Jag e förbannad för att förbannad-tråden förvandlades till ett forum för vw-fantaster.
Har man en VW så är man alltid förbannad
(jag var det när jag hade en IAF)
Jag e förbannad för att förbannad-tråden förvandlades till ett forum för vw-fantaster.
Jo men jag vill ändå inte veta att det kan vara bra att ha med en extra tändspole när man kör en sån. I denna tråden ska man vara förbannad!!
Du blir ju det
Tråden fyller sitt syfte!
Jag finner det intressant att VW fortfarande har ett grundmurat kvalitetsrykte.
Jag gick på det en gång.
Det var den sämsta bil vi haft (Passatkombi från sent nittiotal).
Då skall man betänka att jag haft såväl Fiat, Lancia, Alfa Romeo och Oplar som jag ansett fungerat mycket bra.
Har då fått höra att det var ett måndagsexemplar.
Nu har en kompis skaffat passat (firmabil).
Den är ett år gammal, drar olja, växlar illa (automat) och är krockad en gång eftersom bromsarna inte fungerar i väta (känt problem - som inte åtgärdas).
Kan inte somna
Samma här. Och klockan står på 03:30
Men men, slipper köra bil till/från jobbet, så spelar inte så stor roll hur lite jag får sova.
Amen vafan... Var ute och körde med lillfårrden som vanligt när det plötsligt börjar skrapa periodiskt i bakänden på bilen samtidigt som hela ekipaget börjar "gunga". Sekunden senare låser sig vänster bakbroms och sitter som berget. Glider halvkontrollerat tills det tar stopp några tiotal meter senare, och kommer sen inte därifrån. Hela vänsterhjulet sitter som fan medan högerhjulet spinner, bilen rör sig inte ur fläcken. Testar då att lägga i backen, varpå hjulet lossnar mer eller mindre direkt och jag kan fortsätta färden. Samma typ av låsning upprepas en fyra-fem gånger innan jag äntligen kommer hem och kan ställa bilen, och varje gång kommer jag loss genom att backa en meter och sen köra vidare. Vafan har nu hänt då?
Bromsoket har lossnat, alternativt om det är trumbroms så har ett belägg lossat...
Gissar jag
Tack för tipset. Tror att det är skiva, får ta loss hjulet och titta på det någon dag... Fan att saker inte bara kan få funka!
Det är klart, det är ju en fård!
Tack för tipset. Tror att det är skiva, får ta loss hjulet och titta på det någon dag... Fan att saker inte bara kan få funka!
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|