Idag är jag förbannad därför att...

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Nån som har ett slitsamt, skitigt, farligt jobb med långa skift så hör av er!
Helt otroligt att en praktisktlagd självgående 22 åring med god fysik, hyffsade meriter inte kan få jobba ihjäl sig..

Jobba i gruva, köra lastbil eller köra gräv-/lastmaskin?
De i bekantskapskretsen som tjänar bra med pengar gör något av ovanstående.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Köp något billigt tills vidare...http://www.blocket.se/vasterbotten/Kyl_och_frys_HUSQVARNA_37357118.htm?ca=2&w=1

Hade du bott i civilisationen hade du kunnat hämta kyl & frys gratis mot transport som du kunnat leva med tills ekonomin blivit bättre igen..http://www.blocket.se/stockholm/Kyl_Frys_Kenny_bortskankes_gratis_Lidingo_37742052.htm?ca=2&w=3

....Jag insåg att man utan större problem skulle kunna inreda en lägenhet bara genom att hyra en vagn en dag och sedan söka på "bortskänkes" på Blocket..

Näe, jag har redan köpt nytt, det var liksom inget alternativ att vänta.

jag fick kasta 10kg kött, pölsa och lite annat som låg och flöt i frysen :zpy:

Så den biten är redan löst, men visst önskar man att man kunde ha flyt någon gång.

Den amerikanska skitbilen har på senast månaden behövt ny insugspackning, ny vattenpump och nu på väg hem lyste laddningslampan och voltmetern stod på 9 volt :huvet

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Idag är jag förbannad för att jag inte har någon hel datormus, men väl ett gäng halvtrasiga som jag är för lat för att laga. Vägrar köpa ny eftersom jag ganska lätt kan laga de gamla.
Kanske borde skrivit i dagens i-landsproblem-tråden...
För att jag gick och handlade och kände för att laga mat "like a boss" kommer hem, köket upptaget, fair enough. Varit borta ett par dagar med jobbet, kliver in sedan och möts av en syn som inte ens grisar skulle bo i. Bananflugor överallt. Kladd på golvet. Kladd på diskbänken. Klädd i kylskåpet, kladd överallt. Och snuskigt. Kletigt på hela golvet och bara allmänt jävla snuskigt. Aptiten försvann ut genom fönstret. Nu funderar jag på ifall jag ska beställa den vanliga pizzan eller testa något nytt...
Haru inneboende eller är det ditt eget fel att du lever i avföring?
Den amerikanska skitbilen har på senast månaden behövt ny insugspackning, ny vattenpump och nu på väg hem lyste laddningslampan och voltmetern stod på 9 volt :huvet
Jag funderade faktiskt över hur du tänkte.
"Ja nu när jag gått från skit-VW så ska jag unna mej en stor, tung, törstig jänke-SUV med tveksam kvalitet. Jag bara MÅSTE ha 4x4 där jag bor nu!"

??? :confused:

En vacker dag tvingas du liksom vi andra att inse den bittra sanningen: Japanerna bygger världens minst dåliga bilar...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
IJag funderade faktiskt över hur du tänkte.
"Ja nu när jag gått från skit-VW så ska jag unna mej en stor, tung, törstig jänke-SUV med tveksam kvalitet. Jag bara MÅSTE ha 4x4 där jag bor nu!"

??? :confused:

En vacker dag tvingas du liksom vi andra att inse den bittra sanningen: Japanerna bygger världens minst dåliga bilar...

Jag visste redan att japanskt var bäst, farsan kör Mazda och morsan Toyota, bägge är lyckliga bilägare.

Jag tänkte nog inte alls, det var nog det som var felet, jag var helt inställd på något annat, jag ogillar stark automatlådor och bakhjulsdrift och jag vet att amerikansk kvalitet är tvivelaktig, men den hade gått lite, var billig och såg hyfsad ut och... jag vete fan, hjärnstillestånd?

Den drar 1.8l milen och går sönder oftare än jag hinner beställa delar, har inget halvljus och tveksamma vägegenskaper...

Jag trodde väl att inget kunde vara sämre än golfen...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jobba i gruva, köra lastbil eller köra gräv-/lastmaskin?
De i bekantskapskretsen som tjänar bra med pengar gör något av ovanstående.
Kruxet e vad man ska leva på medans man går ky utbildningen i ett halvår, men vist funderar jag på att ta ett helgjobb men sen känns det som att ska jag plugga så kan jag göra det ordentligt istället till nått lite mer stimulerande i längden.

Du säger givetvis inget sådant till chefen för än du har kontrakt på ett nytt jobb. Då kan du gå till chefen och se om han matchar det du får på det nya. Tills dess skall du inte hota med saker som innebär att du står på bar backe igen den dagen chefen bestämmer sig för att syna ditt hot.

Fast han vet redan hur jävla less jag är på hans tomma löften så nått måste jag säga, och med tanke på att jag skulle ha mer pröjs på ica så känner jag egentligen inte att jag vill agera dörrmatta mkt längre.:4skrika

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hållit på o strulat med exporters och importers till ett flertal olika modelleringsverktyg för att få modellerna i det format jag vill för att ha en hoj att titta på när jag bygger kontroller och lite annat skoj. Men jävlar vad allt har strulat, bökat och vägrat tt funka. Som modelleringsverktyg alltid gör. Srsly. >.<

Så till slut mosade jag ihop en bit codeart själv. Jävla skit. :mad:
Nu ska jag bli tvungen att se den skiten undertiden jag kodar med.
codeart_bike.png

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Haru inneboende eller är det ditt eget fel att du lever i avföring?Jag funderade faktiskt över hur du tänkte.

Jag bor som inneboende. Och det är tydligen bara jag som hört talas om det här med att "städa".

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
...jag sitter i ett sjukt projekt som såldes in till fastpris på ett sjukt sätt och där det visade sig vara fördjävla mycket mer att göra än vad som estimerats i förväg och för att förutsättningarna för projektet förändrats så att jag skall försöka rädda budgeten för projektet genom att göra alla delar trots att jag inte jobbat med någon av delarna tidigare...
Utmaningar är kul. Nya saker är kul. Det är bara trist när det är djävligt mycket nytt på för lite tid.
Men får man bara ta en stänkare medan man jobbar så är det relativt överkomligt.
Hoppas det inte blir allt för många "lik" här hemma innan projektet är slut. Nyss tog min Bowmore Enigma slut...

...tur att jag har en till likadan..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
...jag sitter i ett sjukt projekt som såldes in till fastpris på ett sjukt sätt och där det visade sig vara fördjävla mycket mer att göra än vad som estimerats i förväg och för att förutsättningarna för projektet förändrats så att jag skall försöka rädda budgeten för projektet genom att göra alla delar trots att jag inte jobbat med någon av delarna tidigare...
Utmaningar är kul. Nya saker är kul. Det är bara trist när det är djävligt mycket nytt på för lite tid.
Men får man bara ta en stänkare medan man jobbar så är det relativt överkomligt.
Hoppas det inte blir allt för många "lik" här hemma innan projektet är slut. Nyss tog min Bowmore Enigma slut...

Tare jävligt lugnt med wirren, den löser inga problem, just remembering :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Tare jävligt lugnt med wirren, den löser inga problem, just remembering :)

Det blev bara en öl och en whisky.... Visserligen en rejält stadig wirre men ändå.. Men du har givetvis rätt. Kommer jag på mig själv med en whisky i handen var och varannan dag så är det klart onyttigt.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Idag är jag förbannad för att inte programmet "Världens bästa skitskola" inte ligger på SVTplay!
Hade tänkt starta en egen tråd ämnet till ära. Egentligen blev jag mest deprimerad av att se dagens program. De tog bland annat upp hur katastrofalt dåliga mattekunskaperna är bland svenskar i allmänhet och svenska skolungdomar i synnerhet. Några människor på gatan ställdes inför ett svårt mattetal: 800/100... :(
De pratade dessutom om hur svenska ungdomar inför gymnasievalet i stor grad väljer bort realistiska karriärvägar till förmån för flumutbildningar. I bästa fall får de lågkvalificerade jobb efter examen. Många blir arbetslösa. "Men vi har ju genom hela livet alltid uppmanats att följa våra drömmar!"

Flummandet har helt tagit över skolundervisningen i Sverige. Det har varit en process under en längre tid som bara accelererat med borgarna.
Fyfan...
Jag visste redan att japanskt var bäst, farsan kör Mazda och morsan Toyota, bägge är lyckliga bilägare.

Jag tänkte nog inte alls...
Jag gillar hur du tänker! Impulsköp ftw! :yoparty
Jag bor som inneboende. Och det är tydligen bara jag som hört talas om det här med att "städa".
Fyfan... Tycker synd om dej din stackare!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Gina Dirawi heter hon.
Snygg.
Räcker för mej!

Snygg!? Ja det är klart, om det är du på din avatar så förstår jag att du inte har så höga krav :näsblod

Jag är förbannad för att jag fick papper från försäkringsbolaget idag där de skriver att de löser in min krockade bil och sedan hade de skickat med ett papper med rubriken "godkännande" som jag skulle signera för att få pengar.
Varför skickar de inte med ett papper med rubriken "godkänner ej" också när de ändå håller på?
Till råga på allt skickade de igår papper på nytecknande av helförsäkring på min redan avställda och krockade bil, hur tänkte de då :va

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC

Lider med dig :) Sitter i ett schysst löpande projekt nu och njuter :)

Se det från den ljusa sidan, du var inte med och byggde CDONs hemsida iaf ;)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fyfan...
Jag gillar hur du tänker! Impulsköp ftw! :yopartyFyfan... Tycker synd om dej din stackare!

Jo, det blir lite som det blir när man impulsköper bilar...

Den här gången blev det som när man raggar på krogen, man tycker man drar hem något häftigt, men sen upptäcker man att det man tyckte var häftigt i krogdunklet bara är fett och vulgärt och dåligt målat när man kommer ut i ljuset :va

Den här gången kan jag dock inte skylla på spriten... :huvet

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jo, det blir lite som det blir när man impulsköper bilar...

Den här gången blev det som när man raggar på krogen, man tycker man drar hem något häftigt, men sen upptäcker man att det man tyckte var häftigt i krogdunklet bara är fett och vulgärt och dåligt målat när man kommer ut i ljuset :va

Den här gången kan jag dock inte skylla på spriten... :huvet

Amatör.
Detta kommer att låta som en lögn.
Men:
E n gammal bekant (finns ej längre, blev uppeldad av dåliga människor även om polisen kallar det självmord) köpte alltid sina bilar på fyllan.
En gång skröt han om raggarbilen han köpt i Växjö.
Han ville ha skjuts för han visste inte var den stod.
Det enda han kom ihåg var att den var svart med fenor.
Det var en peugeot 404 som rostlagats med kartongtejp och penselmålats.
Han var länge tjurig på Matti för att han petade hål i karossen på hans fina bil med fingrarna.

Några år senare satt jag i köket i mitt föräldrahem.
Modern tittade ut genom fönstret och undrade vem det var som lekte med hunden - Utan byxor??
"Det är Tuborg." svarade jag innan jag tittade.
Visst var det Tubbe.
Han skulle visa upp sin nya bil.
En motivlackad (pensel) Honda civic.
Men motorn hade rasat efter två kilometer.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
För att det är vinter, livet för tillfället suger och allt står jävligt stilla.....

Jente

Angel in disguise
Gick med
29 Jun 2007
Hoj
Har ingen
Tydligen är jag anställd för en position som jag inte kan få på papper:dummer och när jag säger att placera mig i kassan och golvet som alla andra i mitt jobb gör näe då går de inte.
Fastän jag jobbar bara deltid så har chefen nu börjat lägga näsan i blöt i mitt privatliv då han anser att de ska ju inga alls problem att jag jobbar över hela tiden eller kommer in och jobbar 2 timmar på min lediga dagar.
Men att jag säger att jag inte kan så får jag svaret du jobbar ju bara deltid självklart ska du kunna jobba över.

:huvet

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...