Idag är jag förbannad därför att...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det är olika från hund till hund vad som fungerar bäst.
Fördelen med halsband är att man kan plocka av dem fort om hunden reagerar (medlet finns dock kvar ett tag efter).
Vi kör dock med endast en liten stump på varje hund för att inte förgifta dem FÖR mycket.
Räcker gott för att hålla undan fästingarna.
Ger lite perspektiv på hur mycket ett helt halsband ger när en decimeterlång stump räcker 1-2 månader på en medelstor (flat och vorsteh) hund.

Ja, det är bra ös i vissa halsband, men har inte kommit i kontakt med någon som använder viskös permetrin på huden och fått problem med jycken.

Visst funkar det bra att ta bort halsbandet, men inte alla är lyhörda för att det skulle vara halsbandet som orsakar problemen på husdjuren, tyvärr.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Vilken jävla klant jag är. Åkler utomlands nästa vecka och såg först igår att mitt pass gick ut i januari i år. Var tvungen att gå upp i ottan idag och köra ner till Malmö och hämta ut ett rosa provosoriskt pass för tusenlappen :huvet

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag jobbar bara veckodagar :)

Vår ägare på företaget tyckte det var jättebra när personalen jobbade helg och övertid hela tiden.
Sen tröttnade alla så nu har vi fått anställa en till. :tummenupp

Jag har jobbat oerhört mycket övertid tidigare.
Nu ser jag ingen anledning när det finns unga luvar som går sysslolösa.

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
För att dumsnålheten bedrog visheten idag.

Glider iväg till Ikea för att leta reda på en liten, billig, byrå att slänga ner lite vinterprylar i. Hittar en liten furubyrå för 199 spänn perfekt, den tillfredsställer både min småländska påbrå (vad kostar det?) och min västgötska uppväxt (köstar de nött?). Behöver ju bara kleta på lite färg så blir det perfekt.
Sagt och gjort, kilar över till färgaffären, färg bryts, penslar inspekteras och råd lyssnas till. Med famnen full av prylar springer jag förbi kassan, betalar och ut till bilen, sjunker ner i sätet och plötsligt seglar, i neonskrift, siffrorna 599 framför mig.
Vad i helvete, köpte jag färg för 599 spänn för att måla en 199 kronors byrå? Drar långsamt upp kvittot och sneglar på det, jodå 599kr ink moms.:huvet

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Glider iväg till Ikea för att leta reda på en liten, billig, byrå att slänga ner lite vinterprylar i. Hittar en liten furubyrå för 199 spänn perfekt, den tillfredsställer både min småländska påbrå (vad kostar det?) och min västgötska uppväxt (köstar de nött?). Behöver ju bara kleta på lite färg så blir det perfekt.
Sagt och gjort, kilar över till färgaffären, färg bryts, penslar inspekteras och råd lyssnas till. Med famnen full av prylar springer jag förbi kassan, betalar och ut till bilen, sjunker ner i sätet och plötsligt seglar, i neonskrift, siffrorna 599 framför mig.
Vad i helvete, köpte jag färg för 599 spänn för att måla en 199 kronors byrå? Drar långsamt upp kvittot och sneglar på det, jodå 599kr ink moms.:huvet

Färg är idiotdyrt att köpa och nästan gratis att tillverka.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt

Köp Biltema-färg för dylika projekt i framtiden.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Nästa gång köper jag en i rätt färg med en gång.... Passade på att köpa snyggare handtag idag också, 120 spänn till, kommer att bli världens dyraste 199 kr detta.....

Sluta handla Karl!!! :mad:

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Du är alltså uppe i 918 kr för en IKEA byrå att slänga lite grejer i?

Snowman89

Guest
Jag bestämde mig för att montera nya gaffeln samt byta ut 2-kolvsoket mot ett 4-kolvsok.
Så jag började skruva och allt gick bra, gamla gaffeln åkte bort och nya monterades utan problem..
Monterade fast bromsoket också utan större problem, när jag väl ska skruva åt hjulaxeln inser jag att axeln/muttern är för kort..

"Räddningen" är att köpa axel samt mutter till hojen som gaffeln kommer ifrån och hoppas att den är längre :crash Skitkul om det visar sig att jag fått samma längd på axeln som den jag hade tidigare...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Känslan av att jag obehagligt sannolikt kommer köra en tenta om några timmar. J¤#la skitkurs där tentan mer eller mindre går ut på att memorera massa listor vars innehåll på intet sätt påverkar min förståelse för ämnet i sig (projektarbetet var bra dock).

Kombinationen av att jag suttit här en timme redan (06.21 nu) och att jag satt till 01.50 inatt gör det hela så j%¤&a tröstlöst. Inte haft en chans att hinna plugga tidigare heller då det varit full röv med andra kurser sista tiden :(..

Positivt att hojen ska plockas ihop och besiktigas idag, och att det förmodligen blir RR-träningen imorrn :banana

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Sjuk som ett as :( Svullen hals, igenmurad näsa och ögon som rinner konstant. Ingen feber än dock, den hade jag förra veckan och förhoppningsvis kommer den inte tillbaka. Vågar dock inte åka och jobba för då blir det väl bara värre antar jag.

Finns det superpiller som kan hålla en människa frisk? Mitt immunförsvar är i botten och jag behöver verkligen förbättra det känns det som.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Känslan av att jag obehagligt sannolikt kommer köra en tenta om några timmar. J¤#la skitkurs där tentan mer eller mindre går ut på att memorera massa listor vars innehåll på intet sätt påverkar min förståelse för ämnet i sig (projektarbetet var bra dock).

Kombinationen av att jag suttit här en timme redan (06.21 nu) och att jag satt till 01.50 inatt gör det hela så j%¤&a tröstlöst. Inte haft en chans att hinna plugga tidigare heller då det varit full röv med andra kurser sista tiden :(..

Positivt att hojen ska plockas ihop och besiktigas idag, och att det förmodligen blir RR-träningen imorrn :banana

Aja baja. Sista dagen innan tentan ska man sitta på en gräsmatta i solen och ha det gott och tänka så lite som möjligt på tentan, för att sedan lägga sig tidigt och sova gott. Har man inte pluggat innan är det lika bra att bara köra på tentan och fixa omtentan istället.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Sjuk som ett as :( Svullen hals, igenmurad näsa och ögon som rinner konstant. Ingen feber än dock, den hade jag förra veckan och förhoppningsvis kommer den inte tillbaka. Vågar dock inte åka och jobba för då blir det väl bara värre antar jag.

Finns det superpiller som kan hålla en människa frisk? Mitt immunförsvar är i botten och jag behöver verkligen förbättra det känns det som.

När jag blir sjuk (vilket inte är särskilt ofta) så är min teknik att göra absolut ingenting tills jag blir frisk.

Bara ligger i sängen och går i princip bara upp för basbehoven.
Kan sträcka mej till soffan men poängen är att inte göra åt energi i onödan som gör bättre nytta att ha ihjäl inkräktare.

Och bortsett från mina 8 veckors sjukskrivning pga avsliten sena i foten så har jag mycket få sjukdagar.
Kanske 10 stycken på lika många år.

En kollega till mej envisas med att ändå vara ute och spela fotboll trots sjukdom och han drog nästan på sej hjärnhinneinflamation och fick spendera tid på sjukan..

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati