Idag är jag förbannad därför att...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Vad är det för bil? Vi har golfar på jobbet. Vi hade en bil som det hände exakt samma med härom veckan. Dom fick meka som fan för att få upp dörren och sedan byta hela dörrlåset.

Octavia RS.

Dom har ju helt elektroniska lås så det räcker med att en lödning släpper så går dörren endast få upp med våld.

Men som jag sa antingen 5000 spänn eller klättra genom passagerardörren resten av livet.
Önskar bara man kunde vetat om lite tidigare att dom var kassa så man kunde bättrat på lödningarna själv i förväg.

Slowroller: Ja förvisso men min förhoppning var ju att dom listat ut en bra teknik för att lösa det här problemet eftersom det verkar vara väldigt vanligt.
Men det verkar tyvärr inte så, det är våld som gäller för verkstan också.

Bryta sönder inredning det klarar jag av alldeles gratis där hemma.

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Alla dessa jävla fästingar! Plockade som mest, på en dag, ELVA stycken från vovven... Nu misstänker jag att han fått borrelia för han haltar och är slö som bara den :( :huvet

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Dom har ju helt elektroniska lås så det räcker med att en lödning släpper så går dörren endast få upp med våld..
BLL är ett härk när det strular, några gånger har det räckt att polvända c-låset, andra gånger har vi varit tvungna att slå det i småbitar, panelen ryker i vilket fall som helst.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Fick mail från en fransk kollega i förmiddags:

Hej guys,

I leave XXXXX today.
My work situation has become impossible since several months.
I was also in constant conflict with my incompetent hierarchy that wanted me to work more and more !!!
As you know I'm alone in the hotline french team !
They are fools !

My feeling is shared between sadness and happiness.
Happiness to find freedom like a bird in the sky and to have met someone special in friendship like you !
Sadness of no longer work with you !

Förjävligt att en så pass kompetent person känner att han måste lämna företaget för att cheferna har noll koll, hur fan ska det nu gå :huvet

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Octavia RS.

Dom har ju helt elektroniska lås så det räcker med att en lödning släpper så går dörren endast få upp med våld.

Men som jag sa antingen 5000 spänn eller klättra genom passagerardörren resten av livet.
Önskar bara man kunde vetat om lite tidigare att dom var kassa så man kunde bättrat på lödningarna själv i förväg.

Slowroller: Ja förvisso men min förhoppning var ju att dom listat ut en bra teknik för att lösa det här problemet eftersom det verkar vara väldigt vanligt.
Men det verkar tyvärr inte så, det är våld som gäller för verkstan också.

Bryta sönder inredning det klarar jag av alldeles gratis där hemma.

VAG verkar ju vara skit rent ut sagt, läst om många problem med Passat som jag funderar på som nästa tjänstebil men har även blivit varnad för den av taxichaffisar. Kör nu en Ford Mondeo som många skyr som pesten men har inte haft många fel på den under 3 år och 20000 mil. Det kanske blir en Mondeo igen så krångelfri som den varit.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
VAG verkar ju vara skit rent ut sagt, läst om många problem med Passat som jag funderar på som nästa tjänstebil men har även blivit varnad för den av taxichaffisar. Kör nu en Ford Mondeo som många skyr som pesten men har inte haft många fel på den under 3 år och 20000 mil. Det kanske blir en Mondeo igen så krångelfri som den varit.

Ja vad gäller vissa saker iaf.

Kör ford på jobbet också och vad jag vet har det inte varit några fel på den. Iofs bara 1 år gammal men dryga 5000 mil.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Opeldags.

tkdrille

Guest

Vad klaga de på passaten?. Kör en inom taxi och jag är rätt nöjd. 4 tusen mil på 4 månader.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Vad klaga de på passaten?. Kör en inom taxi och jag är rätt nöjd. 4 tusen mil på 4 månader.

verkar mest vara dsg-lådan och gas-motorn som krånglar, diesel är nog mer safe.

såg det här omdömet på vi bilägare: :)

Jag har nu haft min Passat Variant TSI DSG7 i ett halvår. Den har gått 3500 mil. Följande problem har uppstått:
- Byte av airbag på passagerarsida 2 ggr.
- Byte av kabelstam högersida.
- Byte av kablage från styrdon till airbag.
- Backkamera ur funktion
- Byte av någon ventil till vevhusventilationen
- Byte av tändspole
- Framrutan har spruckit 3 ggr.
- Auto hold går ej lägga i ibland. Problemet ej löst av Volkswagen.
- DSG7-lådan är under all kritik. Om ni vill köpa en volkswagen så välj inte denna! Den kanske funkar bättre till diesel? Men den funkar inte alls till Gasbilen!
- Torkararmen till bakrutan skakar när den torkar, grymt irriterande.
- Dörrlister har sjunkit ihop och den mjuka stängningen av dörrarna har förvandlats till en plåtburkskänsla.
- Antispinn går ej att lägga ur ibland.
- Undermålig belysning (Xenonljus).
- Ibland går den över på bensindrift efter någon halvtimmas körning men det är halv tank kvar på gasen. "Åtgärdas med omstart"
Det possitiva med bilen är att den är rymlig.
Jag kanske bara har haft otur med bilen men för mig så är valet enkelt, det blir ingen mer bil från VAG-konsernen. Jag har även en Audi A3 och den krånglar rätt mycket den också.

tkdrille

Guest
verkar mest vara dsg-lådan och gas-motorn som krånglar, diesel är nog mer safe.

såg det här omdömet på vi bilägare: :)

Jag har nu haft min Passat Variant TSI DSG7 i ett halvår. Den har gått 3500 mil. Följande problem har uppstått:
- Byte av airbag på passagerarsida 2 ggr.
- Byte av kabelstam högersida.
- Byte av kablage från styrdon till airbag.
- Backkamera ur funktion
- Byte av någon ventil till vevhusventilationen
- Byte av tändspole
- Framrutan har spruckit 3 ggr.
- Auto hold går ej lägga i ibland. Problemet ej löst av Volkswagen.
- DSG7-lådan är under all kritik. Om ni vill köpa en volkswagen så välj inte denna! Den kanske funkar bättre till diesel? Men den funkar inte alls till Gasbilen!
- Torkararmen till bakrutan skakar när den torkar, grymt irriterande.
- Dörrlister har sjunkit ihop och den mjuka stängningen av dörrarna har förvandlats till en plåtburkskänsla.
- Antispinn går ej att lägga ur ibland.
- Undermålig belysning (Xenonljus).
- Ibland går den över på bensindrift efter någon halvtimmas körning men det är halv tank kvar på gasen. "Åtgärdas med omstart"
Det possitiva med bilen är att den är rymlig.
Jag kanske bara har haft otur med bilen men för mig så är valet enkelt, det blir ingen mer bil från VAG-konsernen. Jag har även en Audi A3 och den krånglar rätt mycket den också.

Hoppsan ja.
Jag kan påpeka en sak jag märkt, när jag kört rejäl tvätt av bilen så kan torkarna fram skaka efter några tork.
Och när den går på bensin går den jävligt illa. Så håll dig borta från gas om du inte kan tanka alltid, för de är ofta man gör de med.
Men de här med plåtburkskänsla var de ju redan när bilen var helt ny. Dock hade den gått 50 mil när jag tog nycklarna.
Men du får en bil du ryms i om de tröstar lite och relativt trevlig =)

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Det verkar vara lite för lite ilska här inne och för mycket konsumentråd.
Jag styr upp med

Min kollega på jobbet som jag jobbar tillsammans med är en fullblodsidiot av ouppnåeliga mått.
Han låter hela tiden, går och skriker (inte sjunger) ut bitar av sånger helt random. Kan stå och banka på saker helt i onödan bara för att det ska låta. Kan ALDRIG hålla käften eller avgöra om det är ett bra tillfälle att vara tyst, tex när chefen berättar om något som måste göras eller skulle ha gjorts på ett annat sätt.
Om vi får beröm eller ny uppgift spelar ingen roll han kan börja käfta emot ändå.

Han säger gärna vad jag ska göra trots att jag just berättat att JAG tänker göra det här nu bara så du vet, det är prio.
-NEJ gör det här istället.
-Aha men det är inte lika viktigt
-Gör det nu bara..
-Aja ok (jag börjar väl så du får se att det kommer skita sig din idiot tänker jag).

Problemet är att han har varit på arbetsplatsen längre än jag och det är inte så lägligt att klaga på honom till chefen.
Idag på en lördag är jag hemma, messade att jag kommer in i morgon varpå jag får tillbaka att det är bråttom med det jag håller på med och det måste vara klart innan måndag.

Jag vet andra saker det är lika bråttom med också så då kan väl fan han göra lite själv eller??????
Så jag ringer upp och försöker förklara och resonera med honom, lite uppretad är jag från början.
Samtalet går snabbt åt helvete då han inte ens lyssnar på vad jag säger utan pratar i mun på mig som vanligt.

Har inte blivit så här förbannad på väldigt länge.
Vill åka dit och packa ner honom i en köttkvarn.

Idag är jag förbannad.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag styr upp med

Min kollega på jobbet som jag jobbar tillsammans med är en fullblodsidiot av ouppnåeliga mått.
Han låter hela tiden, går och skriker (inte sjunger) ut bitar av sånger helt random. Kan stå och banka på saker helt i onödan bara för att det ska låta. Kan ALDRIG hålla käften eller avgöra om det är ett bra tillfälle att vara tyst, tex när chefen berättar om något som måste göras eller skulle ha gjorts på ett annat sätt.
Om vi får beröm eller ny uppgift spelar ingen roll han kan börja käfta emot ändå.

Han säger gärna vad jag ska göra trots att jag just berättat att JAG tänker göra det här nu bara så du vet, det är prio.
-Gör det nu bara..
-Aja ok (jag börjar väl så du får se att det kommer skita sig din idiot tänker jag).

Problemet är att han har varit på arbetsplatsen längre än jag och det är inte så lägligt att klaga på honom till chefen.
Idag på en lördag är jag hemma, messade att jag kommer in i morgon varpå jag får tillbaka att det är bråttom med det jag håller på med och det måste vara klart innan måndag.

Jag vet andra saker det är lika bråttom med också så då kan väl fan han göra lite själv eller??????
Så jag ringer upp och försöker förklara och resonera med honom, lite uppretad är jag från början.
Samtalet går snabbt åt helvete då han inte ens lyssnar på vad jag säger utan pratar i mun på mig som vanligt.

Idag är jag förbannad.

Hade han gått i skolan hade han fått en bokstavkombination som beskriver varför han agerar på det viset.

Vuxna med adhd är fan inte roliga att jobba med.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Alla dessa jävla fästingar! Plockade som mest, på en dag, ELVA stycken från vovven... Nu misstänker jag att han fått borrelia för han haltar och är slö som bara den :( :huvet

Har du testat fästinghalsband? Har kört med det där medlet förr och hunden får ändå fästingar. Men nu sen han fick på sig halsbandet har han inte fått några.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Kör med exspot, bästa som jag provat bland mycket, permetrin är fortfarande det bästa.

Halsband skulle jag hålla mig ifrån, beroende på hund kanske, men sett många konstiga symptom på hundar som bär sådana halsband.

Hoppas att den blir frisk iaf.

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Kör med exspot, bästa som jag provat bland mycket, permetrin är fortfarande det bästa.

Halsband skulle jag hålla mig ifrån, beroende på hund kanske, men sett många konstiga symptom på hundar som bär sådana halsband.

Tack för tipset! Halsband har funkat dåligt innan tyvärr :/

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Ikea. personal som har 0 noll, missvisande info o inte ens en jävla kudde kan man köpa utan att behöva köpa den i delar o sy ihop själv. Ngn kudde blev det inte.

:4skrika :huvet:mad: :4skrika

Tänkte köpa en sovkudde också men en hög fjäderkudde fick jag aldrig svar på om de hade. Tur det kanske..hade väl fått hämta o plocka fjäderfät på lagret o sy ihop den själv:rolleyes

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Det är olika från hund till hund vad som fungerar bäst.
Fördelen med halsband är att man kan plocka av dem fort om hunden reagerar (medlet finns dock kvar ett tag efter).
Vi kör dock med endast en liten stump på varje hund för att inte förgifta dem FÖR mycket.
Räcker gott för att hålla undan fästingarna.
Ger lite perspektiv på hur mycket ett helt halsband ger när en decimeterlång stump räcker 1-2 månader på en medelstor (flat och vorsteh) hund.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag styr upp med

-Gör det nu bara..

Idag är jag förbannad.

Jag jobbar bara veckodagar :)

Vår ägare på företaget tyckte det var jättebra när personalen jobbade helg och övertid hela tiden.
Sen tröttnade alla så nu har vi fått anställa en till. :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...