Idag är jag förbannad därför att...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Pengar vs vänskap:
Kompis kommer in på jobbet och säger att han ska sälja sin bil på Blocket i helgen och ber mig stämpla alla servicar i boken som han hoppat över.
-Aldrig i livet, svarar jag.
Han vänder på klacken och smäller igen dörren.
Ska jag bli glad eller förbannad?

Glad. :tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Pengar vs vänskap:
Kompis kommer in på jobbet och säger att han ska sälja sin bil på Blocket i helgen och ber mig stämpla alla servicar i boken som han hoppat över.
-Aldrig i livet, svarar jag.
Han vänder på klacken och smäller igen dörren.
Ska jag bli glad eller förbannad?

Verkar tyvärr vara vanligt. Har hört talas om folk här på SH som har tillverkat sina egna stämplar, eller som kände någon som hade gjort det. Hur svårt är det att förfalska en kladdig stämpel idag liksom......

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Verkar tyvärr vara vanligt. Har hört talas om folk här på SH som har tillverkat sina egna stämplar, eller som kände någon som hade gjort det. Hur svårt är det att förfalska en kladdig stämpel idag liksom......

Rent ut sagt vidrigt beteende... men som vanligt, alla vill ha allt och det bästa men betala noll och ingenting.

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
tomt i grottan
:gnissla:huvet:mad:Att min jäkla förkylning aldrig vill släppa
och att det på kuppen kan ha blivit förkylnings astma / allergi rasslig hals. Haft skiten till och från sen i okt nov.....fick man för man var snäll och köpte hus och renoverade.....

Blir ännu mer förbannad nu när jag hittat vad jag har ....Akut Bronkit
luftrörskatarr haft skiten sen i november läkaren påpekar astma!!//

Fuck hade han gett mig antibiotika för en månad sen så hade jag vart frisk nu :(

:huvet Bliiiir så argggg***:huvet

Last edited:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
För att jag hittade en hoj jag ville köpa i Stockholm, dit jag ska i helgen, men den försvann ifrån Blocket lika snabbt som den kom ut :huvet

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
:gnissla:huvet:mad:Att min jäkla förkylning aldrig vill släppa
och att det på kuppen kan ha blivit förkylnings astma / allergi rasslig hals. Haft skiten till och från sen i okt nov.....fick man för man var snäll och köpte hus och renoverade.....

Blir ännu mer förbannad nu när jag hittat vad jag har ....Akut Bronkit
luftrörskatarr haft skiten sen i november läkaren påpekar astma!!//

Fuck hade han gett mig antibiotika för en månad sen så hade jag vart frisk nu :(

:huvet Bliiiir så argggg***:huvet

Man skall vara misstänksam mot läkare - hade nått skit nästan ett år för några år sen.
Är mycket ute skogen så jag misstänkte fästingrelaterat - läkarna sa att jag inte hade några kända symptom och beskrev mig som en normal tonåring som lever loppan och då får man huvudvärk - jag var 35:hihi :va

Dom sa bara skaffa en fru:hihi - tror du man får mindre huvudvärk då - sicka jävla spån

Jo visst förra året stod det så här i tidningen http://www.expressen.se/halsa/ny-fastingsmitta-sprids-i-europa/

Fick dock inte reda på vad det var för det gick över...men tog ju ett tag:3freak

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Nu blir jag liiiiite irriterad.

Har varit i kontakt med ett visst bemanningsföretag i...ungefär 5 månader.

Jag och min handläggare var tidigt överens om vilken typ av jobb jag skulle ha, och vilket sorts jobb jag klarade av.

Fett! Hade skitmånga olika att gå på, sagt och gjort. När i stort sett allihop hade betats av så..var det inte mycket mer att göra.

Ett företag hade sagt, ifall vi behöver en kille till just den här tjänsten, så hör vi av oss. Kanon tänkte vi, bara vänta då!

Fick också min handläggares ord på att ifall den tjänsten dyker upp så är den min.

Nu ser jag att dom annonserat ut just DEN tjänsten på arbetsförmedlingen, av alla jävla ställen, dit man vänder sig när alternativen är slut.

Fy fan i helvetes jävlar va trött jag är på att bli blåst och lurad överallt.

Fy fan... :( Känner mig mest ledsen faktiskt.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Gå direkt till några jobb och kör på det istället istället.

Har du röta så klaffar det och du slipper gallras igenom byråkratiska person profiler där du måste lämna avförningsprov i gallringen - dom tappar snillena ändå på det sättet.

Tog jobb på en städfirma för 13 år sen - va perfa - runt 2001 nått år efter så börja t.o.m FRA söka städare till en nedlagd signalspaningsstation bredvid mitt jobb:confused:

Dom ångrade sig tydligen - det gör dom även idag.

Jobbar kvar på städfirman än idag:rofl

Underbart:tummenupp

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Jag har endast mailat in ett enda CV.

Resten av ställena har jag besökt. Propert klädd och nyduschad t.om :hihi

Just det där med röta har jag nog aldrig upplevt

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Haha - se inte för näbbig ut när du hoppar på en arbetsgivare - du måste vara användbar för han.

Initialt bör du upplevas som en lättstyrd som gör jobbet - inte nån prins - sen är det upp till arbetsgivaren
och anställa dig och sedemera ge dig bra tjänst efter en tid - ni måste ju dela på vinsten från ditt arbete.

Är det effektivt så halkar du uppåt på stegen

Skippa duschen och kostymen om det är simplare jobb

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Kostym har aldrig varit aktuellt. Duschen har varit för eget "nöje".

Jag gör så gott jag kan. Hur långt det har räckt förstår du säkert.

Ska ringa och skälla lite på vederbördiga imorn bitti. Tycker dom kan ta ut den där pinnen ur röven nu.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nu blir jag liiiiite irriterad.

Har varit i kontakt med ett visst bemanningsföretag i...ungefär 5 månader.

Jag och min handläggare var tidigt överens om vilken typ av jobb jag skulle ha, och vilket sorts jobb jag klarade av.

Fett! Hade skitmånga olika att gå på, sagt och gjort. När i stort sett allihop hade betats av så..var det inte mycket mer att göra.

Ett företag hade sagt, ifall vi behöver en kille till just den här tjänsten, så hör vi av oss. Kanon tänkte vi, bara vänta då!

Fick också min handläggares ord på att ifall den tjänsten dyker upp så är den min.

Nu ser jag att dom annonserat ut just DEN tjänsten på arbetsförmedlingen, av alla jävla ställen, dit man vänder sig när alternativen är slut.

Fy fan i helvetes jävlar va trött jag är på att bli blåst och lurad överallt.

Fy fan... :( Känner mig mest ledsen faktiskt.

Somliga arbetsgivare/företag har som regel att alltid annonsera ut lediga jobb... vissa har även krav på att det skall annonseras på arbetsförmedlingen.
Så sök jobbet bara som vanligt folk istället. :tummenupp

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Somliga arbetsgivare/företag har som regel att alltid annonsera ut lediga jobb... vissa har även krav på att det skall annonseras på arbetsförmedlingen.
Så sök jobbet bara som vanligt folk istället. :tummenupp

Jobbet är redan sökt, flera gånger om dessutom.

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
För 500mil sedan så la jag ut över 10000kr på delar till arbetsbilen (skoda pickup), bromsar runt om, avgas inkl katt, nya däck, styrleder m.m

Idag så rasa kopplingen :4skrika:huvet:huvet:mad: Fick köra över 11mil hem utan koppling....

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Skulle montera ett nytt bakdrev jag hade liggandes på en fälg. Men det går inte på. Sedan mäter jag det. Hur i helvete kan drevet ha en diff på upp till 2mm mellan hålen, avståndet mellan hålen varierade mellan 40mm till 42mm.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Hela djävla världen..
El nej.. Egentligen bara folk...

Va fan.. Lägg korten på bordet och säg som det är..
Orka hålla på inte kunna snacka som vuxna människor..

Blah...

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag är förbannad på 80talister och är rent ut sagt förskräckt med tanke på att det är de som, inte bara ska torka min röv på hemmer, utan också leda landet en dag... Fifan.

Hela djävla världen..
El nej.. Egentligen bara folk...

Va fan.. Lägg korten på bordet och säg som det är..
Orka hålla på inte kunna snacka som vuxna människor..

Blah...

:eek:jviilketargttroll :krampåtrollet :klappafintmedhårs

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag är förbannad på 80talister och är rent ut sagt förskräckt med tanke på att det är de som, inte bara ska torka min röv på hemmer, utan också leda landet en dag... Fifan.

Jag tror inte på det där.
Jag vidhåller bestämmt att det finns idioter i alla generationer.

Det är rentav något som kan tänkas gå i arv.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...