Idag är jag förbannad därför att...

tkdrille

Guest
Blev rätt sur när de visade sig att jag skulle ha av hjulet på min bil så rundade sig tre muttrar för att mekanikern som hade den för bromsrören våldta fast de.

Nya pinnbultar med muttrar 3 st. 671 kr. Tror ni jag kommer använda mig av han igen?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Har fortfarande inte fått klartecken på min sökta sommarsemester. Lämnade in ansökan i god tid, 27/12-11. Har sett den preliminära semesterplaneringen och jag ligger bra till ur bemanningssynpunkt jämte kollegorna.

Banka semesterlagen i huvudet på ansvarig chef!

Lagen ger rätt till fyra veckors sammanhängande ledighet
Senast två månader före semestern ska den anställde ha ett definitivt besked om vilka veckor man har semester. När semestern är utlagd kan arbetsgivaren inte dra in eller ändra den. Alla har rätt till fem veckors semester. Fyra av dessa veckor har man rätt att få sammanhängande under perioden juni-augusti. En vecka har man rätt att spara i högst fem år. Då kan man, om det är möjligt för verksamheten, få ihop till en tioveckors semester, ett helt sommarlov, en gång vart sjätte år. Dessa regler har funnits i många år och semesterperioden återkommer varje sommar, så arbetsgivaren kan i god tid planera för semesterperioden. Det är arbetsgivarens ansvar att organisera arbetet så att företaget inte bryter mot semesterlagen.

http://www.unionen.se/Templates/Article____38265.aspx

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Blev rätt sur när de visade sig att jag skulle ha av hjulet på min bil så rundade sig tre muttrar för att mekanikern som hade den för bromsrören våldta fast de.

Nya pinnbultar med muttrar 3 st. 671 kr. Tror ni jag kommer använda mig av han igen?

Hmmm behöver du muttrar till dem?
Hade det varit skruvar hade jag förstått dig;)

Men jävla klåpare som mekat på din bil.

tkdrille

Guest
Hmmm behöver du muttrar till dem?
Hade det varit skruvar hade jag förstått dig;)

Men jävla klåpare som mekat på din bil.

Jag kallar de mutter när de är pinnbultar som sticker ut från navet ;) och skruvar när de sticker in i navet. Är en chrysler 300m så delarna till den är ju så brutalt dyra.

Bara tanken på vad fasen som skulle hända om jag får punktering mitt i natten i ingenstans och att behöva bärga bilen hade fått mig att elda upp verkstan för han.
Ska ta med kvitto på pinnbultarna när jag fått dem och fråga om han har lust och ersätta det han förstört.
För dessa ska inte spännas så hårt och själv spänner jag aldrig nånsin med en knackare.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag kallar de mutter när de är pinnbultar som sticker ut från navet ;) och skruvar när de sticker in i navet. Är en chrysler 300m så delarna till den är ju så brutalt dyra.

Bara tanken på vad fasen som skulle hända om jag får punktering mitt i natten i ingenstans och att behöva bärga bilen hade fått mig att elda upp verkstan för han.
Ska ta med kvitto på pinnbultarna när jag fått dem och fråga om han har lust och ersätta det han förstört.
För dessa ska inte spännas så hårt och själv spänner jag aldrig nånsin med en knackare.

Förstår vad du menar men tom på byggmöten sätter jag konstruktörer på plats när de säger att det ska vara en bultat konstruktion.

Brukar fråga om de ska fästas med sprintar då.

Bult har inga gängor.

tkdrille

Guest
Förstår vad du menar men tom på byggmöten sätter jag konstruktörer på plats när de säger att det ska vara en bultat konstruktion.

Brukar fråga om de ska fästas med sprintar då.

Bult har inga gängor.

=). Nä de är i och för sig sant. Men gängstång med bultskalle då de ska "bultas" fast. Men fasen jag ska fråga han det bara för och se vad han säger. Kunde lika gärna svetsa fast fälgen =)

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
...att min hoj började gå som en kopp snor i Fredags och tidigaste verkstadstiden är Tisdag nästa vecka... :huvet
Har gått precis en månad och skulle ÄNTLIGEN hämta ut den igår, sagt och gjort hämtade åkte iväg och sen tillbaks, går fortfarande som en påse bajs.. :huvet:brinnerup:dummer:gråta:död

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Blev förbannad när en polare sa att en vill ha pengar för att jag råkade utlösa ett alarm i ett garage så att vaktbolaget behövde "rycka ut"(tog dem ju bara 20 minuter slö jävla kärring va de me). Garaget är delat så jag gick in typ i mitten av garaget till en annan del. Det fanns inga larm skyltar och skjutdörren stog ganska mycket öppen. Då kräver ägaren att jag/min kompis ska betala för det.

Jag blev förbannad för att om nu lokalen är larmad. SÄTT DÅ UPP EN JÄVLA SKYLT! Och iallafall STÄNG DÖRR JÄVELN! :huvet

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Försökte reklamera en felaktig produkt hos ett företag i USA och får svaret att de inte accepterar min retur eftersom jag använt föremålet i fråga. För det första är felet så pass allvarligt att varan borde skrotats på ett tidigt tillverkningsstadium, Den borde absolut inte ha slutförts och sedermera skickats ut till mig. och för det andra är det svårt för mig som privatperson att upptäcka felet utan att använda mig av varan (det är ju inte direkt så att jag stresstestar mina nya prylar innan jag använder dem bara för att se om de håller för den avsedda applikationen, jag förutsätter liksom att företaget ska leverera en testad och godkänd produkt klar att användas). Men nehejdå, returen accepteras inte...:mad:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati