Idag är jag förbannad därför att...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Konsumentköplagen ger dig 36 månaders reklamationsrätt, om du inte har misshandlat eller blött ner den så borde sen gälla.

Tack!

Nu återstår bara definitionskraven för misshandel och väta att komma överens med tillverkare/handlare om. Svett och vrålande hoppas man ju inte faller under kategorin... (Telefonen har varit med på militära övningsfält.)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
en 5-poängs grundkurs i programmering på högskola. :näsblod

Alternativt, tänk dig att du ska byta nån pryl inne i mitten på en lastbilsmotor, du vet inte vilken måtttyp det är på skruvar/muttrar eller något annat, dessutom är det OLIKA standarder på allt i motorn. Det finns en stor hög med verktyg utspridd över hela golvet, ALLA helt utan någon text eller storleksinformation. Verktygen är av alla möjliga upptänkliga storlekar, former och standarder. Dessutom dubletter och tripletter av alla, och några saknas helt.

Ungefär så är det här.

Jag har skruvat en del veteranfordon.
Förstår inte problemet.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tack!

Nu återstår bara definitionskraven för misshandel och väta att komma överens med tillverkare/handlare om. Svett och vrålande hoppas man ju inte faller under kategorin... (Telefonen har varit med på militära övningsfält.)

Förmodligen så kommer det att ta tid.
Låna lånelur under tiden.

Garantier och extraförsäkringar betyder ingalunda att det går smidigt vid problem.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Smackade sönder foten påväg ned från en ställning på jobbet idag. Jobbigt något tusans att gå, och imorgon skall man upp på jobb igen. :gnissla

Rolig helg detta kommer bli. :(

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Blir så jävla förbannad på alla idioter som slår om till helljus 5m innan man möts :mad:

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
tror faen de är värre i år el inbillar jag mig?
glömmer o släcka dom oså fast man blinkar som en tok..
Det är värre :fakta :mad:

Men nu ligger det 6st SIM extra ljus i garaget! måste bara montera skiten sen så jävlar ska jag ge igen :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är värre :fakta :mad:

Men nu ligger det 6st SIM extra ljus i garaget! måste bara montera skiten sen så jävlar ska jag ge igen :hihi

Jag har ett paket med xenon liggandes på väg hem, helljus har jag IOFS så det räcker, men halvljuset på min bil motsvarar två värmeljus ungefär.

När jag bländar av från helljus så har jag ungefär 10m ljusbild...

Jävla amerikaner till att ha värdelöst lyse.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det jävulskaste är att det är det som bilskolan lär ut! :4skrika
Eller iaf den jag körde med! :gnissla Jävla idioter.... :mad:

Såg en bil med stålkastare monterade bakåt när jag gick och handlade nyss. :D Det får jag nästan fixa på min fulhärk med.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Såg en bil med stålkastare monterade bakåt när jag gick och handlade nyss. :D Det får jag nästan fixa på min fulhärk med.

Hade ja som backljus på min gamla 245a... låg nån efter me helljus va de bara å lyfta ringen å dra te vänster så bländade dom av :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Blir så jävla förbannad på alla idioter som slår om till helljus 5m innan man möts :mad:

lika förbannad blir jag på folk som inte bländar av i tid. Jag ser ju deras Lysen och hinner blända av innan de kommer över krönet/runt hörnet. Varför är det så inihelvete svårt dör så många att göra detsamma!?:mad: inte ens när man blinkar till med helljusen för att signalera att man finns där och skulle uppskatta om de ville blända av i tid lyckas folk få till timingen. Jävla luffare!:mad:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
lika förbannad blir jag på folk som inte bländar av i tid. Jag ser ju deras Lysen och hinner blända av innan de kommer över krönet/runt hörnet. Varför är det så inihelvete svårt dör så många att göra detsamma!?:mad: inte ens när man blinkar till med helljusen för att signalera att man finns där och skulle uppskatta om de ville blända av i tid lyckas folk få till timingen. Jävla luffare!:mad:

Man blir förbannad :mad:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jag har ett paket med xenon liggandes på väg hem, helljus har jag IOFS så det räcker, men halvljuset på min bil motsvarar två värmeljus ungefär.

När jag bländar av från helljus så har jag ungefär 10m ljusbild...

Jävla amerikaner till att ha värdelöst lyse.

Man ser ju rätt många med insågade lampinsatser, kan ju vara en ide.

För original tror man det endast består av parkeringsljuset.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fick ett supportsamtal vid 03:30. En server i indien har konstiga problem.
Åker in till jobbet och snackar lite med recovery leadern. Indierna blånekar som vanligt att de ändrat på något alls. Efter att ha kikat i en halvtimme på systemen så uppdagas konstiga ändringar i configen. På just de sakerna som inte funkar som de ska. Som dessutom inte är saker de ska ringa till mig om när de går sönder.
>.<
De kan väl åtminstone lära sig att erkänna när de haft sönder saker, så det går snabbare att fixa?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"

jag hatar dom! :mad:

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...