Idag är jag förbannad därför att...

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Nu är det ju sommartiden som är specialtiden och vintertiden som är standardtid, så vad fan är sommartiden bra för? :D

Det är ju det som är så fel. Sommartid borde gälla året runt. KD skulle lätt komma upp i 10% i nästa val om de drev frågan. :tummenupp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Parkeringsböter x2. Är det fan rimligt att jag skall betala detta packs lön för att de ska gå runt och trakasera mig och skriva nonsens-fakturor? :mad:
Ok om man står ivägen liksom, men kom igen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skjuta?

Varför bara inte ta ett snöre och sätta runt kon och ringa bonden :va

Asså, men tjurar är ju livsfarliga! Det vet ju alla!
De bara går där och ser lömskt lugna ut innan de peddovåldtar något stackars flickebarn innan de äter upp det.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är ju det som är så fel. Sommartid borde gälla året runt. KD skulle lätt komma upp i 10% i nästa val om de drev frågan. :tummenupp

Det finns ju redan en universiell tidsangivelse som står över alla andra:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Unix_time

Swatch försökte ju med en egen geek-time, trots att Unixtime redan fanns:
http://en.wikipedia.org/wiki/Swatch_Internet_Time

Jag skiter i vilken tid som används, jag bor i norrland, jag har tillräckligt ljus dygnet runt på sommaren, oavsett om vi flyttar klockan eller inte.

Ge mig sommarväder året om istället!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Förkyld så in i helvete, så träningen lär utebli hela veckan. Fan vad drygt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Parkeringsböter x2. Är det fan rimligt att jag skall betala detta packs lön för att de ska gå runt och trakasera mig och skriva nonsens-fakturor? :mad:
Ok om man står ivägen liksom, men kom igen.

Ja, det är rimligt om du parkerar fel.

Kan man inte parkera rätt ska man fan inte ha bil.

"Buhu, jag bor i fjollträsk och där finns inga parkeringar"

Näe, men det finns en fullt fungerande kollektivtrafik som ett alternativ.

Här finns ingen fungerande kollektivtrafik och dom bygger bort parkeringar på löpande band inne i stan, men man kan alltid få plats i någon av parkeringshusen om man orkar masa sitt lata dökött manuellt ett par hundra meter.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj

Här finns ingen fungerande kollektivtrafik och dom bygger bort parkeringar på löpande band inne i stan, men man kan alltid få plats i någon av parkeringshusen om man orkar masa sitt lata dökött manuellt ett par hundra meter.

Jag är av den åsikten att staten ska hålla sig jääävligt långt ur vägen för vanligt folk.
Ok mord och gruppvåldtäkt kanske behöver vara olagligt, men vem fan bryr sig om vilken sida av vägen jag parkerar på? En annan sak om man är i vägen, men så var heller inte fallet.
Där gick en veckas mat åt sumpen iaf.

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
jag är sjuk.. och det händer kanske 2 ggr om året, fy fan skjut mig någon snälla :(

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag är av den åsikten att staten ska hålla sig jääävligt långt ur vägen för vanligt folk.
Ok mord och gruppvåldtäkt kanske behöver vara olagligt, men vem fan bryr sig om vilken sida av vägen jag parkerar på? En annan sak om man är i vägen, men så var heller inte fallet.

Jag är av åsikten att släpps folk fria att parkera som dom vill parkerar dom jävligt dumt.

Varför ställde du dig inte på andra sidan där det tydligen var tillåtet?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig

Får faktiskt säga att umeå har jävligt bra kollektivtrafik inom staden.

Å andra sidan håller jag med om att man fan inte an bli arg på någon för att man själv parkerat som ett arsle, ag ja men på sig själv

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Jag är av åsikten att släpps folk fria att parkera som dom vill parkerar dom jävligt dumt.

Varför ställde du dig inte på andra sidan där det tydligen var tillåtet?

För där är det tydligen permanentparkering för bilar som alldrig används.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Får faktiskt säga att umeå har jävligt bra kollektivtrafik inom staden.

Nja, acceptabel inom staden, värdelös om man kommer en bit utanför.

Det är ju inte 4minuter mellan avgångarna som i tunnelbanan, och en halvtimme kan vara acceptabelt, men när det blir en timme mellan på vissa linjer och mer än så på andra, då är den inte längre bra....

I synnerhet inte om man måste byta buss på vasaplan och det är en timme mellan.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Där finns ett problem med kollektivtrafiken inom Umeå och det är att den slutar gå väldigt tidigt. Lite småsegt när sista bussen går 2215 såväl vardag som helgnatt....

Men de skall ha cred för snabb betalning med VISA/MC och bra SMS Biljett. Samt att de kör flygbuss som kostar nästan gratis...

Jag kör bil.....:näsblod

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nja, acceptabel inom staden, värdelös om man kommer en bit utanför.

Det är ju inte 4minuter mellan avgångarna som i tunnelbanan, och en halvtimme kan vara acceptabelt, men när det blir en timme mellan på vissa linjer och mer än så på andra, då är den inte längre bra....

I synnerhet inte om man måste byta buss på vasaplan och det är en timme mellan.
Kan ju långt från doktorera i det men jag blev positivt överaskad även om vasaplan är lite av umeås t centralen snor en massa tid och attraherar äckliga människor.

att det inte funkar när man kommer utanför gäller ju i sthlm med. jag har tex 1.5-2h till jobbet trotts att det på kartan knappt är 3mil vilket tar 20-60 min att köra beroende på kö

men återigen eran kollektivtrafik är bättre än tex malmös som är ett obepripligt skämt (gäller iof hela stan)

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250

Och om alla tänkte så?

Folk har svårt att ställa sig i en ruta, hur tror du det skulle se ut om man fick stå överallt :rolleyes:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Och om alla tänkte så?

Folk har svårt att ställa sig i en ruta, hur tror du det skulle se ut om man fick stå överallt :rolleyes:

Det fungerar faktiskt över förväntan. I min hemkommun finns gott om parkeringsregler, rutor, max P-tid etc men kommunfullmäktige beslutade att vi inte skulle ha några P-vakter då det inkräktade på den personliga friheten. 99% följer ändå reglerna och de som parkerar trafikfarligt kan fortfarande få böter av snuten.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
För att det ska vara så jäkla svårt att säga upp medlemsskap som kostar pengar... Men när det gäller att gå med så är det hur lätt som hellst att hitta infon om hur man går till väga...

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Eller så går man helt enkelt upp en timme tidigare och njuter av ljusare kvällar. Ja, eventuellt får man byta till ett jobb med flextid men det kan det vara värt. Att köra sommartid året om är ju i praktiken att skippa sommartid och sätta oss i finlands tidszon och vi vet alla hur dom har blivit av det?

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Det fungerar faktiskt över förväntan. I min hemkommun finns gott om parkeringsregler, rutor, max P-tid etc men kommunfullmäktige beslutade att vi inte skulle ha några P-vakter då det inkräktade på den personliga friheten. 99% följer ändå reglerna och de som parkerar trafikfarligt kan fortfarande få böter av snuten.

Skillnaden är väl när det börjar bli ont om antal rutor per person som det är i vissa städer.
Att belägga polisen med att skriva parkeringsböter tycker jag är dumt.

Visst är det surt när man kommer 10 min efter sin tid, men parkerar man fel så får man ju skylla sig själv.

Oftast vet man ju att man ställer sig fel eller chansar för att man har bråttom.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA