Idag är jag förbannad därför att...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har man en VW så är man alltid förbannad :D

(jag var det när jag hade en IAF)

Jag finner det intressant att VW fortfarande har ett grundmurat kvalitetsrykte.
Jag gick på det en gång.
Det var den sämsta bil vi haft (Passatkombi från sent nittiotal).
Då skall man betänka att jag haft såväl Fiat, Lancia, Alfa Romeo och Oplar som jag ansett fungerat mycket bra.

Har då fått höra att det var ett måndagsexemplar.

Nu har en kompis skaffat passat (firmabil).
Den är ett år gammal, drar olja, växlar illa (automat) och är krockad en gång eftersom bromsarna inte fungerar i väta (känt problem - som inte åtgärdas).

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag finner det intressant att VW fortfarande har ett grundmurat kvalitetsrykte.
Jag gick på det en gång.
Det var den sämsta bil vi haft (Passatkombi från sent nittiotal).
Då skall man betänka att jag haft såväl Fiat, Lancia, Alfa Romeo och Oplar som jag ansett fungerat mycket bra.

Har då fått höra att det var ett måndagsexemplar.

Nu har en kompis skaffat passat (firmabil).
Den är ett år gammal, drar olja, växlar illa (automat) och är krockad en gång eftersom bromsarna inte fungerar i väta (känt problem - som inte åtgärdas).

Min Golf hade också bromsar som slutade fungera i väta, första gången fattde jag inte vad som hände utan jag styrde bara ut på en gräsmatta istället för att smälla (vilket jag skulle ha gjort istället då det inte ens hade varit mitt fel) jag provbromsade flera gånger, körde försiktigt till en GDS hall och kollade bromsarna och hittade inget fel

Andra gången, lika överraskad, mindre panikartad situation och huvudet började mala, kom ihåg att jag sett något om det på TV och insåg att dom inte hade fixat problemet.

Du menar att dom fortfarande inte har lyckats åtgärda det?

_Dräparen_

Medlem
Gick med
29 Sep 2011
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 900SSiE -00
Fick reda på att posten har slarvat bort min motor igen. Det är tredje gången den lyckas försvinna spårlöst.
Kan nästan slå vad om att den dyker upp på samma ställe som de båda tidigare gångerna, i Göteborg.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Bytte bromsar bak på biljäveln, montera ihop allt och skulle sedan lufta... Börjar med att jag drar av luftnippeln till hjulcylindern... :mad: Åkte och skaffa en ny, kommer hem och börjar skruva av bromsröret... Drar mutterskallen rund och sedan går rör helvetet av :huvet :4skrika :mad:

Såå då var man utan bil ända tills onsdag morgon... Jätte kul! :rolleyes:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Mina reptåliga glasögon är massa repiga igen.

Får nog bli en tur till synsam igen och kolla om jag kan byta glasen igen alternativt köpa något über mega diamantglas

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Amen vafan... Var ute och körde med lillfårrden som vanligt när det plötsligt börjar skrapa periodiskt i bakänden på bilen samtidigt som hela ekipaget börjar "gunga". Sekunden senare låser sig vänster bakbroms och sitter som berget. Glider halvkontrollerat tills det tar stopp några tiotal meter senare, och kommer sen inte därifrån. Hela vänsterhjulet sitter som fan medan högerhjulet spinner, bilen rör sig inte ur fläcken. Testar då att lägga i backen, varpå hjulet lossnar mer eller mindre direkt och jag kan fortsätta färden. Samma typ av låsning upprepas en fyra-fem gånger innan jag äntligen kommer hem och kan ställa bilen, och varje gång kommer jag loss genom att backa en meter och sen köra vidare. Vafan har nu hänt då?:( :huvet

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Amen vafan... Var ute och körde med lillfårrden som vanligt när det plötsligt börjar skrapa periodiskt i bakänden på bilen samtidigt som hela ekipaget börjar "gunga". Sekunden senare låser sig vänster bakbroms och sitter som berget. Glider halvkontrollerat tills det tar stopp några tiotal meter senare, och kommer sen inte därifrån. Hela vänsterhjulet sitter som fan medan högerhjulet spinner, bilen rör sig inte ur fläcken. Testar då att lägga i backen, varpå hjulet lossnar mer eller mindre direkt och jag kan fortsätta färden. Samma typ av låsning upprepas en fyra-fem gånger innan jag äntligen kommer hem och kan ställa bilen, och varje gång kommer jag loss genom att backa en meter och sen köra vidare. Vafan har nu hänt då?:( :huvet

Bromsoket har lossnat, alternativt om det är trumbroms så har ett belägg lossat...

Gissar jag

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bromsoket har lossnat, alternativt om det är trumbroms så har ett belägg lossat...

Gissar jag

Tack för tipset. Tror att det är skiva, får ta loss hjulet och titta på det någon dag... Fan att saker inte bara kan få funka!:huvet

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning