Idag är jag förbannad därför att...

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Alla ryttarinnor (nej, jag har aldrig sett någon kille som gjort det) som prompt måste ut på landsvägar med sina hästar :mad:
Speciellt när det börjar skymma.
Varför måste man det, när det finns massor av grusvägar att hålla till på :va

R5+1

Guest
Alla ryttarinnor (nej, jag har aldrig sett någon kille som gjort det) som prompt måste ut på landsvägar med sina hästar :mad:

1. För att komma till det andra nätet av ridbara grusvägar?
2. För att det börjar bli för mörkt att rida på oupplysta grusvägar?
3. För att det är i skymning älgar o dyl som hästar lätt skräms av börjar röra sig ut på vägar och annat?

Äh, jag vet inte. Men jag förstår dig. På en landsväg i skymning är man väl oftast på väg nånstans i sin bil och vill inte sakta ner till nästan noll eftersom hästen såklart är nervös runt även bilar.

Idag är jag lite småsur på kollegan som vägrar vab:a och i stället tog med sin superhostande unge till jobbet. Vaffan, gå hem!!:gnissla

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Du bor på Kungsholmen. Är det här ett stort problem för dig ?? :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Rundragen oljeplugg som sitter så otroligt jävla skithårt att det inte ens är roligt. Hur fan ska jag bli av med helvetet!?:mad:

Jag har provat det mesta, värma runt pluggen och en isbit på pluggen, knacka på en mindre hylsa (funkade väldigt dåligt, fick inte på den ordentligt), polygrip (jag har starka nypor, men pluggen rör sig inte en millimeter...) och mutterknack (fick hylsan att greppa, men pluggen rörde sig inte trots hammareffekten). Inget funkar... Överväger att svetsa på ett plattjärn på bulten och dra för kung och fostervatten, men det känns omständigt... Några tips?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Rundragen oljeplugg som sitter så otroligt jävla skithårt att det inte ens är roligt. Hur fan ska jag bli av med helvetet!?:mad:

Jag har provat det mesta, värma runt pluggen och en isbit på pluggen, knacka på en mindre hylsa (funkade väldigt dåligt, fick inte på den ordentligt), polygrip (jag har starka nypor, men pluggen rör sig inte en millimeter...) och mutterknack (fick hylsan att greppa, men pluggen rörde sig inte trots hammareffekten). Inget funkar... Överväger att svetsa på ett plattjärn på bulten och dra för kung och fostervatten, men det känns omständigt... Några tips?

Bågfila upp ett spår och ta en stor jävla skruvmejsel. Fast det funkar kanske inte om den nu sitter som fan. Svetsa på ett så långt plattjärn som möjligt verka vara en bra idé.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Bågfila upp ett spår och ta en stor jävla skruvmejsel. Fast det funkar kanske inte om den nu sitter som fan. Svetsa på ett så långt plattjärn som möjligt verka vara en bra idé.

Funderat på det, men du själv noterat sitter pluggen verkligen helt otroligt hårt... Men jag ska ge det en chans innan jag går på med svetsen.

Problemet är också att någon dumjävel på ford fick för sig att sätta pluggen på sidan av tråget istället för undertill, så åtkomsten är allt annat än optimal...:mad: Men en tunn skivka på vinkelslipen kanske kan gå... Testar imorgon, för mörkt nu.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Fet jäkla rörtång brukar få upp det mesta, annars som slowroller sade.
Du behöver ändå ny plugg, så har du svets är det nog inte särskillt omständigt i samanhanget.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Värmen från svetsningen kan ju bryta oxidskiktet så att den går lättare att få ut.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ännu en förkylning, och ja, även denna gången är det föräldrar som släpat den till jobbet och smittat ned alla i sin närhet. Helvete vad förbannad jag är. På riCktigt. KjeTing. DireCkt. TaCket. :huvet

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard

Dom är på grusvägarna också kan jag intyga, fattar inte varför folk ska ge sig ut på hästar som inte är trafiksäkra.
Har mött många olika sorters ryttare, dom som blir arga över att det kommer en mc åkande är oftast dom som är rädda/har en nervös dvs ej trafikvan häst och som då tar ut sin rädsla på mc åkaren.
Mötte en äldre dam som slog mot oss med spöt när vi åkte förbi, jag vände direkt och körde ikapp, förklarade att gör hon om det en gång till så sliter jag av tanten från hästen! Givetvis så gnällde hon medans hennes vännina inte alls höll med henne.

Sen finns det ju dom då som har hästar som nästan kastar av ryttaren men när man då har stannat och prata för att kolla så allt gick bra då har man nästan fått ligga istället :tungan

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Funderat på det, men du själv noterat sitter pluggen verkligen helt otroligt hårt... Men jag ska ge det en chans innan jag går på med svetsen.

Problemet är också att någon dumjävel på ford fick för sig att sätta pluggen på sidan av tråget istället för undertill, så åtkomsten är allt annat än optimal...:mad: Men en tunn skivka på vinkelslipen kanske kan gå... Testar imorgon, för mörkt nu.

Värma så det glöder (tänk på att hela pluggen skall bli varm, inte bara huvudet - Det finns mycket värmeavledning på ett tråg med olja i), sedan ordentliga hammarslag.
Största verktyget du får plats med (rörtång är bra).
Kryper den inte utåt, så försök att "dra åt" lite innan du lossar igen.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
SIBAs förbannade jävla skitreklamfilmer som rullar HELA tiden med den jäääävla Fabian!!! har dom köpt upp all reklamtid som finns eller??
Ska ALDRIG handla på SIBA, aldrig!! :mad:
Dom kunde lagt sina pengar på att byta ut personalens kläder som ser ut som hämtade ur en Icabutik 1979....

(så, nu känns det bättre)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Fet jäkla rörtång brukar få upp det mesta, annars som slowroller sade.
Du behöver ändå ny plugg, så har du svets är det nog inte särskillt omständigt i samanhanget.

Provat rörtång, gick inte. fick tips om att knacka på och svetsa fast en rejäl jävel till mutter och sen försöka dra av hela det paketet, ska testa det imorgon.
Anledningen till att jag inte är sådär jättekåt på att svetsa är att jag inte vill riskera att sabba tråget, men jag har nog inget val. Att min svets är lite bökig att dra med sig ut gör mig ju inte direkt mer sugen heller...:gnissla

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Värma så det glöder (tänk på att hela pluggen skall bli varm, inte bara huvudet - Det finns mycket värmeavledning på ett tråg med olja i), sedan ordentliga hammarslag.
Största verktyget du får plats med (rörtång är bra).
Kryper den inte utåt, så försök att "dra åt" lite innan du lossar igen.

Är inte det riskabelt med tanke på all olja inuti? Kan tråget skadas av proceduren? Provar att dra med mig svetsen ut imorgon.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Idag blev jag besviken över Musikhjälpen, som har dragit igång.
Om det nu är någon som har missat det.

Varför har man valt att ta med Ana Gina eller vad hon heter?! :mad:

1. För att komma till det andra nätet av ridbara grusvägar?
2. För att det börjar bli för mörkt att rida på oupplysta grusvägar?
3. För att det är i skymning älgar o dyl som hästar lätt skräms av börjar röra sig ut på vägar och annat?

1. Kan man inte rida på åkerkanten istället då?
2. Lika mörkt trots att det är asfalt på marken.
3. Tror nog de blir mer skrämda av timmerbilarna som trafikerar sträckan frekvent.

Dom är på grusvägarna också kan jag intyga, fattar inte varför folk ska ge sig ut på hästar som inte är trafiksäkra.

Jo jag vet. Har en "ridrunda" som går över gårdsplanen hemma.
Dock har det minskat med folk som rider förbi här.
Kanske beror på spaden som pappa demonstrativt ställde vid en hög med hästskit på våran grusväg.
Vilken leder till ytterliggare än fråga; är det jobbigt att hoppa av hästen och sparka ner skiten i diket?

Själv lyckades jag skrämma en häst med cykel.
Då kanske man inte ska ut med den hästen i trafiken? :va

Du bor på Kungsholmen. Är det här ett stort problem för dig ?? :)

<-----

Bättre så?

Nej, jag är inte så bitter egentligen. Det är bara min snö-abstinens som börjat bli för stor.
Vilket inte är bra...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Min snåla dj-la hyresvärd vill inte dra upp värmen i huset så idag när jag kom hem var det 18 grader hemma och jag är dessutom lätt förkyld. Nu kör jag min ac så att den blåser kallsidan mot det pissljumma elementet och varmluft innåt. Så nu har jag fått upp tempen till 22 grader men har iskallt golv.

Får nog köpa mig nåt extra element för ACn bullrar så djäkligt även om det känns skönt att slösa ström för värden just nu.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Idag blev jag besviken över Musikhjälpen, som har dragit igång.
Om det nu är någon som har missat det.

Varför har man valt att ta med Ana Gina eller vad hon heter?! :mad:

1. Kan man inte rida på åkerkanten istället då?
2. Lika mörkt trots att det är asfalt på marken.
3. Tror nog de blir mer skrämda av timmerbilarna som trafikerar sträckan frekvent.

Jo jag vet. Har en "ridrunda" som går över gårdsplanen hemma.
Dock har det minskat med folk som rider förbi här.
Kanske beror på spaden som pappa demonstrativt ställde vid en hög med hästskit på våran grusväg.
Vilken leder till ytterliggare än fråga; är det jobbigt att hoppa av hästen och sparka ner skiten i diket?

Själv lyckades jag skrämma en häst med cykel.
Då kanske man inte ska ut med den hästen i trafiken? :va

<-----

Bättre så?

Nej, jag är inte så bitter egentligen. Det är bara min snö-abstinens som börjat bli för stor.
Vilket inte är bra...

jag skrämde en häst med en barnvagn. satt en jänta på den på ca 10 bast och hästen såg ut som bambi på hal is.. detta på en väg där
bilar kör ganska fort.
samma häst, tjej samt hennes mor bruka klaga som faen på skotrar o mc men blir
dom rädd för småsaker har dom faen inte på vägen o göra. vilken mor släpper ut sin unge på stark trafikerad väg med en sån häst?!?

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Min snåla dj-la hyresvärd

Men du blir frisk fortare och håller dig frisk bättre med 18 i stället för 20+! :fakta

Fast det är ju samtidigt mysigt att kunna knalla runt i t-shirt inomhus. :rolleyes:

/e

Som sitter hemma med underställ, jeans, tjocktröja och någon slag fårskinnsskor!
Fast det är fortfarande jävligt kallt om bena. (siktar med lasertemometern)
+8 nere i vinkeln mellan golv och vägg under bordet, +3 ute.
Jävla skithus. Riv hela Bromma och bygg nytt.
Om hus vore bilar skulle detta vara en VW1200 utan
Ebersprächer och med sönderrostade värmekamrar!
Fast K-märkt med Riksintresse och rödlistad fasad! :mad:

Jaja, får bli en kaffe till och sedan jobba vidare.....
Hmmm...kanske en filt på golvet gör susen? :va

Fast det var roligt att köra Transan hem i Stockholmsnatten. :banana
Äsch, nu blev det OT. :hihi

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...