att vi skiter i det här och åker hem, då säger idioten "vad ska vi säga för pris då"

Jag svarade att det finns inget pris som är så lågt att jag skulle finna det värt att ta med mig bilen därifrån.

Då ringer puckot vars bil jag skulle få titta på, fast jag inte skulle få titta på, men som det nu ska gå bra att titta på i morgon, dvs om han inte ändrar sig igen.

Dessutom ringer en annan snubbe på en annons som JAG har ute och vill komma och titta i morgon.

Fy fan vad det kör ihop sig.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bilhandlarskitochproblem...

Jag är så trött på att köpa och sälja fordon så jag funderar på att helt skita i det och bara bygga mina egna transportmedel (och sen aldrig sälja dem såklart, bara bygga om ifall jag behöver något som ett befintligt fordon saknar). Så mycket puckon man får ha att göra med när det ska säljas eller köpas gör det fan ovärt... Folk är dumma i huvudet, jag hatar människor. Fyfan.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag är så trött på att köpa och sälja fordon så jag funderar på att helt skita i det och bara bygga mina egna transportmedel (och sen aldrig sälja dem såklart, bara bygga om ifall jag behöver något som ett befintligt fordon saknar). Så mycket puckon man får ha att göra med när det ska säljas eller köpas gör det fan ovärt... Folk är dumma i huvudet, jag hatar människor. Fyfan.

Finns snart en hel fabrik att köpa där du kan skicka ihop vad du vill.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Jag är så trött på att köpa och sälja fordon så jag funderar på att helt skita i det och bara bygga mina egna transportmedel (och sen aldrig sälja dem såklart, bara bygga om ifall jag behöver något som ett befintligt fordon saknar). Så mycket puckon man får ha att göra med när det ska säljas eller köpas gör det fan ovärt... Folk är dumma i huvudet, jag hatar människor. Fyfan.

Mitt senaste bilköp var käunun!

Var i akut behov av pendlarbil för noll pengar.
KompiZ med bilverkstad ringer av en slump "Ey gammal kärring vill bli av sin Astra i nyskick. Du kan ju skambju för hon verkade mån om att bli av med den. Aldrig sett en så fin gamm-astra"

Fick den för schutysen spänn med 9k mil, fullstämplad servicebok och inte en rostfläck. Nylackerad för ett år sedan. Som ny under.

Hon hade ärvt den av sin mamma och tyckte det spökade i den :detokända
"Hade jag haft råd hade du fått bilen gratis!"
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Mitt senaste bilköp var käunun!

Var i akut behov av pendlarbil för noll pengar.
KompiZ med bilverkstad ringer av en slump "Ey gammal kärring vill bli av sin Astra i nyskick. Du kan ju skambju för hon verkade mån om att bli av med den. Aldrig sett en så fin gamm-astra"

Den här var ju långt ifrån gratis, men det har nog spökat i den med med tanke på att den inte har användts:

http://www.blocket.se/vasterbotten/Mazda_323_f_1_8_ENDAST_5000mil_35234638.htm?ca=2&w=1

I Malå saltar dom inte vägarna, det märks:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Opel_Rekord_Berlina_Diesel_35233934.htm?ca=2&w=1
(Jörgens fina Mercakombi är ifrån dom trakterna har jag för mig)
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
(inte klokt va saker det är man ska "ta av sig" egentligen när man kör hoj och stannar till och ska bada etc ..hjälm, ryggskena, handskar, stövlar, skinnstället....trosor...näe skoja bara :D)

Problemet är att man är lika varm ändå, om man så är naken, juh!

En fläkt vore fan inte en dålig idé! En snygg 80talstakfläkt! Så kan man ligga naken under den hela dagarna. Vore helt okej, tror jag!

Fasen, man blir ju frustrerad! :gnissla



... stövlar, skinnstället....trosor...näe skoja bara :D)
Skall inte de av om man skall bada då? :va
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
bilköpsproblem

Kikade på en v40 idag. Tog 1.5 minut. Kollade på rosten som var övermålad med pensel och öppnade motorhuven o kollade oljestickan. Öhh, var var oljan? Inte en droppe på stickan... Var visst hans tjej som körde bilen...

Kände inte att det var en bra grej att köpa en turbobil utan olja i, så jag tackade för mig.



När ska blocket fixa högupplösta bilder? Går ju inte att se rosten på bilarna. :gnissla
 

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Ett tips till er som tycker det är jobbigt att sälja på blocket: Åk till bilhandlare o få den köpt? Hade ute min bil för 139.000kr i några månader på blocket utan napp. Åkte till bilhandlare o fick 137.900kr... tog visserligen ett tiotal bilhandlare som skambjöd innan man hitta till rätt idiot :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ett tips till er som tycker det är jobbigt att sälja på blocket: Åk till bilhandlare o få den köpt? Hade ute min bil för 139.000kr i några månader på blocket utan napp. Åkte till bilhandlare o fick 137.900kr... tog visserligen ett tiotal bilhandlare som skambjöd innan man hitta till rätt idiot :D

Mina bilar som bara en idiot ger 5000:- för vill dom inte ha...
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Förbannad är väl kanske ett för starkt ord men fick ett sms från rekryteraren igår efter att hon snackat med VD'n för företaget jag varit på intervju hos. VD'n tyckte den andra kandidaten var mer intressant vilket jag förstår då han har erfarenhet av tjänsten.
Så det var helt väntat men man blir ju ändå lite besviken.
Fast hon skrev ju bara att han var mer intressant inte att han blivit erbjuden jobbet och tackat ja... Jaja, lägger inte så mycket mer energi på det utan jag väntar på svar från andra jobb.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top