Idag är jag förbannad därför att...

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
är mest irriterad för att allt fler annonser innehåller "ge bud" som pris då.
Borde finnas regel att man MÅSTE sätta ett pris på varan man ska sälja.
Det är ingen jävla auktion. Säljaren vet precis hur mkt han/hon vill ha för varan, istället för att skriva ett pris så väljer man då att skriva "ge bud" för att kanske tjäna en extra slant. Admin borde sätta det som regel att riktpris måste vara skrivet.....

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Börjar tröttna på att kolla på bilar för under 30k. Visst man kan inte förvänta sig nyskick på allt, men alla verkar ju ha rostskador, styrleder som glappar, obalans i framvagnen, elfinesser som inte fungerar osv.

Och sen efter provturen så vill de ha ett bud i alla fall. Jag som är beredd på att köpa för fullt utsatt blocket-rövarpris, bara de var i skick som stog i annonsen och telefonkontakten.

Nej, jag bjuder inte på skitbilar om jag så får dem nästan gratis... :död

Last edited:

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Jag är förbannad för att tjejen dumpat mig då jag inte vill producera barn till våren. Tejer...:huvet

[YOUTUBE-ID]qwAy4cN0fR0&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Jag är förbannad för att tjejen dumpat mig då jag inte vill producera barn till våren. Tejer...:huvet

[YOUTUBE-ID]qwAy4cN0fR0&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Varför flyttar alltid karln till lägenhet och kvinnan bor kvar..?
Äger ni 50/50?

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Varför flyttar alltid karln till lägenhet och kvinnan bor kvar..?
Äger ni 50/50?

Kortade ner mitt inlägg lite men förstår att du hann läsa originalet. :)

Jao, vi äger 50/50 men det är lugnt för mig. Vill inte bo kvar själv ändå. Jag är välkommen tillbaka om jag ändrar mig ang. unge säger hon. :gnissla

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Eller alla annonser som innehåller "intressekoll" och ett rejält överpris.

Google borde ha en översättningsfunktion som översätter "intressekoll" till "jag vill egentligen inte sälja, men kan jag lura någon efterbliven jävel att betala dubbelt så mycket som den är värd så släpper jag den"

Börjar tröttna på att kolla på bilar för under 30k. Visst man kan inte förvänta sig nyskick på allt, men alla verkar ju ha rostskador, styrleder som glappar, obalans i framvagnen, elfinesser som inte fungerar osv.

Och sen efter provturen så vill de ha ett bud i alla fall. Jag som är beredd på att köpa för fullt utsatt blocket-rövarpris, bara de var i skick som stog i annonsen och telefonkontakten.

Nej, jag bjuder inte på skitbilar om jag så får dem nästan gratis... :död

Jag tittar också på bilar under 30... :huvet

Bland annat en Saab 9-5 där inte vevhusventilationen var renoverad och motorn höll på att rasa.

Den rökfyllde hela gården på under en minut och då jag hostade genom röken till min chaffuör att vi skulle åka ville snubben att jag skulle bjuda nåt...

Släpp honan och gå vidare.

Tänk dig samma situation fast där en kille säger "jag vill ha en trekant, vill inte du det så dumpar jag dig"

Kan du föreställa dig vilket känslolöst rikspucko den killen skulle framställas som av alla hennes väninnor, som utpressade henne med hot om att dumpa...

En misslyckad trekant som man inte ville var med på men utpressades till kan man lägga bakom sig och glömma...

Last edited:

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Släpp honan och gå vidare.

Tänk dig samma situation fast där en kille säger "jag vill ha en trekant, vill inte du det så dumpar jag dig"

Kan du föreställa dig vilket känslolöst rikspucko den killen skulle framställas som av alla hennes väninnor, som utpressade henne med hot om att dumpa...

En misslyckad trekant som man inte ville var med på men utpressades till kan man lägga bakom sig och glömma...

Hehe. Jag får nog ta hennes parti lite här. Jag förstår henne och hon har tjatat om barn i två år nu och det här var inte ett hot. Hon sa helt enkelt att om jag inte vill skaffa barn med henne så är det dax för henne att gå vidare. Fair enough tycker jag även om det suger.

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Borde finnas regel att man MÅSTE sätta ett pris på varan man ska sälja.
Det är ingen jävla auktion. Säljaren vet precis hur mkt han/hon vill ha för varan, istället för att skriva ett pris så väljer man då att skriva "ge bud" för att kanske tjäna en extra slant. Admin borde sätta det som regel att riktpris måste vara skrivet.....

Skit i den annonsen o ta nästa då istället, inte så svårt.

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
vad sägs som att sätta ett pris man vill ha kanske ?

Håller delvis med. Men ännu mer korkat är det när dom skriver "ge bud" och man skickar ett mail till dom och frågar vad dom kan tänka sig för pris, sedan få svar med ett pris.. Varför i helsefyr skriver man "ge bud" då?

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Håller delvis med. Men ännu mer korkat är det när dom skriver "ge bud" och man skickar ett mail till dom och frågar vad dom kan tänka sig för pris, sedan få svar med ett pris.. Varför i helsefyr skriver man "ge bud" då?

Ja, sen ger man ett bud så blir vederbörande sur eftersom man lagt skambud, då man egentligen inte vet själv vad ett vettigt bud är på varan.

Därav bortkastad tid för både säljare och köpare.

Jag vet vad jag köpt varan för, jag vet hur kass/bra varan är, jag vet vilket pris jag vill ha....VARFÖR inte skriva det priset helt enkelt?

På många forum har dom som regel att man måste ha ett riktpris.

här har vi bra exempel på att man försöker fiska....

annons på sh gebud pris...
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=56316

annons på blocket med pris...
http://www.blocket.se/gotland/Yamaha_R1___sv_sald__nyskick__prissankt_33758832.htm?ca=5&w=3

därav skriver jag i den här tråden

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, sen ger man ett bud så blir vederbörande sur eftersom man lagt skambud, då man egentligen inte vet själv vad ett vettigt bud är på varan.

Jag vet vad jag köpt varan för, jag vet hur kass/bra varan är, jag vet vilket pris jag vill ha....VARFÖR inte skriva det priset helt enkelt?

http://www.blocket.se/gotland/Yamaha_R1___sv_sald__nyskick__prissankt_33758832.htm?ca=5&w=3

Den kanske blir billigare för dom som hittar den på sporthoj?

Du har ju ett utgångspris på blocket, uppenbarligen blir den inte såld, alltså kan du glatt buda långt under.

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Den kanske blir billigare för dom som hittar den på sporthoj?

Du har ju ett utgångspris på blocket, uppenbarligen blir den inte såld, alltså kan du glatt buda långt under.

jag struntar i om annonsen finns på blocket,bytbil,hemnet whatever, lägger folk in annons på sh ska det väl stå med ett pris.

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14

Jag har alltid problem att ge bud. Tänker också på det där med skambud eller tvärtom. Antingen som du säger så blir säljaren sur eller så ge man ett för högt bud och blir halvt lurad av varans skick.

"Det där skinnstället med den där gamla bilden". Ger ett bud på 5000 och sedan är det inte alls i det skicket som på bilden och priset kanske istället skulle varit 2000..

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Jag har alltid problem att ge bud. Tänker också på det där med skambud eller tvärtom. Antingen som du säger så blir säljaren sur eller så ge man ett för högt bud och blir halvt lurad av varans skick.

"Det där skinnstället med den där gamla bilden". Ger ett bud på 5000 och sedan är det inte alls i det skicket som på bilden och priset kanske istället skulle varit 2000..

precis, antingen blir man kallad idiot för att man gett för dåligt bud eller så har man gjort bort sig med att man lagt för högt bud.

Sen som du säger, man ger ett bud så kan säljaren maila tillbaka, nejtack går inte under 80k t.ex

Då tänker man, din skelögda snåljude, skriv ut pris istället.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
precis, antingen blir man kallad idiot för att man gett för dåligt bud eller så har man gjort bort sig med att man lagt för högt bud.

Sen som du säger, man ger ett bud så kan säljaren maila tillbaka, nejtack går inte under 80k t.ex

Då tänker man, din skelögda snåljude, skriv ut pris istället.

Gör som jag, käbbla med dom tills dom spottar ur sig vad dom vill ha.

Kan ta tid, men passa på när du är och klossar eller liknande så att det bara är deras tid som går åt.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
jag struntar i om annonsen finns på blocket,bytbil,hemnet whatever, lägger folk in annons på sh ska det väl stå med ett pris.

Det är ju du som köpare som har bäst koll på vad det du vill köpa är värt, inte säljaren.
Det jag tror du är förbannad på är att du vill att folk sätter ett pris så du enkelt kan sortera ut de du tycker är lite dyra när du letar efter ett klipp.

Står det bud och alla andra liknande hojar ute på annons har ett visst pris då är det inte så svårt eller hur?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Säckpipa FTW, inget kan låta så illa som en som inte kan men försöker...

I second that!:D jag kan låna ut en, och dessutom ge en lektion i hur man låter som överjävligast :banana

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23

Det är väl inte så jäkla svårt att ringa och fråga om säljaren har ett riktpris? Det brukar jag göra och ev pruta om jag anser att det är för högt!

Last edited:

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Det är väl inte så jäkla svårt att ringa och fråga om säljaren har ett riktpris? Det brukar jag göra och ev pruta om jag anser att det är för högt!

så jag ska ringa han o fråga om vad han har för riktpris när han kan sätta ut riktpriset i annonsen ?

Norman: om ingen skulle sätta ut ett riktpris hur ska man då veta hur marknaden ser ut?
Sen så har jag jävligt mkt cash så jag köper nytt ändå så tät som jag är, så det är inte det jag är ute efter....(ironi)

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...