Hela dagen har varit åt h-vete.
Efter arbetsdagens slut bestämde jag mig för att åka till bilbuttericks och köpa lite skit.
Strosade runt utan att hitta det jag sökte, ska kolla vad klockan är på mobilen, fan, mobilen inte på fickan, nåja inte första gången jag glömmer mobilen i hållaren i bilen.
Hittar inte det jag ska köpa, kommer ut i bilen och inser att mobilen inte är där, går tillbaka in på Biltema och ber killen i kundtjänst att ringa mitt nummer medans jag går och letar bland hyllorna efter min telefon.
Telefonjäveln är ingenstans, kommer tillbaka till kundtjänst och då har snubben som ringer till min telefon fått svar av han som har hittat den.
Jag får prata med snubben, jag frågar "Vart hittade du telefonen" han svarar "Den låg nedanför din bil på parkeringen på biltema" varpå jag frågar "Vart finns telefonen nu" han svarar "På umedalen där jag bor" (vilket är så långt från Biltemas parkering man kan komma utan att lämmna Umeå), "men det är lungt, jag ringde senast slagna och fick tag på din son, han skulle komma och hämta telefonen"
Jättebra, speciellt med tanke på att han fick åka ett par mil för att hämta telefonen på Umedalen, i synnerhet som jag efter mitt besök på biltema ändå skulle på ett möte på umedalen...
HUR JÄVLA SVÅRT HADE DET VARIT ATT GÅ IN MED TELEFONEN PÅ BILTEMA???????
Han som hittade telefonen antog ju helt korrekt att den hade fallit ur min bil som stod på biltema, alltså borde ju jag som ägare finnas inne på biltema, personalen hade då kunnat ropa i högtalaren "Kan puckot som har tappat sin telefon komma hit och hämta den"
Nåja, jag visste ju att telefonen var på väg hem till mig så jag åkte på mötet, där ingen av personerna jag behövde få tag på fanns, drack en kopp kaffe och åkte hem.
Väl hemma tog jag tag i en massa annan skit, bland annat skulle jag betala lite grejor jag hade köpt på nätet, med mitt visakort som swedbank har bestämt att jag inte får använda på nätet längre??? internetbanken krånglade också
och när jag går in och ska läsa inkommna elektroniska meddelanden så hittar jag det här:
"Vår verksamhet i Umeå kommer att förändras. Vi tar bort sedlar och mynt i våra kassor på Umeå City och Holmsund från och med måndagen den 14:e maj 2012. Det innebär därmed att alla våra kontor i Umeå är kontantfria.
Swedbank vill bygga en sund och hållbar ekonomi för våra kunder och för att vi ska lyckas så vill vi få chansen att träffa dig och lyssna på vad du vill och hur du tänker när det gäller din ekonomi. Vi vill helt enkelt få mer tid för dig som kund. Färre kontanter bidrar till ett bättre och tryggare samhälle eftersom risken för rån minskar. Dessutom minskar belastningen på miljön eftersom kontanthanteringen innebär många transporter på våra vägar. Men det viktigaste är att vi får tiden att träffa dig och vi vill att du ska känna att vi bryr oss om dig!
När du behöver kontanter kan du göra uttag i automat eller höja beloppet när du betalar i butik (med reservation för butikens tillgång på kontanter). Insättningar kan du göra i någon av våra insättningsautomater på City."
Japp, jag har en bank med krånglande internetbank, som inte tillåter mig att näthandla med mitt visa och som har slutat hantera pengar....
Dessutom har jag glömt att äta middag och nu är klockan 1....