På vår andra bil så har vi samma bultar till både alu och plåtfälgarna men det är orginal alufälgar så det är möjligt de har samma kona.Använder du fel kona, så är det nästan omöjligt att få loss.
Dessutom spricker aluminiumet.
På vår andra bil så har vi samma bultar till både alu och plåtfälgarna men det är orginal alufälgar så det är möjligt de har samma kona.Använder du fel kona, så är det nästan omöjligt att få loss.
Dessutom spricker aluminiumet.
Sjukt att ingen ingriper .Det är därför det är bra med ett järnrör i bilenhttp://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.900686-offret-svavar-mellan-liv-och-dod
Äldre man får sin hund trakasserad utanför affären, frågar ett gäng invandrare om vad som hänt. Blir såklart nedslagen och ska enligt obekräftade uppgifter ha avlidit på sjukhuset. Skönt att se att dom som kommer hit sköter sig!
På vår andra bil så har vi samma bultar till både alu och plåtfälgarna men det är orginal alufälgar så det är möjligt de har samma kona.
Jag har minsann aldrig hört någon säga hjulskruv.
För att jag vaknar klockan 0600 efter 5 timmars sömn. Hade haft någon konstig dröm så kunde inte somna om, kollar på lite serier på datorn, börjar känna mig avslappnad sen börjar något gatuarbete hålla på utanför och gör det omöjligt att somna om. Nu är jag fortfarande vaken och tänkte att jag kunde väl gå ner till stan och handla lite. Men butikerna öppnar ju fan inte fören klockan 10
En skruv är en skruv.
5h sömn är normalt för mig.
Jo, det är väl ofta det som ställer till det, att man ofta med orginal alufälgar får med en bult som funkar till både alu och plåt, vilket gör att folk tror att det alltid är så.
Dagen läkare "ta en ipren så löser det sig"
Fy fan säger jag, JAG SKA SKJUTA DIG I FOTEN JÄVLA LÄKARJÄVEL OCH SE OM DU TYCKER EN IPREN HJÄLPER!
Det har skiftat fram och tillbaka.
Tidiga lättmetallfälgar hade ofta en insatskona i brons (tror jag att det var) som hade samma kona som plåtfälg.
Skulle förhindra galvaniska strömmar också.
Sedan blev tillverkarna snåla och slopade bronset.
Även fast konan passade, så funkade det dåligt.
Konan korroderade fast, skar eller båda delarna.
Då utvecklades en speciell kona för lättmetallfälgar.
Efter det har det varit lite djungel, ety en del tillverkare anser att deras material inte behöver lättmetallkona.
En del tillverkare kör lättmetallkonan på både stål och lättmetallfälgar.
Onödigt komplicerat.
Men det är bara hörsägen.
Jag tror dock på det.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.900686-offret-svavar-mellan-liv-och-dod
Äldre man får sin hund trakasserad utanför affären, frågar ett gäng invandrare om vad som hänt. Blir såklart nedslagen och ska enligt obekräftade uppgifter ha avlidit på sjukhuset. Skönt att se att dom som kommer hit sköter sig!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|