Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förmodligen är parkeringsbromsen trumbroms.
Belägget har lossnat.
Förstår... Låter otrevligt. Jaja, får väl titta in och se vad som hänt där inne... En annan dag.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hur var det nu, hur felfritt har nu din fina BMW funkat egentligen?:D

:va

Hål på kylaren hadde jag väl visserligen, men annars så hare vart rätt lungt.

Swish hadde väl dock en del problem.

Edit: Och så får jag skruvar i däcken stup i kvarten, men det borde inte va bilens fel...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
:va

Hål på kylaren hadde jag väl visserligen, men annars så hare vart rätt lungt.

Swish hadde väl dock en del problem.

Edit: Och så får jag skruvar i däcken stup i kvarten, men det borde inte va bilens fel...

Hade för mig att du typ rasat både motorer och växellådor...:va En Röd BMW som du bytte motor på eller hur det nu var...:va

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hade för mig att du typ rasat både motorer och växellådor...:va En Röd BMW som du bytte motor på eller hur det nu var...:va

Nästan rätt, jag bytte motor och drivlina för att jag ville ha större motor. Var inget fel på de gamla prylarna förutom att det var 4-cyl...

Dock har jag haft en hel del problem med vinterbilarna (volvosar), och golf vr6:an jag hadde före.
Volvosarna var iofs såpass gamla och sönderkörda att man inte kan klaga på kvalitén ändå.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Förstår... Låter otrevligt. Jaja, får väl titta in och se vad som hänt där inne... En annan dag.

Enkelt.
Inuti skivans nav sitter troligen en trumbroms.
Plocka bort skivan, släng bort belägget och kör utan parkeringsbroms tills det är besiktningsdags.
Om bilen lever så länge.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Nästan rätt, jag bytte motor och drivlina för att jag ville ha större motor. Var inget fel på de gamla prylarna förutom att det var 4-cyl...

Dock har jag haft en hel del problem med vinterbilarna (volvosar), och golf vr6:an jag hadde före.
Volvosarna var iofs såpass gamla och sönderkörda att man inte kan klaga på kvalitén ändå.

Aha, förstår. Jaja, jag vidhåller ändå att min ford inte är mer problembarn än någon annan bil:D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Enkelt.
Inuti skivans nav sitter troligen en trumbroms.
Plocka bort skivan, släng bort belägget och kör utan parkeringsbroms tills det är besiktningsdags.
Om bilen lever så länge.

Förstår. Men är en sån liten sak stark nog att kunna låsa hela bakhjulet så hårt att man inte ens kan gasa sig loss?:va Hur sitter den fast liksom? Patrkeringsbromsen kan knappast låsa hjulen under färd på asfalt på den här bilen...
Hehe, det blir ungefär en och en halv månad då:D
Det får vi se, men den verkar ju frisk och bra i övrigt så jag tror nog att den ska kunna överleva fram till besiktningen. Fan vet dock om den går igenom, men det får bli ett senare problem.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Förstår. Men är en sån liten sak stark nog att kunna låsa hela bakhjulet så hårt att man inte ens kan gasa sig loss?:va Hur sitter den fast liksom? Patrkeringsbromsen kan knappast låsa hjulen under färd på asfalt på den här bilen...
Hehe, det blir ungefär en och en halv månad då:D
Det får vi se, men den verkar ju frisk och bra i övrigt så jag tror nog att den ska kunna överleva fram till besiktningen. Fan vet dock om den går igenom, men det får bli ett senare problem.

Trumbromsar har en "automatisk servoverkan" genom att belägget pressas mot trumman av friktionen.
Funkar naturligtvis bara åt ett håll.
Själva parkeringsbromsen brukar vara utformad så att den i första hand hindrar bilen från att rulla bakåt.
Prova att backa med handbromsen i, så förstår du.
På din bil har antagligen hela skiten lossnat och sätter sig på tvären.

Tror jag.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Trumbromsar har en "automatisk servoverkan" genom att belägget pressas mot trumman av friktionen.
Funkar naturligtvis bara åt ett håll.
Själva parkeringsbromsen brukar vara utformad så att den i första hand hindrar bilen från att rulla bakåt.
Prova att backa med handbromsen i, så förstår du.
På din bil har antagligen hela skiten lossnat och sätter sig på tvären.

Tror jag.
Ok... Men är det då inte konstigt att det går att backa sig loss när skiten fastnat?:va Eller är det kanske tvärtom inte konstigt alls, ifall nu effekten vänds tvärt om när belägget lossnat... Jaja, blir till att plocka av vänsterhjulet i första hand och se efter. Ska väl förhoppningsvis inte vara omöjligt att få rätt på...

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Alltid:finger - kan du inte posta i idag är du glad trådar istället för :död:huvet:finger:censored:mad: nån gång:confused:

Edit

Drysen bör ändra beetende

Fakk joo! :finger Det är en mörk och hemsk årstid, jag får vara förbannad hur mycket jag vill på den här tiden av året :mad: Okej, jag log lite idag när jag fick se lite sol på jobbet och fick en stund att sätta mig ner och njuta lite av den. Men sen när vi kom ner under molnen så vräkte ju snön ner, så nu är jag förbannad igen :mad:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Förvisso sant, men jag har bara hört dåliga saker om caravelle dieseln... Men då talar jag som sagt om lilkla motorn, den som satt i golfen. Fast 2,5:an är väl bensinare, eller finns den som diesel också?:va Vår är en 2,5 bensin.

Haha, så kan det mycket väl vara... Sen är det ju så att dieseln förvisso dricker mindre, men bara om man kör den som en diesel. Som du säger så finns det ju folk som inte riktigt accepterar att den lägre bränsletörsten har ett pris, vilket leder till att motorerna både dricker mer och håller sämre...

Vår har gått en bit över 20k, detta är den första tändspolen vi byter såvitt jag vet. Stift, kablar och olja har ju såklart gått åt under färdens gång...

Dieseln drar betydligt mycket mindre oavsett hur man kör den. Tillförlitligheten vill jag dock inte spekulera i... Jag har en av varje, bägge 2.5or, bensinare drar 2 lite milen vid blandad körning. Landsväg runt 1.15 om jag parkerar hastigheten på 95km/h. Över 95 ökar förbrukningen allt för mycket för att jag ska vilja köra över 95. Dieseln drar kring 0.85 oavsett om jag kör landsväg i 110km/h eller blandad körning. Vartiationen är väl plus, minus 0.05 l/milen.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Några snorungar (8-11?) drog just en sten genom rutan hos grannen.
Sprang skrattande därifrån.
Varför gör man så?

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Varför gör man så?

Dom har ingen lokal? Det märkliga är att det hade inte jag och mina kompisar heller när vi växte upp i betongdjungeln, trots detta kastade vi aldrig sten genom fönster eller på polisen, rånade folk, våldtog folk eller knarkade. Dagens ungdom...

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Behöver jobba lite hemma. Smådrygt, visst, men ibland måste det göras så inget mer med det. Men nu när jag väl satt av ett par timmar för att vara effektiv, känner att jag verkligen kan få mycket gjort osv. Tro fan inte att jobbdatorn konstant tappar internetanslutningen (och alla filer ligger på en server) och max en tredjedel så snabb som den normalt är. Fy fan.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Behöver jobba lite hemma. Smådrygt, visst, men ibland måste det göras så inget mer med det. Men nu när jag väl satt av ett par timmar för att vara effektiv, känner att jag verkligen kan få mycket gjort osv. Tro fan inte att jobbdatorn konstant tappar internetanslutningen (och alla filer ligger på en server) och max en tredjedel så snabb som den normalt är. Fy fan.

Hehe, visst måste man bara älska modern teknik?:D Mitt bredband här hemma i lyan är ett sketet mobilt modem kopplat till en billig trådlös router som tappar uppkopplingen ungefär varannan timme och måste startas om manuellt för att hitta tillbaka. Kul när man sitter och laddar upp en youtubevideo eller hämtar hem någon skolprogram och anslutningen försvinner när man äör ett par procent från färdigt...:gnissla

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Dom har ingen lokal?

Det där måste vara den sämsta ursäkten någonsin, den stora anledningen är att dagens föräldrar är för jävla lata med att uppfostra sina barn! Skulle man nån gång få tag på en sån där ligist och läxa upp den fan så kommer föräldrar och anser att man minsann inte ska röra deras barn för dom gör ju aldrig nåt fel ;)

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Varför gör man så?

En kväll för tio år sen låg jag på min soffa i en lägenhet och kollade på tv med ena fönstret öppet.
Helt plötsligt dunsade det till i fönstret bredvid som var stängt.

Det var en s.k "Kinasmällare" som någon försökte kasta in i lägenheten men tursamt nog träffade den stängda rutan och studsade istället ner på gräsmattan utanför och small högt.
Tänk om lyckats kasta in smällaren i lägenheten där man låg uppfläkt på soffan, hur fan tänker snorungar egentligen, eller gör dom inte det alls? :va

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Jag är förbannad för att jag måste ta ut sjukdag idag.
Rygg och ben förstörda.
Ute och gick i helgen.
1 mil Lördag
1.75 mil Söndag

Polarna kommer ha sååå kul åt det här.

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Jag blir lite förbannad eller upprörd när man på radion hör att en idiot huggit sin flickvän med ett samuraisvärd och vill bli frikänd från långt fängelsestraff för att det ska vara förmildrande att han var full.
Jo frikänn honom och se om någon kan bli dömd för något alls efter det...
Det är bara att börja supa så ordnar sig llt, det blir som ett folkets diplomatiska immunitet..

Var fan är vårt samhälle på väg???

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Hur fan kan man ha en espressomaskin och ställa fram hårt bitsocker bredvid den.

Kölhalning vore det ända rätta.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...