Idag är jag förbannad därför att...

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Jag är förbannad för att folk inte har koll på sina grejor.
Har nu ringt på 3 olika hojar och ingen av ägarna har koll
på miltal, utrustning, service, regnr, skick, svensksåld, hur länge
de ägt hojen.

Fan, jag trodde alla mc-ägare var lika duktiga som alla här på sporthoj
som putsar och servar så det står härliga till.

Fan, suck och jävlar.

5200 mil, mörkt kåpglas och slipon(original kåpglas och ljuddämpare finns), olja och filter bytt en gång/säsong, drivpaket byttes mitt på förra säsongen, ventiljustering kommer till våren, senaste gjord vid 3900 mil, reg.nr på begäran, svensksåld, jag är 6:e eller 7:e ägaren och har haft bågen i 2 år och 1 månad.

Dock inte till salu i nuläget, tror jag inte iaf, känns litet osäkert med peningar för ny hoj till våren. :huvet

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Du skojar?! Bara för att det är en stor butikskedja så måste dom ha barnkläder? Gå till polarn o pyret i stället så slipper du gnälla på butiksanställda som inte kan rå för vad som säljs... Men där tycker du väl det är för dyrt, snålkärring... :tungan

1. Dom har ju barnkläder! Bara inte i två storlekar som deras chef bestämt att de inte ska ha.
2. Snålkärring? Hmm...min exman skulle garva läppen av sig åt det uttalandet och är nog av motsatt åsikt, men jo jag handlade där sedan, 1 par fleecebyxor och tre par vantar 800 pix, men varma ungar är ju värt mycket. Sen är jag en dubbelarbetande ensamstående tvåbarnsmorsa som sliter arslet av mig för att ha råd med mat, husrum och kläder åt mina barn, men det är kanske definitionen på snålkärring?

HAHAHAHAH...

Ja jävlar, du var mig en rolig prick du.
Fast jag blir mest förbannad på dig för du skapa onödigt jobb åt expediten som fick plocka upp ditt jävla skit, nästa gång du blir förbannad kan du fan ha vett nog att gå tillbaka med det du plockat åt dig.

Förtydligande: Jag blev förbannad för expeditens bemötande då hon säger att jag inte får handla där. Jag lämnade ett 7-pack strumpor på disken... och ja de har barnkläder men bara inte i ett storleksspann på 150-170.. för mig som förälder är det ologiskt, de har allt från nyfödd och stora vuxenstorlekar...varför då inte 150-170 ctl? Klart jag fattar att det inte är expediten som bestämt vad butikskedjan ska ha för utbud och ja, hon kan ju haft en dålig dag, och ja, jag tycker en säljare ska bemöta en kund proffsigare än så. Därför blev jag förbannad.

Sen var det ju inte alls min mening alls att göra er förbannade på mig, ber om ursäkt för det.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jag är förbannad för att jag inte har resurserna att ta vara på min drömbil som finns till salu nu. Kan nog skrapa ihop pengarna det kostar att köpa den, men sedan renovera den och ha tiden och platsen att göra det. Darn. Kommer ångra mig länge...

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jag är förbannad för att jag inte har resurserna att ta vara på min drömbil som finns till salu nu. Kan nog skrapa ihop pengarna det kostar att köpa den, men sedan renovera den och ha tiden och platsen att göra det. Darn. Kommer ångra mig länge...

Köp den och ställ undan den samtidigt som du låter planerna mogna för en renovering i ett senare skede.

Du kommer ångra dig resten av livet om du inte köper den, det kan jag sätta ett lillfinger på.

KÖP!

Vad är det för kärra? PMa om du inte vill tipsa andra här.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Hur fan står ni ut?

Alltså... jag var dum nog att ställa av hojen för då jag trots flera plagg under skinnställ och långkallingar frös om jag körde över 70..

Men nu är fan varje dag ett helvete.. vill bara dra ut pärlan ur garaget och lyssna på motorljudet igen. Det här har varit min första säsong, så jag vet inte hur ni rutinerade folk överlever vintern?

Inte direkt som om jag har något lämpligt substitut. Är grymt sugen på att åka en riktigt fet skidtur men det kostar ju skjortan :(

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Alltså... jag var dum nog att ställa av hojen för då jag trots flera plagg under skinnställ och långkallingar frös om jag körde över 70..

Men nu är fan varje dag ett helvete.. vill bara dra ut pärlan ur garaget och lyssna på motorljudet igen. Det här har varit min första säsong, så jag vet inte hur ni rutinerade folk överlever vintern?

Inte direkt som om jag har något lämpligt substitut. Är grymt sugen på att åka en riktigt fet skidtur men det kostar ju skjortan :(

Enduro är det som gäller nu ju! :tummenupp

Tenta imorgon, skjut mig :död

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!

Snöskoter!! fast kan bli svårt i Skåne...

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Köp den och ställ undan den samtidigt som du låter planerna mogna för en renovering i ett senare skede.

Du kommer ångra dig resten av livet om du inte köper den, det kan jag sätta ett lillfinger på.

KÖP!

Vad är det för kärra? PMa om du inte vill tipsa andra här.

Det blev inget köp. Priset kröp iväg lite för mycket, även om det var billigt.

Bilen i fråga var en DeTomaso Pantera som kronofogden sålde. Gick för 128tkr. Dock i rätt risigt skick. Ingen inredning alls, förmodligen bankörd. Rost och spackel i drivor. Men en Pantera...

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

Bilen i fråga var en DeTomaso Pantera som kronofogden sålde. Gick för 128tkr. Dock i rätt risigt skick. Ingen inredning alls, förmodligen bankörd. Rost och spackel i drivor. Men en Pantera...

Ouch!

Ja det är klart en ball bil, det håller jag med om.
Förmodligen rätt värdelös på mycket, men riktigt kool!

Vilken generation?

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
1. Dom har ju barnkläder! Bara inte i två storlekar som deras chef bestämt att de inte ska ha.
2. Snålkärring? Hmm...min exman skulle garva läppen av sig åt det uttalandet och är nog av motsatt åsikt, men jo jag handlade där sedan, 1 par fleecebyxor och tre par vantar 800 pix, men varma ungar är ju värt mycket. Sen är jag en dubbelarbetande ensamstående tvåbarnsmorsa som sliter arslet av mig för att ha råd med mat, husrum och kläder åt mina barn, men det är kanske definitionen på snålkärring?

Det är bara så att jag gillar att pika folk som brusar upp i butiker och i mataffären.. Det är väldigt givande att sätta en person på plats, som inte kan behärska sig bland folk...

Min morsa var en sådan när jag växte upp, tyckte det var tvärpinsamt när hon tyckte att hon skulle ha rätt... I stället för att släppa och gå vidare bara... Synd om dina barn ska tycka det blir pinsamt för småsaker när ni är ute och har trevligt o shoppar tillsammans.. :)

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ouch!

Ja det är klart en ball bil, det håller jag med om.
Förmodligen rätt värdelös på mycket, men riktigt kool!

Vilken generation?

Det var en 73a. Lagom vinge bak, utan det extravaganta kjolpaket som många utrustats med.
Finns gott om väghållningskit för att bättra på väghållningen lite. Och även trim.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

De rutinerade dränker sorgerna i en flaska sprit (Eller ja, flera...) ... :) Vänta bara en månad eller två så får du se hur bra de rutinerade här på forumet hanterar det. :D

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
De rutinerade dränker sorgerna i en flaska sprit (Eller ja, flera...) ... :) Vänta bara en månad eller två så får du se hur bra de rutinerade här på forumet hanterar det. :D

Många av oss spenderar tiden med att stöta på allt som rör sig.

På internet iaf.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
och ja de har barnkläder men bara inte i ett storleksspann på 150-170.. för mig som förälder är det ologiskt, de har allt från nyfödd och stora vuxenstorlekar...varför då inte 150-170 ctl? Klart jag fattar att det inte är expediten som bestämt vad butikskedjan ska ha för utbud och ja, hon kan ju haft en dålig dag, och ja, jag tycker en säljare ska bemöta en kund proffsigare än så. Därför blev jag förbannad.

Sen var det ju inte alls min mening alls att göra er förbannade på mig, ber om ursäkt för det.

Själv har jag skostorlek 47-48, vilket om jag vore som dig skulle innebära liv i luckan varenda gång jag handlar skor ;)

Det är inte ekonomiskt gångbart att ha varenda storlek av allt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Själv har jag skostorlek 47-48, vilket om jag vore som dig skulle innebära liv i luckan varenda gång jag handlar skor ;)

Det är inte ekonomiskt gångbart att ha varenda storlek av allt.

Haha, jo, för oss som står stadigt på marken är ofta utbudet på vanliga skor rätt skralt... I princip överallt slutar de ju vid 45. >.<

Största anledningen till att jag alltid går i arbetsskor..

Många av oss spenderar tiden med att stöta på allt som rör sig.

På internet iaf.

På internet stöter man på, irl stöter man i. ;)

Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe

http://www.autoscout24.se/Details.aspx?id=203340613 Detta var den billigaste jag hittade.....Du kunde köpt den, renoverat och tjänat en hacka tror jag. Är du mindre förbannad nu? :D

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
http://www.autoscout24.se/Details.aspx?id=203340613 Detta var den billigaste jag hittade.....Du kunde köpt den, renoverat och tjänat en hacka tror jag. Är du mindre förbannad nu? :D

Hittade en i Tyskland för 30keuro, men den var inte i finaste skicket.
Men ska den upp i bra skick så har vi nog iaf 150-200tkr i material/utlejt arbete. Då blir det helt plötsligt inte så mycket kvar. säg att vi kanske hamnar på 300k i slutkostnad. Då har vi lagt ner rätt många arbetstimmar. Vill du tjäna 100k under samma tid, men lägga mindre arbetstid så skulle jag köpa och sälja fordon i ok skick som fogden säljer.

Yes, inte lika förbannad längre...

Fuck... Är jag visst.

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
...Jag ska flyga till Gotland i eftermiddag, hur jävla dum får man vara att acceptera inbjudan till en konferens där i slutet av Oktober... :näsblod

Sen är jag förbannad för att det är åtta dagar tills tre veckor i Thailand som borde åkt till imorrn..

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA