Idag är jag förbannad därför att...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag blir lite förbannad eller upprörd när man på radion hör att en idiot huggit sin flickvän med ett samuraisvärd och vill bli frikänd från långt fängelsestraff för att det ska vara förmildrande att han var full.
Jo frikänn honom och se om någon kan bli dömd för något alls efter det...
Det är bara att börja supa så ordnar sig llt, det blir som ett folkets diplomatiska immunitet..

Var fan är vårt samhälle på väg???

Det borde väl även gälla fortkörning mm? dvs att det är förmildrande om man är ful.

Bifogat

• lindrigt.jpg
    lindrigt.jpg
    34.4 KB · Visningar: 105

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Listan kan göras lång...

Trött på den svenska regeringen som har noll verklighetsförankring!

Så sjukt trött på att allt ska göras i Microsoft! Vad tänker företag med egentligen? Det ska sparas in hit och det ska sparas in dit, allt måste bli effektivare. Men likt förbannat ska man behöva sitta vid en strulandes jävla pc med microskit i! Inte nog med att dom konstanst strular dom tar ju en halv evighet att starta med. Nä tacka vet jag Mac det är kärlek det!

Det är vinter, kallt och mörkt. Hade 11 grader i morse... i sovrummet.

Hade kunnat fortsätta hela dagen...

:huvet

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag blir lite förbannad eller upprörd när man på radion hör att en idiot huggit sin flickvän med ett samuraisvärd och vill bli frikänd från långt fängelsestraff för att det ska vara förmildrande att han var full.
Jo frikänn honom och se om någon kan bli dömd för något alls efter det...
Det är bara att börja supa så ordnar sig llt, det blir som ett folkets diplomatiska immunitet..

Var fan är vårt samhälle på väg???

Har du sett bilderna på tjejen hann högg?

17 hugg tror jag hon fick totalt.

Samuraj.jpg

Men han är snäll när han är nykter sägs det.

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Det där måste vara den sämsta ursäkten någonsin, den stora anledningen är att dagens föräldrar är för jävla lata med att uppfostra sina barn! Skulle man nån gång få tag på en sån där ligist och läxa upp den fan så kommer föräldrar och anser att man minsann inte ska röra deras barn för dom gör ju aldrig nåt fel ;)

Jag fick en STOR snökoka på vindrutan när jag körde på en 90 väg utanför mina föreldrar, som tur va sprack inte rutan, fick tag på ungarna och gjorde om ena till en korsning mellan en snögubbe och en michelingubbe.

Typ 3 månader senare sitter jag och fikar hos päronen när ungen med mormor går förbi och ungen börjar böla om va jag gjort, mormorn blir först fly förbannad och börjar skäla på mig men efter att jag berättat min sida av det (ungen glömde nämna att an kasta snökokan..) så tycker hon att dem ska gå hem och prata om det!

2 dagar senare va dem tydligen och lämnade en chokladask som ursäkt/tack :D

DE kallar jag barn uppfosttran

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Nu blev jag förbannad! Tre beväpnade inkräkare i huset och lägenhetsinnehavaren blir åtalad för att han försvarat sin bror, sig själv samt sitt hem. Va f-n tycker dom att han skulle ha gjort istället? Bjudit på saft och bullar?

Dessutom vet inte vanliga svensson vad han ska säga till sitt försvar i rätten vilket däremot de kriminella vet. Så det slutar väl med ett högt straff för honom. De kriminella vet precis vad dom ska säga samt inte säga så dom klarar sig ofta lindrigt undan.

Det är bättre i USA där man har rätt att försvara sitt hem.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu blev jag förbannad! Tre beväpnade inkräkare i huset och lägenhetsinnehavaren blir åtalad för att han försvarat sin bror, sig själv samt sitt hem. Va f-n tycker dom att han skulle ha gjort istället? Bjudit på saft och bullar?

Dessutom vet inte vanliga svensson vad han ska säga till sitt försvar i rätten vilket däremot de kriminella vet. Så det slutar väl med ett högt straff för honom. De kriminella vet precis vad dom ska säga samt inte säga så dom klarar sig ofta lindrigt undan.

Det är bättre i USA där man har rätt att försvara sitt hem.

Han blev friad, men omständigheterna var väldigt oklara i början.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
För att Star Wars: The force unleashed till xbox 360 är dumt designat och fullt av buggar:mad:
Det var länge sedan jag var med om ett spel som jag blivit så förbannad på, och anledningen är att den rent speltekniska biten är rent åt helvete. Autofokus som inte siktar på det man vill, kontrollinstruktioner som är onödigt svåra att lyda (exempelvis när man ska dra ner stardestroyern från himlen, jag satt fast där hur jävla länge som helst för att så fort man väl hade lyckats vrida skeppet rätt och skulle börja dra ner det så kom det nya tie fighters och man fick börja om från början), spelet hänger sig, gubben fastnar lite var som helst, en save funktion som är något av det sämsta jag någonsin sett (om man nu ändå bara får spara och börja om från checkpoints, vad är då meningen med att ha en separat "save game"-knapp???) och nu senast en obligastorisk fiende (självaste Vader) som helt plötsligt försvinner. Själva gubben finns tydligt kvar på banan, men rent spelmässigt är han som bortblåst. Står bara stilla, gölr ingenting, går inte att sikta på eller skada. Det är som att vader har hängt sig, helt för sig själv utan att resten av spelet ballar ur... Seriöst, vad är det för jävla klåpare som designat och byggt upp det här spelet!? Man blir förbannad:huvet

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
LucasArts. De ska man rent allmänt hålla sig borta från, de har klämt ur sig väldigt många väldigt dåliga produkter.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
LucasArts. De ska man rent allmänt hålla sig borta från, de har klämt ur sig väldigt många väldigt dåliga produkter.

Jo, verkar så... För helvete, speljävlet är ju bara så jävla frustrerande!:mad: Hatar spel som är rent speltekniskt svåra. Vad är meningen med ett spel som bara går ut på att bråka? Man behöver liksom inte ens tänka särskilt mycket, det enda spelet går ut på är att ta sig förbi jobbigheter... Bajs:mad:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
...det uppenbarligen bara kostar 15 månader bakom galler att slå ihjäl någon med hammare, stjäla dennes ägodelar och därefter elda upp kroppen ( i en lägenhet vilket i sig borde ge mordbrand)...

"Enligt åtalet mördade de två männen 56-åringen i samförstånd. Alternativt medverkade 24-åringen till mordet genom att slå offret med en hammare. Efteråt stal de en klocka och smycken från den döde mannen.
Även 30-åringens flickvän är åtalad för häleri och skyddande av brottsling. Dagen efter mordet åkte paret tillsammans åkte till en pantbank och sålde stöldgodset.
I dag dömdes 24-åringen för grov misshandel till fängelse i ett år och tre månader."

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2690656/doms-till-fangelse-for-dodsmisshandeln

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA