Idag är jag förbannad därför att...

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Skulle åka uppöver med skotern idag... Gick upp tidigt för att åka och hyra släpkärra, först hade någon rånat en Lidl butik och tydligen klippt av en massa datakablar så att varken datorer eller kortautomater fungerade på OKQ8 vilket gjorde att jag inte fick hyra någon släpkärra då dom inte kom in i data systemet :mad:
Åkte runt och leta släpkärra i 45min, fick sedan tag på ett stort helvete hos thulerental för 360kr/ dygn :3freak Åkte hem för att lasta på skotern... Drar ut den förhand ur garaget, stänger porten, drar en gång i snöret så att bränsle pumpen osv ska gå igång... Skoter jäveln är stendöd :död

Så nu har jag suttit och väntat sedan kl 08:00 på att batteriet ska ladda... Riktigt rutinerat :gråta

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Förbannad på förvirrade spån som stannar iiii rondellen för att släppa in folk och förbannad på folk som såsar i ytterfilen och inte tittar i backspegeln och förbannad på folk som inte kan hålla sig i sin fil när jag ligger bredvid :mad:

Fast i stort var dagen bra :)

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Skoter jäveln är stendöd :död

Så nu har jag suttit och väntat sedan kl 08:00 på att batteriet ska ladda... Riktigt rutinerat :gråta
Alternativ 1, Kabla igång den.
Alternativ 2, Dra igång den.
Alternativ 3, Vänta på att batteriet ska ladda klart.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Och soppapumpen samt sprut drivs av vad när du drar?
När man drar runt motorn dras även generatorn runt. Generatorn alstrar ström som driver elektroniken.
Jämför med att putta igång en bil med insprutning vars batteri är dött. Går alldeles utmärkt.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
När man drar runt motorn dras även generatorn runt. Generatorn alstrar ström som driver elektroniken.
Jämför med att putta igång en bil med insprutning vars batteri är dött. Går alldeles utmärkt.

Puttar igång någon bil yngre än sig tio år?

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13

Rotax SDI startar iaf inte när man ska dra igång den med slut batteri :fakta
En förgasare däremot går säkert utan problem.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Du får ha en jävla knyck i armen om du ska hinna generera nog ström till bränslepump, insprutning och tändsystem..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Grannen får för sig att flytta, vilket i sig är trist då han är en jävligt bra granne.
Sambons morbror köpte huset. Vilket i sig är ok. Men han är tillsammans med en tjej och dessa två människor bråkar varenda jävla dag, det har vi erfarenhet av då han även har sommarstuga precis bredvid oss och det är ett jävla liv på somrarna.
Tydligen ska han enligt en annan granne ute i stugan ha misshandlat henne en gång, så vi får se hur det går nu. Hör jag ett enda bråk utomhus så går jag över och ger dem en chans, sen blir det till att ringa polisen varje jävla gång.

Blod är inte tjockare än vatten, det är bara skitsnack. Är en människa otrevlig och dum i huvudet (om det stämmer angående misshandeln) så spelar det ingen roll om det är en släkting eller ej.

Hade jag haft 1,2 miljoner över så hade jag köpt kåken och hyrt ut den till bättre behövande bara för att slippa detta jävla scenario. Tjejen ringde till och med till mig och grät när hennes morbror hade berättat det för henne, så poppis är detta.

:mad:

Och sen är jag jävligt förbannad över att jag inte kunde sluta vid 14-tiden idag så att jag hade hunnit till däckverkstaden och lånat deras maskiner för att kränga på dubbdäcken på hojen så att söndagen hade spenderats bakfull på en 450-cross ute på isen :mad:

Någon i mina trakter som kan kränga däck en lördag/söndag?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Grannen får för sig att flytta, vilket i sig är trist då han är en jävligt bra granne.
Sambons morbror köpte huset. Vilket i sig är ok. Men han är tillsammans med en tjej och dessa två människor bråkar varenda jävla dag, det har vi erfarenhet av då han även har sommarstuga precis bredvid oss och det är ett jävla liv på somrarna.
Tydligen ska han enligt en annan granne ute i stugan ha misshandlat henne en gång, så vi får se hur det går nu. Hör jag ett enda bråk utomhus så går jag över och ger dem en chans, sen blir det till att ringa polisen varje jävla gång.

Blod är inte tjockare än vatten, det är bara skitsnack. Är en människa otrevlig och dum i huvudet (om det stämmer angående misshandeln) så spelar det ingen roll om det är en släkting eller ej.

Hade jag haft 1,2 miljoner över så hade jag köpt kåken och hyrt ut den till bättre behövande bara för att slippa detta jävla scenario. Tjejen ringde till och med till mig och grät när hennes morbror hade berättat det för henne, så poppis är detta.

:mad:

Och sen är jag jävligt förbannad över att jag inte kunde sluta vid 14-tiden idag så att jag hade hunnit till däckverkstaden och lånat deras maskiner för att kränga på dubbdäcken på hojen så att söndagen hade spenderats bakfull på en 450-cross ute på isen :mad:

Någon i mina trakter som kan kränga däck en lördag/söndag?

Kom över imorrn kväll så kan jag väl kränga skiten, men sväng förbi biltema o köp extra slangar för ja orkar inte va försiktig :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kom över imorrn kväll så kan jag väl kränga skiten, men sväng förbi biltema o köp extra slangar för ja orkar inte va försiktig :D

Imorgon är jag full redan vid 4-tiden, fyller ju 30 och allt. Och söndag morgon vettefan om jag är så pigg på att köra hela vägen till dig :gnissla
Tack för erbjudandet dock!
För övrigt, har ni någon körbar is där borta? I så fall skulle man ju kunna dra dit och köra och kränga däck samtidigt, om du kan tänka dig att bränna lite is?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Imorgon är jag full redan vid 4-tiden, fyller ju 30 och allt. Och söndag morgon vettefan om jag är så pigg på att köra hela vägen till dig :gnissla
Tack för erbjudandet dock!
För övrigt, har ni någon körbar is där borta? I så fall skulle man ju kunna dra dit och köra och kränga däck samtidigt, om du kan tänka dig att bränna lite is?

Jag ska ut på sjön uppe i Kilsbergen på söndag tror jag, nånstans ska jag ut iaf, men jag var ute o brände på Hjälmaren utanför Glanshammar i lördags så det finns farbar is riktigt nära dig.
Du är välkommen att haka på vart den än blir men jag vette fan om jag hinner med att kränga däck på söndagmorgon, knappt så man orkar upp i tid innan det blir mörkt som det är. Kronisk nattmänniska som man är :gnissla

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Du får ha en jävla knyck i armen om du ska hinna generera nog ström till bränslepump, insprutning och tändsystem..

Ny teknik är underbar.
Har man inte full kräm i batteriet, så är något fel och då får man apselut inte starta.
Smidigt när man är strandsatt i obygden.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ny teknik är underbar.
Har man inte full kräm i batteriet, så är något fel och då får man apselut inte starta.
Smidigt när man är strandsatt i obygden.

:fakta

Gammal hederlig mekanik är skiten. Magnettändning, hillbornsprut etc:banana

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad