Idag är jag förbannad därför att...

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Jag är förbannad på 80talister och är rent ut sagt förskräckt med tanke på att det är de som, inte bara ska torka min röv på hemmer, utan också leda landet en dag... Fifan.

Jag tror inte på det där.
Jag vidhåller bestämmt att det finns idioter i alla generationer.

Det är rentav något som kan tänkas gå i arv.

‎"Those who criticize our generation forgot who raised it."

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tror inte på det där.
Jag vidhåller bestämmt att det finns idioter i alla generationer.

Det är rentav något som kan tänkas gå i arv.

Det kan vara så, för mina ungar blev riktigt bra, medans dom flesta ur deras högstadieklass blev rena sopor...

(väldigt mycket drogmissbruk, men även dom som klarade sig från det blev till stor del inte som folk)

ÅAS alla jag känner ur sonens gymnasieklass är rejäla människor, samtliga har jobb ett år efter skolslut.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
För att jag först blev väckt av att gatukontoret lastade av en grävmaskin precis utanför mitt fönster. När jag sedan någon timme senare kollar ner på gatan för att se vad de pysslar med upptäcker jag att min bil är borta. De har gatukontoret, utan att ens försöka nå mig, helt sonika flyttat på min bil, som legat i "P" och haft rattlåset i. Hur i helvete har de flyttat på den? FÅR de ens flytta på den, bara sådär, utan att ens försöka varsko mig? När jag kommer åt bilen ska jag studera den in i minsta detalj, och gud nåde de ifall de gjort en skråma på den.

Dessutom har vattnet varit avstängt hela morgonen, och nu när det väl är igång kommer det grus ur alla kranarna. I mängder.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det kan vara så, för mina ungar blev riktigt bra, medans dom flesta ur deras högstadieklass blev rena sopor...

(väldigt mycket drogmissbruk, men även dom som klarade sig från det blev till stor del inte som folk)

ÅAS alla jag känner ur sonens gymnasieklass är rejäla människor, samtliga har jobb ett år efter skolslut.

Så var det ju även på vår tid.
Om du tänker tillbaka så minns du nog att det brukade vara ett par årskullar med ligister, sedan ett par årskullar med gospelsjungande ligister.
Går säkert att få fram någon statistik av kontaktlimsförbrukningen kontra kyrkbänksslitaget.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
För att jag först blev väckt av att gatukontoret lastade av en grävmaskin precis utanför mitt fönster. När jag sedan någon timme senare kollar ner på gatan för att se vad de pysslar med upptäcker jag att min bil är borta. De har gatukontoret, utan att ens försöka nå mig, helt sonika flyttat på min bil, som legat i "P" och haft rattlåset i. Hur i helvete har de flyttat på den? FÅR de ens flytta på den, bara sådär, utan att ens försöka varsko mig? När jag kommer åt bilen ska jag studera den in i minsta detalj, och gud nåde de ifall de gjort en skråma på den.

Dessutom har vattnet varit avstängt hela morgonen, och nu när det väl är igång kommer det grus ur alla kranarna. I mängder.

Låter som ett brott på en huvudledning som snabbt och effektivt lagats, trots att du hade den dåliga ovanan att parkera rakt över skadan.

Snusken

Sporthojsnörd
Gick med
21 Dec 2008
Hoj
2x Gsx-r 750
Efter flera år av ihärdig terror och förföljelse så fick även jag en snigel på ögat idag.. Satans Radiotjänst!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Gaah jävla kludd med semestern.

Man kan ju tycka att eftersom jag hade juli 2009, augusti 2010 juni 2011 så borde det bli juli igen 2012 men nej tydligen inte.

Det är juni som gäller 2012 och vill jag ha juli måste jag övertyga den kollega som fått semester i juli att byta till min period. Jo tjena det blir nog enkelt.

Tänk va skönt att jobba på ett företag där man kan få välja eller iaf önska semester innan den spikas och schemat läggs.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Man kan ju tycka att eftersom jag hade juli 2009, augusti 2010 juni 2011 så borde det bli juli igen 2012 men nej tydligen inte.

Det är juni som gäller 2012 och vill jag ha juli måste jag övertyga den kollega som fått semester i juli att byta till min period. Jo tjena det blir nog enkelt.

Tänk va skönt att jobba på ett företag där man kan få välja eller iaf önska semester innan den spikas och schemat läggs.

Starta ett eget! Inga semesterproblem på ett tag...

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

Stackars... 4 veckors betald semester... :pannkyss

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Rimligt, iofs, att man får turas om lite om den mest eftertraktade semestermånaden.

Jag hade fått juli, men misstänker att jag kommer måsta ta juni iaf, om jag ska vicka chefen som sticker i augusti. Taskit att komma i gängorna & ta över sen om man kommer tillbaks samtidigt som han sticker.
Jävla I-landsproblem.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Nej det är ju sant. Då får man ingen semester alls. Det löser inte riktigt grundproblemet dock.

5 till och med :yoparty

HAH... när jag var egenföretagare tog jag första året ut semester tre månader i juni, juli och augusti... PERFEKT!!!! Värsta livet som it konsult på 90 talet :banana idag är det inte riktigt samma sak förstås :huvet

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Vaknade förväntansfull, positiv och lite nervös inför en arbetsintervju.
Varit förkyld hela veckan men mår lite bättre. Trycker ändå i mej ett halvt apotek för att lindra symptomen.
Lyckas på något sätt slösa bort alldeles för mycket tid på morgonen så jag måste stressa iväg till Solna med bilen. Som tur är inga hinder i trafiken.
Letar parkeringsplats en stund. Hittar parkeringsplats. Rejält stressad men vill inte ha p-böter. Kontrollerar skyltarna och letar upp automaten, som visar sej vara från 1800-talet. Tar inte kort! Har bara några kronor med mej. Betalar och hoppas intervjun går snabbt så man är tillbaka innan tiden går ur.

Stressar iväg till intervjun och hinner med 2 minuter tillgodo.
Mitt under pågående intervju gör förkylningen en motattack och skickar ner en kackerlacka i halsen på mej.
Blir uppenbart dålig stämning när min tänkta arbetsgivare försöker förklara projektet samtidigt som jag håller på att hosta upp lungorna med tårar och snor sprutande.
Fyfan för människokroppen!
Går på en till intervju med någon ur HR. Fortfarande tokförkyld och knappt någon talförmåga. Tiden rinner iväg och jag har svårt att koncentrera mej på vad som sägs när tankarna uppehåller sej vid den stora fläskiga gula p-bot som säkerligen kommer sitta på bilen när jag kommer dit.
Försöker skärpa mej, det är lätt värt en p-bot om jag landar jobbet.
Blir guidad runt på avdelningarna. Nu har P-tiden definitivt runnit ut och jag är tillråga på allt galet pissnödig. Och förkyld.

Efter avslutad intervju har jag en känsla av att jag inte gjort nåt vidare gott intryck.

Stressar tilbaka till parkeringen.
Inga böter! :banana
Eller så har lappen bara blåst bort.

Pissdag med potential.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati