Idag är jag förbannad därför att...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag är sådär sjudande förbannad idag pga några klåfingriga jävlar som bestämde sig för att lägga beslag på min hoj. Det blev fan ingen lång säsong. :mad:

Se det så här - det kan vara ett lysande läge att köpa en riktig hoj nu! ;) :hihi Ahem.... (surt med hojstölder dock, lider med dig)

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Idag är jag sur för att jag har en oduglig kollega som inte kan tänka själv utan konstant måste fråga mig om allt trots att han varit på företaget i snart 6 månader och fortfarande inte orkar leta reda på priserna i prislistorna som hänger på väggen.

Tydligen har han så mycket att göra medan jag har tid att dricka kaffe och skriva sura inlägg här.:huvet

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Se det så här - det kan vara ett lysande läge att köpa en riktig hoj nu! ;) :hihi Ahem.... (surt med hojstölder dock, lider med dig)

Har lite pengar till en ny hoj redan, men hade gärna fått pengarna för ninjan med. Nu ska det väntas på försäkringsbolag, betalas självrisk och sånt.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Igår vart jag inspirared av det fina vädret att ställa på och gräva fram hojen ur garaget. Idag väkna jag smäll sjuk med en snötäckt hoj..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Se det från den ljusa sidan. Nu kan du ju köpa en Apa. :yoparty
Men fan va surt. Har du tur så hittas inte hojen.

Har jag ännu mer tur så hittar de min hoj, och föraren, insnodd i ett vajerräcke. :mad:

Jag missar ju fan en månad eller två av säsongen nu däremot, jävla skit. :/

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Blir mest irriterad på korkade människor men ibland rinner det över och jag blir förbannad.

Just nu är det den där förbannade parasiten som började en kockutbildning men som sen avslutade den då hon inte kunde äta fläsk på grund av sin religion och sen får 60.000:- pga diskriminering... WTF! :3freak

Den version jag hört var att hon var vegan och inte hade börjat på utbildningen.
Kände sig kränkt när en av lärarna informerade henne, på en "provapådag", om att hon måste kunna provsmaka.
Ännu värre.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kom in en kvinna på jobbet idag och ville få sina förbokade sj-biljetter utskrivna. Ingen liten resa hon bokat heller, sisådär 20 biljetter ska maskinen spotta ur sig... Den kraschar efter 75 procent. Sen får jag spendera hela kvällen och lite till med att försöka rätta till ärendet, för satans jävlar kan ju inte vara så enkjelt funtade att de helt enkelt kan fixa det hela. Nejdå, har biljetterna skrivits ut (komplett eller ej) är ärendet avslutat för deras del och man kan inte på något sätt öppna ärendet på nytt och försöka skriva ut biljetterna en andra gång. Kvinnan är sur och stressad då hennes tåg ska gå om inte alltför lång tid, SJ är sura för att "Vi krånglar" :)confused: ) och allting är bara allmänt skit... Ringer helpdesk och sj flertalet gånger i jakt på en lösning, men ingen vet vad som ska göras. Hur fan kan det vara att vi är så satans beroende av ett fungerande datasystem att vi inte klarar oss när det skiter sig?:va Handikappade jävlar!:mad:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Be döskallarna suga kuk (inte i mitt fall dock) om dom skyller på att du e jobbig, denna månad blev alla mina räkningar sena på grund av ett data haveri - hehe dom skyllde på Molgan (datasupporten) så det är ok

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Har sparat ihop en jävla massa pengar till en resa, men nu är jag fulltecknad på jobb så jag har inte möjlighet att komma ifrån förrän i april.

sportbike

Guest
Att en viss del av personalen på ett större mc-företag här i stan är så fantastiskt serviceminded, och vissa individer har en otroligt arrogant attityd.
Med tanke på hur trögt det gick för mc-branschen förra året ska man kanske tänka efter lite innan man skrämmer bort kunder med denna trotsiga arrogans.
Bara ett tips därför att kunden har din lön i fickan.
Pucko!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Att en viss del av personalen på ett större mc-företag här i stan är så fantastiskt serviceminded, och vissa individer har en otroligt arrogant attityd.
Med tanke på hur trögt det gick för mc-branschen förra året ska man kanske tänka efter lite innan man skrämmer bort kunder med denna trotsiga arrogans.
Bara ett tips därför att kunden har din lön i fickan.
Pucko!

Det tror jag att MC handlarna i Umeå har lärt sig nu, tyvärr så drog dom med sig dom bra människorna i fallet.

Inför den här sommaren är det nya ägare på flera företag, hoppas bara att dom bra personerna stannar och dom andra rensas bort.

sportbike

Guest
Det tror jag att MC handlarna i Umeå har lärt sig nu, tyvärr så drog dom med sig dom bra människorna i fallet.
Inför den här sommaren är det nya ägare på flera företag, hoppas bara att dom bra personerna stannar och dom andra rensas bort.

Vet inte varför man som företagsledare anställer personal som ska vara företagets ansikte utåt och beter sig som en jävla barnunge och inte tar den minsta notis om att det står fler kunder i lokalen som spärrar upp ögonen av förvåning av bemötandet.
Utanför ingången hör man sen kommentarer som "hit åker jag aldrig mer"
Samtidigt som jag vill gynna de som verkligen gör sitt yttersta så vill jag inte lägga en enda krona på stället i hopp om att dumhuvet får sparken.
Nu jävlar börjar jag sura till
:mad:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Vet inte varför man som företagsledare anställer personal som ska vara företagets ansikte utåt och beter sig som en jävla barnunge och inte tar den minsta notis om att det står fler kunder i lokalen som spärrar upp ögonen av förvåning av bemötandet.
Utanför ingången hör man sen kommentarer som "hit åker jag aldrig mer"
Samtidigt som jag vill gynna de som verkligen gör sitt yttersta så vill jag inte lägga en enda krona på stället i hopp om att dumhuvet får sparken.
Nu jävlar börjar jag sura till
:mad:

Inte utan att man blir nyfiken på vilken handlare det handlar om... kan det kanske vara samma som en själv aldrig mer kommer besöka oavsett vilka fina erbjudanden de skickar på mail. :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I Umeå låg nog problemet till stor del på ägarna själva, då dom också jobbade som säljare.

Man borde kanske inse att man inte är en bra säljare när folk går in och stör mekanikern när dom vill köpa en ny hoj.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
I Umeå låg nog problemet till stor del på ägarna själva, då dom också jobbade som säljare.

Man borde kanske inse att man inte är en bra säljare när folk går in och stör mekanikern när dom vill köpa en ny hoj.

Om inte annat är det ju _ändå_ ledningens ansvar att stället fungerar. Men det är faktiskt otroligt vad inkompetent folk det finns.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept