Alla ryttarinnor (nej, jag har aldrig sett någon kille som gjort det) som prompt måste ut på landsvägar med sina hästar
Speciellt när det börjar skymma.
Varför måste man det, när det finns massor av grusvägar att hålla till på
Alla ryttarinnor (nej, jag har aldrig sett någon kille som gjort det) som prompt måste ut på landsvägar med sina hästar
Speciellt när det börjar skymma.
Några tips?
Rundragen oljeplugg som sitter så otroligt jävla skithårt att det inte ens är roligt. Hur fan ska jag bli av med helvetet!?
Jag har provat det mesta, värma runt pluggen och en isbit på pluggen, knacka på en mindre hylsa (funkade väldigt dåligt, fick inte på den ordentligt), polygrip (jag har starka nypor, men pluggen rör sig inte en millimeter...) och mutterknack (fick hylsan att greppa, men pluggen rörde sig inte trots hammareffekten). Inget funkar... Överväger att svetsa på ett plattjärn på bulten och dra för kung och fostervatten, men det känns omständigt... Några tips?
Nu har inte jag läst hela tråden men har du prövat att borra?
Bågfila upp ett spår och ta en stor jävla skruvmejsel. Fast det funkar kanske inte om den nu sitter som fan. Svetsa på ett så långt plattjärn som möjligt verka vara en bra idé.
Rundragen oljeplugg som sitter så otroligt jävla skithårt att det inte ens är roligt. Hur fan ska jag bli av med helvetet!?
Jag har provat det mesta, värma runt pluggen och en isbit på pluggen, knacka på en mindre hylsa (funkade väldigt dåligt, fick inte på den ordentligt), polygrip (jag har starka nypor, men pluggen rör sig inte en millimeter...) och mutterknack (fick hylsan att greppa, men pluggen rörde sig inte trots hammareffekten). Inget funkar... Överväger att svetsa på ett plattjärn på bulten och dra för kung och fostervatten, men det känns omständigt... Några tips?
Funderat på det, men du själv noterat sitter pluggen verkligen helt otroligt hårt... Men jag ska ge det en chans innan jag går på med svetsen.
Problemet är också att någon dumjävel på ford fick för sig att sätta pluggen på sidan av tråget istället för undertill, så åtkomsten är allt annat än optimal... Men en tunn skivka på vinkelslipen kanske kan gå... Testar imorgon, för mörkt nu.
Fet jäkla rörtång brukar få upp det mesta, annars som slowroller sade.
Du behöver ändå ny plugg, så har du svets är det nog inte särskillt omständigt i samanhanget.
Värma så det glöder (tänk på att hela pluggen skall bli varm, inte bara huvudet - Det finns mycket värmeavledning på ett tråg med olja i), sedan ordentliga hammarslag.
Största verktyget du får plats med (rörtång är bra).
Kryper den inte utåt, så försök att "dra åt" lite innan du lossar igen.
1. För att komma till det andra nätet av ridbara grusvägar?
2. För att det börjar bli för mörkt att rida på oupplysta grusvägar?
3. För att det är i skymning älgar o dyl som hästar lätt skräms av börjar röra sig ut på vägar och annat?
Dom är på grusvägarna också kan jag intyga, fattar inte varför folk ska ge sig ut på hästar som inte är trafiksäkra.
Du bor på Kungsholmen. Är det här ett stort problem för dig ??
Idag blev jag besviken över Musikhjälpen, som har dragit igång.
Om det nu är någon som har missat det.
Varför har man valt att ta med Ana Gina eller vad hon heter?!
Jo jag vet. Har en "ridrunda" som går över gårdsplanen hemma.
Dock har det minskat med folk som rider förbi här.
Kanske beror på spaden som pappa demonstrativt ställde vid en hög med hästskit på våran grusväg.
Vilken leder till ytterliggare än fråga; är det jobbigt att hoppa av hästen och sparka ner skiten i diket?
Själv lyckades jag skrämma en häst med cykel.
Då kanske man inte ska ut med den hästen i trafiken?
<-----
Bättre så?
Nej, jag är inte så bitter egentligen. Det är bara min snö-abstinens som börjat bli för stor.
Vilket inte är bra...
Min snåla dj-la hyresvärd
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2