Idag är jag förbannad därför att...

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Sambandet var att någon hävisade till att starta eget för att styra sin semester och svaret var tillbaks att då har man inte råd att ta ut någon semester, jag svarade att när jag var egen tog jag ut tre månader första året - så det går.... Idag är jag inte egenföretagare och dessutom är de it tjänster jag då levererade lika eftertraktade så idag skulle jag ha svårare att få kunder, men då, på 90 talet då tackade jag nej till jobb/kunder för jag behövde inte jobba utan kunde som sagt var, vara ledig länge över sommaren och jobbade in det under vinterhalvåret istället... där, var sambandet... Egenföretagare är skitbra om man har en bra produkt/tjänst som är eftertraktad, annars jobbigt att komma igång innan man börjar tjäna pengar på det.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Det är ganska svårt att hitta en specialtjänst som man levererar som egen företagare som är så unik så man kan göra hur man vill - alltså ta ut hur mycket semester och så utan att kunden börjar leta efter andra alternativ om man inte är kompitabel med verksamheten.

Jag har rätt det scysst nu och styr själv,har högre krav på mig än andra att leverara tjänsten men stor frihet

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
För att en trött nisse bestämde sig för att röka i trapphuset i byggnaden där skolans tentasalar ligger. För att göra en kort historia kortare; Brandlarmet gick och alla tentor åkte i papperskorgen. Tack för den... :gnissla

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Förbannad för att det visade sej svårare än jag trodde att få det bra när man dubbar däck själv.
Framförallt är det jäääävligt tidsödande.

Ger upp och fortsätter en annan dag.

Nu öl för att få ner pulsen.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...för att jag vet att varenda jävla förkylning alla dessa snörvlande småbarnsföräldrar släpar runt på till slut hamnar här hemma, trots att vi inte har några kottar...och att det alltid slutar med en veckas hosta från helvetet.

:huvet

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Sambandet var att någon hävisade till att starta eget för att styra sin semester och svaret var tillbaks att då har man inte råd att ta ut någon semester, jag svarade att när jag var egen tog jag ut tre månader första året - så det går.... Idag är jag inte egenföretagare och dessutom är de it tjänster jag då levererade lika eftertraktade så idag skulle jag ha svårare att få kunder, men då, på 90 talet då tackade jag nej till jobb/kunder för jag behövde inte jobba utan kunde som sagt var, vara ledig länge över sommaren och jobbade in det under vinterhalvåret istället... där, var sambandet... Egenföretagare är skitbra om man har en bra produkt/tjänst som är eftertraktad, annars jobbigt att komma igång innan man börjar tjäna pengar på det.

Frågan var en smula retorisk och appellerade mer till skrävlet om guldåren med glidarliv du själv exemplifierade i kontrast mot den offermentalitet du nu konsekvent ger uttryck för. Där tror jag finns ett samband. En inte alltför långsökt slutsats kan vara att de som inte nobbade kunder för att ligga på playan byggde upp en stabil näring som stod sig när konkurrensen hårdnade, vilket den väl har gjort? Men jag tycker du skall köra på. Det roar mig.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Ha ha ... sant... jag lyfter mer än dubbelt i lön idag än då och har bättre villkor, inte egen längre så jag kan inte ta ut 3 månaders semester men jag har ett kanonjobb som jag älskar. It konsultandet är lagt på hyllan för där finns inte den hysteriska marknad kvar som fanns då så man kan tjäna pengar, det gäller att följa marknaden och göra det man gillar och där man tjänar de pengar man vill ha... Funderar dock på att starta eget igen men först om några år när barnen är stora igen så man vågar ta lite mer risker än man gör som ensam morsa med så små barn som jag har.

Offer? He he... näeee.... inte nån stans faktiskt... är nog för driftig och påstridig för det :yoparty

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Imorse råkade jag av en slump se något gult som stack fram ur kättinglåset till hojen, som är fastlåst i cykelstället utanför porten.
Inte mindre än 2 p-böter a 650 kr styck!
Förihelvete!
Hojen har stått där i alla år utan problem. Den enda cykel som står där är min egen. Ingen annan använder cykelstället. Hojen är inte ivägen på något sätt.

Extra förbannad blir jag över att de gömt böterna för att kunna lappa om och om igen!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hela dagen har varit åt h-vete.

Efter arbetsdagens slut bestämde jag mig för att åka till bilbuttericks och köpa lite skit.

Strosade runt utan att hitta det jag sökte, ska kolla vad klockan är på mobilen, fan, mobilen inte på fickan, nåja inte första gången jag glömmer mobilen i hållaren i bilen.

Hittar inte det jag ska köpa, kommer ut i bilen och inser att mobilen inte är där, går tillbaka in på Biltema och ber killen i kundtjänst att ringa mitt nummer medans jag går och letar bland hyllorna efter min telefon.

Telefonjäveln är ingenstans, kommer tillbaka till kundtjänst och då har snubben som ringer till min telefon fått svar av han som har hittat den.

Jag får prata med snubben, jag frågar "Vart hittade du telefonen" han svarar "Den låg nedanför din bil på parkeringen på biltema" varpå jag frågar "Vart finns telefonen nu" han svarar "På umedalen där jag bor" (vilket är så långt från Biltemas parkering man kan komma utan att lämmna Umeå), "men det är lungt, jag ringde senast slagna och fick tag på din son, han skulle komma och hämta telefonen"

Jättebra, speciellt med tanke på att han fick åka ett par mil för att hämta telefonen på Umedalen, i synnerhet som jag efter mitt besök på biltema ändå skulle på ett möte på umedalen...

HUR JÄVLA SVÅRT HADE DET VARIT ATT GÅ IN MED TELEFONEN PÅ BILTEMA???????

Han som hittade telefonen antog ju helt korrekt att den hade fallit ur min bil som stod på biltema, alltså borde ju jag som ägare finnas inne på biltema, personalen hade då kunnat ropa i högtalaren "Kan puckot som har tappat sin telefon komma hit och hämta den"

Nåja, jag visste ju att telefonen var på väg hem till mig så jag åkte på mötet, där ingen av personerna jag behövde få tag på fanns, drack en kopp kaffe och åkte hem.

Väl hemma tog jag tag i en massa annan skit, bland annat skulle jag betala lite grejor jag hade köpt på nätet, med mitt visakort som swedbank har bestämt att jag inte får använda på nätet längre??? internetbanken krånglade också
och när jag går in och ska läsa inkommna elektroniska meddelanden så hittar jag det här:

"Vår verksamhet i Umeå kommer att förändras. Vi tar bort sedlar och mynt i våra kassor på Umeå City och Holmsund från och med måndagen den 14:e maj 2012. Det innebär därmed att alla våra kontor i Umeå är kontantfria.

Swedbank vill bygga en sund och hållbar ekonomi för våra kunder och för att vi ska lyckas så vill vi få chansen att träffa dig och lyssna på vad du vill och hur du tänker när det gäller din ekonomi. Vi vill helt enkelt få mer tid för dig som kund. Färre kontanter bidrar till ett bättre och tryggare samhälle eftersom risken för rån minskar. Dessutom minskar belastningen på miljön eftersom kontanthanteringen innebär många transporter på våra vägar. Men det viktigaste är att vi får tiden att träffa dig och vi vill att du ska känna att vi bryr oss om dig!

När du behöver kontanter kan du göra uttag i automat eller höja beloppet när du betalar i butik (med reservation för butikens tillgång på kontanter). Insättningar kan du göra i någon av våra insättningsautomater på City."

Japp, jag har en bank med krånglande internetbank, som inte tillåter mig att näthandla med mitt visa och som har slutat hantera pengar.... :huvet

Dessutom har jag glömt att äta middag och nu är klockan 1....

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Att jag köpt en h-d. Har de senaste 4 timmarna stått utomhus och startat sönder mitt batteri, rullat 300 kg uppför täbys brantaste backe, försökt rullstarta, misslyckats med det, plockat ner tank och blåst ut alla slangar (nu smakar det iofs gott i munnen) spillt ut 2 deceliter bensin på händerna, för att till slut inse att hd har världens sämsta konstruktion av soppkranar. Plockat isär soppakranar och slängt bort alla onödiga membran, Rullat 300 kg uppför täbys brantaste backe igen, frysit sönder mina bensinindränkta fingrar och kråssväxlat sönder växellådan för hd har världens hårdaste koppling när fingrarna är isbitar.
Å andra sidan är jag förbannat glad att va hemma och sällan har ginet smakat så gott! :banana

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Att jag köpt en h-d.

Vad är det för HååDee du har köpt?

Något gammalt räppel eller är det alldelens nytt räppel?

Är det nytt räppel med insprutning (då har dom väl IOFS kanske inte bränslekran) så tål dom inte heller att rullstartas.

Varför vete gudarna.

Är det hyfsat nytt räppel finns det även en "easy-clutch" att köpa till, dvs en manick som ändrar utväxlingen på kopplingen så att folk med frökenfingrar ska orka koppla ur.
Grejen är att det man vinner i kraft förlorar man i väg, dvs den kopplar inte ur helt utan småslirar på kopplingen, alternativt småslirar med utsläppt koppling... :huvet

Allt beroende på wirespänningen

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Jag tänkte, idag kanske jag ska åka lite tidigare till jobbet så jag kan gå hem tidigare, så jag går till bussen en timme tidigare än vanligt.

Sätter mig på bussen som verkar gå himla långsamt. Några verkar ha krockat på Skurubron så nu står halva Nacka och Värmdö still... bussfärden tog 30 minuter extra.
Kommer till Slussen och ska byta buss, time:ar bussen perfekt, den skulle precis åka! Äntligen lite flyt!

Den lyckan varade kort då bussen svängde vänster till Munkbroleden och inte höger till Slussplan...
Skeppsbron är avstängd för att några puckon ska åka skidor utanför slottet så bussen ska ta en omväg RUNT hela gamla stan plus T-centralen. Denna bussfärd tog 40-50 minuter!
Så jag åkte en timme tidigare, men kom ändå 20 minuter senare än vad jag brukar! :mad::huvet:4skrika:mad::mad::mad:

tumblr_m0d2c07iRw1qcqm5r.jpg

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Skickade precis ett halvfärdig mail som skulle innehålla instruktioner och en utvärderingsrapport. De kom inte med plus att texten i mitt relativt ilskna mail inte var klar vilket ger ett rörigt intryck. Nu sitter servicechefer, VD, projektledare och andra och läser mitt kassa utskick, så jag var tvungen att skriva och be om ursäkt för min fadäs och att jag kommer att skicka rapporten så fort jag är klar med den.

Dessutom köpte jag fel snus. Lös istället för blöja. En hel jävla stock alltså :huvet
Nu måste jag spola fingarna varje gång jag packat en prilla

Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Idag är jag sur för att solen skiner, folk åker båge och båda mina står ofärdiga.
Insåg därtill att jag med största sannolikhet inte kommer köra någon båge förrän i mitten av sommaren i detta tempot.

Överväger då att faktiskt, för första gången ta kontakt med en handlare och köpa en begagnad hoj med finans avtal och allt vad skit heter. Inser att det bara finns kromslädar (vilket faktiskt har florerat i mitt lilla huvud ett bra tag) och en massa annat som verkligen inte passar ekonomin eller mina övriga önskemål.

Ska det vara så jävla svårt att hitta en vettig hoj som inte är kronslut, asful eller överprisad hos en handlare söder om dalälven?:huvet

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka