Idag är jag förbannad därför att...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
När jag blir sjuk (vilket inte är särskilt ofta) så är min teknik att göra absolut ingenting tills jag blir frisk.

Bara ligger i sängen och går i princip bara upp för basbehoven.
Kan sträcka mej till soffan men poängen är att inte göra åt energi i onödan som gör bättre nytta att ha ihjäl inkräktare.

Och bortsett från mina 8 veckors sjukskrivning pga avsliten sena i foten så har jag mycket få sjukdagar.
Kanske 10 stycken på lika många år.

En kollega till mej envisas med att ändå vara ute och spela fotboll trots sjukdom och han drog nästan på sej hjärnhinneinflamation och fick spendera tid på sjukan..

Tjinamat är skiten.
Något starkt helvete för att lösa upp snoret och en shitload med vitlök.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Kolven på ena bromsoket kärvade lite så jag tog isär det och gjorde allt fint och bra och fint.
Men nu är det lögn i helvete att få kopplingen bromsslang/ok att vara tät. Gjort kliniskt rent från rost, nya kopparpackningar, rengjort gängen på skruven och i oket...

Men satan i helvete att det blir tätt.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kolven på ena bromsoket kärvade lite så jag tog isär det och gjorde allt fint och bra och fint.
Men nu är det lögn i helvete att få kopplingen bromsslang/ok att vara tät. Gjort kliniskt rent från rost, nya kopparpackningar, rengjort gängen på skruven och i oket...

Men satan i helvete att det blir tätt.
Gängtape är din vän.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Aja baja. Sista dagen innan tentan ska man sitta på en gräsmatta i solen och ha det gott och tänka så lite som möjligt på tentan, för att sedan lägga sig tidigt och sova gott. Har man inte pluggat innan är det lika bra att bara köra på tentan och fixa omtentan istället.

Det här var omtentan :(

Var sjuk när kursen gick (legat 3 veckor under vintern, så har missat hur mkt som helst). Och kurserna som just varit har inte lämnat utrymme för parallell¨plugg, de här 2 dagarna var allt jag fick. Men tror faktiskt jag satte den :)

Plugga så man kan chilla dan innan :va??? Låter helt sjukt, läser du till lärare eller? ;) Det är ju sista 4 dagarna man spikar ihop allt ju.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
3 språk flytande.
10 års erfarenhet.
Högre kunskap än vad som krävdes.

"Tyvärr så måste vi meddela att du inte får tjänsten"

Döööööö.....

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
3 språk flytande.
10 års erfarenhet.
Högre kunskap än vad som krävdes.

"Tyvärr så måste vi meddela att du inte får tjänsten"

Döööööö.....

Rövarspråket räknas inte...

Skämt åsido så vill en del arbetsgivare inte ha FÖR kvalificerad personal eftersom då finns risken att dom blir understimulerade och slutar själv efter nått år.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja.
Om det är nya tätningsbrickor, så är det störst risk att det läcker genom gängan och ut mellan gods och bricka.

Knappast, är det nya brickor tätar dom, punkt.

Teflonbandet tillför inget eftersom det endå skulle läcka ut vid brickan då det är samma tryck över tätningen oavsätt om oljan kryper genom gängorna eller inte.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
För att min hoj lämnat mig! Utan att säga hej då!
honda 1.jpg

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Idag är jag förbannad för att den jeffla kossan till husläkare inte kan skriva ett sjukintyg så att F-kaassan kunde betala ut mina pengar, tack vare det så har jag fått extra utgifter på flera tusen...:mad::huvet:mad::huvet:mad::huvet Tack så hemskt jävla mycket din jävla kossa från helvetet!!!!:mad::huvet

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ett satans servorör läcker på bilen.:mad:

Fy fan för att byta det, hatar oljesöl i armhålorna.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Dhl skicka mina hojdelar till en riven kåk i Umeå för 2 veckor sen fick jag reda på idag

Min polare som ska lacka tanken medans jag ändå är nere å hälsa på föreldrarna har segat så mkt att jag hittills fått stanna 4dagar extra och nu sitter på sh en fredag kväll medans polarna har en sista galen helg innan alla skiljs i en månad...

Samma person lyckas äntligen få ett acceptabelt resultat, då ska han blåsa tort men trycker lite hårt och skappar världens rinning

Jag är allergisk mot Skåne, har blivit mer och mer sänkt sen jag kom hit och nu låter jag värre än efter sista dagen på Sweden rock.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
När jag blir sjuk (vilket inte är särskilt ofta) så är min teknik att göra absolut ingenting tills jag blir frisk.

Bara ligger i sängen och går i princip bara upp för basbehoven.
Kan sträcka mej till soffan men poängen är att inte göra åt energi i onödan som gör bättre nytta att ha ihjäl inkräktare.

Och bortsett från mina 8 veckors sjukskrivning pga avsliten sena i foten så har jag mycket få sjukdagar.
Kanske 10 stycken på lika många år.

En kollega till mej envisas med att ändå vara ute och spela fotboll trots sjukdom och han drog nästan på sej hjärnhinneinflamation och fick spendera tid på sjukan..

Ja, att ta det lugnt och dricka mycket vätska är bra har jag hört. Men då blir jag psykiskt sjuk istället för det kryper i kroppen av att inte göra något annat än att vara hemma. Och det är inte alltid så jäkla lugnt heller med två ungar hemma varav den äldsta är strax över två år. Så ibland kan det vara skönt att åka och jobba "försiktigt" även om det kan vara svårt när man bygger badrum till exempel...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nu e prognosen på delarna mitten av veckan och ska sen skickas med bussgods...

Kul att man får två veckors hojkörning innan man flyttar till Norge.....

Hur jävla svårt kan de Va? Han fick just jobb som lackerare ffs!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati