Idag är jag förbannad därför att...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Är inte koldioxid en ganska dåligt sätt att ha ihjäl levande väsen. Är ju inte giftigt egentligen utan ger mer kvävning på grund av avsaknaden av syre vilket torde ge en ganska plågsam död. Eller menar dom möjligtvis kolmonoxid? :va

Nja, kvävning är inte så plågsamt eftersom det är kvävehalten i blodet som styr andningen.
Man märker alltså inte att syret tryter.
Lurigt, men bra att veta om vid arbeten i syrefattiga områden.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Nja, kvävning är inte så plågsamt eftersom det är kvävehalten i blodet som styr andningen.
Man märker alltså inte att syret tryter.
Lurigt, men bra att veta om vid arbeten i syrefattiga områden.

Borde väl alla som provat helium/vätgas(väldans lättantädligt) känt av? 2 andetag av kalle anka å ja sjönk ihop som ett lik, utan å märka nåt obehag :p

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Folk är fan dumma i huvudet, hatar människor... Hur kan van vara otrevlig mot folk man inte känner och anklaga dem för att ha gjort fel när de dels bara gör som de blivit tillsagda, dels följer satta prislistor och dels inte ens var inblandade i händelseförloppet över huvud taget?:va

Kom in en herre på jobbet idag och tankade 95-oktan bensin i sin dieselbil. Han stormar då in i butiken och anklagar oss för att ha gjort fel (Skyltningen kan fan inte bli mycket tydligare:va), vill att vi ska ta ansvaret för det som hänt samt vägrar betala för bensinen...:huvet Otrevlig var han också, kom med hot och svordomar och skulle minsann ta detta till en högt uppsatt bekant inom shell...:dummer Det roliga var ju när han började gorma om att "bensinhandtag ska fan vara gröna och dieselhandtag ska vara svarta!".
- Ehm, handtaget du tankade från ÄR grönt...
"... Det saknas klisterlapp på handtaget!"
- Nej, det står 95-oktan på det..."
":mad:"

Sen kom det in en herre och var missnöjd med biltvätten, trots att den funkade som den skulle och herren i fråga hade blivit informerad om dess funktion. Inte heller han ansåg sig ha gjort något fel, trots att man genom en snabb koll kunde lista ut att han kört förbi fälgspolaren med framdäcken då dessa förblev smutsiga medan de bakre blivit rena...

Senare gick biltvätten sönder (ett mindre sköljmoment som inte ens står uppskrivet på "menyn"), och när jag i förväg informerar en herre som vill köpa biltvätt om detta lilla fel blir han vansinnig och kräver ett gratis extra avfettningsprogram som kompensation för att programmet i övrigt är inkomplett. Kommentarer som "Du kan ju fan inte sälja ett program till fullt pris om hela inte funkar" och "Hade jag inte varit tvungen att tvätta så hade jag fan inte gjort det"" ekade genom butiken, som om det rättfärdigade gratisvaror för nära halva tjänstens pris på grund av detta fel...:dummer :huvet Och som sagt, detta på en tvätt han inte ens köpt ännu, eller var tvungen att köpa. Och hade jag inte upplyst honom om felet hade han inte ens vetat att han gick miste om något, så minimalt var felet...:huvet

Sen kom det in en herre och ville betala bensin med rikskuponger.
"Ehm, det står klart och tydligt på kupongerna att du kan betala mat men ej tobak och alkohol med dem..."
-Ey vafan mannen, ja har tankat här hur mycket som helst går alltid pra!
Vetefan vem du tankat av, men inte var det mig...

Sen kom det in en herre som inte kunde betala för bensinen. Inte heller hade han någon bekant som kunde komma med cash eller annat kort. Sen blev han arg på mig för att jag inte kunde lösa problemet på något annat sätt än att ta betalt vad bensinen faktiskt kostade... Oh nej så hemsk jag är, tar betalt för det du köpt...:huvet Är det mitt fel att du tankat för mer än vad du har på kortet, ditt snålkukade helvete!?:mad:

Sen kom det en dam och gnällde som fan över en bil som stod med motorn igång på området, för "Det kan ju minsann inte vara tillåtet!" och "Det finns lagar mot sånt!".
- Men snälla damen, tänk om bilen är svårstartad och inte går igång igen om hon stänger av den?
"Det är banne mig inte ok någonstans, dagens ungdom!"
... :rofl

Sen ville sagda dam ha hjälp med allt ifrån att kolla oljan till att diagnostisera varför hennes bil var svårstartad, samt tankning... Samt att hitta vägen... Samt att fylla på oljan... Samt fan och hans moster...:huvet Allt detta medan jag var ensam och inte får lämna stället om det finns kunder i butiken, men för detta hade damen ingen förståelse utan blev mer och mer irriterad över varför jag inte följde med henne ut trots att hon var först på plats...

Sen dog den där bilen som stått på tomgång inne i biltvätten (precis som jag förutspått var den otroligt svårstartad varm), med folk i tvättkön som blev mindre glada... Sen låstes dörrarna så att människan som satt fast där inne inte ens nu kunde komma ut, trots att bilen hoppade igång... Fick då springa ifrån damen återigen och öppna tvättdörrarna varpå hon blev vansinnig igen...

Sen kom det ett par snubbar och ville tvätta bilen, men inte till fast pris. De ville ha halva priset, som vi erbjuder efter klockan nio på det finaste programmet, nära nog en timme i förväg...
- Jag kan gärna genomföra köpet och trycka ut koder för halvpristvättar, men de kommer inte funka i maskinen förrän efter 9.
"Kan du inte slå in det som halvpris och sen ge oss fullpriskoder?"
- Nej, för tvätten kostar inte hälften ännu, jävla miffo!:mad: (obs, enbart tanke. uttryckte mig lite finare än så).
"Vadå, du kan väl göra ett undantag?"
...:huvet
- Men, nej!?:va Skulle jag sälja halvpristvättar på dagtid skulle vi ju tappa andra hälften av intäkterna, varför skulle ni två främlingar på rabatt bara sådär plötsligt när tvätten kostar så mycket som den gör på den tid ni vill tvätta?:va (återigen tanke...)

Vad är det för folk egentligen?:va Jävla luffare!:mad:

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Folk är fan dumma i huvudet, Jävla luffare!:mad:
:D

Feltankarsnubben är en klassiker!

Attack är bästa försvar lixom.....:arsele

Alla mackar ser väl likadana ut och är utformade för att vara så idiotsäkra som möjligt, allt i bensinbolagets intresse.

Men sedan är det ju så att det alltid finns smartare
idioter
som överlistar idiotsäkringarna. :död

Det var väl en sådan som hälsade på hos dig. :tummenupp

/e

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
:D

Feltankarsnubben är en klassiker!

Attack är bästa försvar lixom.....:arsele

Alla mackar ser väl likadana ut och är utformade för att vara så idiotsäkra som möjligt, allt i bensinbolagets intresse.

Men sedan är det ju så att det alltid finns smartare
idioter
som överlistar idiotsäkringarna. :död

Det var väl en sådan som hälsade på hos dig. :tummenupp

/e

Dieselpumpen är ju fakking bredare än 95an, va fan äre för idiot som kom på de..
Tankar ju hellre diesel i bensinarn än tvärtom :gnissla

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Japp, det är för jäkla härligt att jobba med kunder ibland. :D

Det allra roligaste är ju att man som för kontakten utåt får ta all skit för allt jävelskap som dom där stjärnorna på kontoret med mycket betalt klurat ut. :)

Nåja, bäst att hålla humöret och skratta åt det sen ist. :näsblod

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Dieselpumpen är ju fakking bredare än 95an, va fan äre för idiot som kom på de..
Tankar ju hellre diesel i bensinarn än tvärtom :gnissla

Det är krav på att man inte skall kunna tanka annat än blyfritt i bilar med katalysator.
I övrigt gäller vanligt sunt förnuft.
Som inte är så vanligt längre.

Dessutom går det att blanda i ganska mycket bensin i dieseln innan det blir akuta problem.

sportbike

Guest
Fick ett mail från Svenska Spel, vilket innebär vinst på gårdagens tipsomgång.
Eller inte.
Öppnade mailet och läste bara "Grattis", satte på kaffe och funderade lite hur jag skulle formulera mitt avskedsbrev till min arbetgivare:
Ett sms med texten "Eat this"?

Well, läste resten av innehållet i mailet innan honen växt ut och läste "95 kronor"

Innebär alltså att det är en precis vanlig måndag i morgon.

:mad:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Fick ett mail från Svenska Spel, vilket innebär vinst på gårdagens tipsomgång.
Eller inte.
Öppnade mailet och läste bara "Grattis", satte på kaffe och funderade lite hur jag skulle formulera mitt avskedsbrev till min arbetgivare:
Ett sms med texten "Eat this"?

Well, läste resten av innehållet i mailet innan honen växt ut och läste "95 kronor"

Innebär alltså att det är en precis vanlig måndag i morgon.

:mad:

Nästa gång tar du med ghetto blastern och:
http://www.youtube.com/watch?v=EPrSVkTRb24

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
I övrigt gäller vanligt sunt förnuft.
Som inte är så vanligt längre.
common-sense-superpower.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Inte räven utan NyTeknik som varit på besök?

Ja kanske det, han gillade ju inte träd som störde utsikten mot vattnet...

Fast jag har utsikt mot vattnet så det räcker och blir över, dom där träden stod så till att dom inte störde, bäverjäveln hade väl kunnat äta så mycket han ville utanför min tomtgräns...

Han har till och med försökt tugga på eken på gården, men den var tydligen för hård.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja kanske det, han gillade ju inte träd som störde utsikten mot vattnet...

Fast jag har utsikt mot vattnet så det räcker och blir över, dom där träden stod så till att dom inte störde, bäverjäveln hade väl kunnat äta så mycket han ville utanför min tomtgräns...

Han har till och med försökt tugga på eken på gården, men den var tydligen för hård.

Du får gå ut och markera reviret lite bättre så kanske du slipper bävern sen.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA