Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Idag är jag sur för att solen skiner, folk åker båge och båda mina står ofärdiga.
Insåg därtill att jag med största sannolikhet inte kommer köra någon båge förrän i mitten av sommaren i detta tempot.

Överväger då att faktiskt, för första gången ta kontakt med en handlare och köpa en begagnad hoj med finans avtal och allt vad skit heter. Inser att det bara finns kromslädar (vilket faktiskt har florerat i mitt lilla huvud ett bra tag) och en massa annat som verkligen inte passar ekonomin eller mina övriga önskemål.

Ska det vara så jävla svårt att hitta en vettig hoj som inte är kronslut, asful eller överprisad hos en handlare söder om dalälven?:huvet

Äh, var inte syyr... Du och jag köper oss varsin kråmpråm och cruisar järnet i sommar:banana

Hudik

Guest
Förbannad på vår lokala färgblandare, först tog det tre veckor att få kontakt med dom sen tre dagar att få färgen bruten och när jag kommer hem så visar det sej att det inte är exakt den färgen jag ville ha så nu blir nya hojen inte som jag ville ha den, sulle vara metallic och det är inte en gnutta metallic i färgen :mad:
Vägrar att vänta längre på ny färg så nu blir den som färgen jag fick. :mad:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Usch, nu är min dator så besudlad att jag måste formatera hårddisken. Hur är man funtad om man har koll på sådana här sidor?

Man har hängt på internet rätt länge?
:D Man lär sig rätt snart att komma ihåg det värre för att slippa se det så ofta.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Förbannad på min egen dumhet :mad:
Varför i helvete har jag fått för mig att det är smart att spara samma dokument på 10+ olika ställen :va :dummer
Samt att namnge dem så man omöjligt kan ha koll på vad det är :huvet

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Förbannad på min egen dumhet :mad:
Varför i helvete har jag fått för mig att det är smart att spara samma dokument på 10+ olika ställen :va :dummer
Samt att namnge dem så man omöjligt kan ha koll på vad det är :huvet

Jag hade samma problem en gång i tiden då jag satt och jobbade med massor av doument på datorn, då fanns det ett litet program som kollade igenom och identifierade inte enbart uppenbara identisska kopior, utan även nästintill identiska kopior där man hade ändrat ett stycke i en lång text.

Det fiffiga med programmet var att den highlightade ändringarna så att man snabbt kunde jämföravilken man ville ha kvar.

Jag har dock glömt vad programmet hette, och om det finns kvar skulle jag förmodligen hitta massor av kopior på min nya dator också, även om jag namnger och sparar med betydligt bättre struktur numera.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Skulle göra en massa reparationer på bilen innan ombesiktningstiden går ut.
Börjar med en styrled. Nähä, skiten rostat fast. Kommer behöva klyva gamla styrleden med vinkelslip och då lär jag väl sabba gängorna på axeln.
Försöker istället byta några bromsrör. Nähä, skiten rostat fast. Första skruven går tvärt av, nästa får rund skalle så fort jag försöker lossa den. Tillråga på allt ser jag att det är ett av de längsgående rören som har rostskador, inte fan orkar jag byta det. Ska försöka pensla lite färg på gamla rören och bara säga jag bytt...

Och avgasvärdena är fortfarande helt åt helvete.

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
fått upp ögonen för hur kass lön jag igentligen har.
vissa fördelar är det ju med hojen på jobbet och får göra grejjer till den och så men det väger fan inte upp

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Först och främst för att dom höjde priset på pendlarkortet och sedan drog ner med bussarna till en gång i timmen istället för var 30e minut. Sen också att det går så lite kollektivtrafik på helgerna. Samt att eftersom det går så lite bussar/tåg på helgerna så blir det så jävla krångligt att ta sig till jobbet. :mad:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Skulle göra en massa reparationer på bilen innan ombesiktningstiden går ut.
Börjar med en styrled. Nähä, skiten rostat fast. Kommer behöva klyva gamla styrleden med vinkelslip och då lär jag väl sabba gängorna på axeln.
Försöker istället byta några bromsrör. Nähä, skiten rostat fast. Första skruven går tvärt av, nästa får rund skalle så fort jag försöker lossa den. Tillråga på allt ser jag att det är ett av de längsgående rören som har rostskador, inte fan orkar jag byta det. Ska försöka pensla lite färg på gamla rören och bara säga jag bytt...

Och avgasvärdena är fortfarande helt åt helvete.

Byt bil :confused:

Jag kommer få betala mer i räkningar än jag får in i lön denna månaden :crash

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Byt bil :confused:

Skulle jag kunna göra, men bilar i den prisklass jag kollar på sällan felfria så köper jag en annan slutar det garanterat med ännu fler saker som måste åtgärdas.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Så hade jag det förra månaden. Blev till att sälja av lite gamla prylar så klarade man sig, men det knappt. Har levt på en femhunka sen förra månadsslutet, nu är den slut:gnissla Tur att man har käk i frysen så att man klarar sig (förhoppningsvis) till löningen:D

Detta lönebeskedet bör dock bli aningen trevligare än det förra:banana

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Fyllechaffis... polarns brud höll på att starta bråk med red and white crew, min vattentåliga mobil dog av ett glas vatten, hon jag ragga på gick bananas och bet mig i kinden så jag fortfarande kan räkna tänderna i märket, varför vet jag inte.
Sen på vägen hem satt dem och skrek på varandra så dem överösta stereon som va på max, då dog mobilen som vi streama från..

Förutom de va de en nice kväll!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
..... Att jag legat sjuk i snart två veckor inom loppet av en månad. Först influensa och nu något som lutar åt lunginflammation :( Till råga på allt så hatar jag att vara hemma och ligga i soffan :mad:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Skulle jag kunna göra, men bilar i den prisklass jag kollar på sällan felfria så köper jag en annan slutar det garanterat med ännu fler saker som måste åtgärdas.

Jag hade tur och hittade en Micra -93:a för 5k som funkar felfritt.
Eller ja, jag bytte belägg fram.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...