Idag är jag förbannad därför att...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Följande statusuppdatering samt kommentarer på facebook:
Status uppdatering/Person 1:
"Är det verkligen okej att någon säger ordet "pryl-bög" på femman utan att de redigerar bort det? "

Person 2: "Eller att de i fyran pratar om människans olika raser, att könshår är fult, att när depratar om kvinnor med storablygdläppar skrattar de bara och byter ämne? TV-världensförfall tyvärr... (Mailade tv4 och fick till svar att det är ett amerikanskt program... tyckerfortfarande inte att man som Svensk översättare översätter ordet ras...)"

Person 1: "Detta var det svenska programmet Unga Läkare..."

Person 2: "Spännande..."

Person 1: "Mailar dom nu."

Lättkränkta.se :huvet

Får man fortfarande säga, "härstammande från icke skidåkande nation" istället för vad de faktiskt är?

Parentes:
Man får (Fick förut iaf) göra sig lustig över vem som helst från skidåkande nation. Exempelvis:
Jänkare är stöddiga och obildade om världen utanför de femtio staterna.
Finnar slåss med kniv och är fulla.

Men säger man något som kan vara ens lite fördomsfullt, även om det kan vara ack så sant om zigenare, syrianer, judar eller thailändare får man pisk.
:parentes slut

Idag är jag förbannad för att jag är slut i kroppen och inte orkar köra KNIX. Får väl masa mig dit med kameran då...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tydligen så har Sverige vunnit en fånig musiktävling för tondöva så nu kommer vi få höra en fruktansvärt skitdålig låt spelas i tid och otid även i icke reklamfinansierad radio i ett år framöver :mad:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Amenvafan!!!! :mad: Får inte igång hojen. Jag som dressat mig i det färgmatchade stället och allt...

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Kom inte in på Knixkörningen på Tuvängen idag!!11!!11!!1one!
:huvet :gnissla :brinnerup

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Låset på förardörren på bilen vägrar öppnas tillsammans med dom andra dörrarna!! Så nu måste jag för all framtid krypa in i bilen via passagerardörren.

Thank god it´s mc säsong!

Ps. Köp aldrig en Skoda..

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tydligen så har Sverige vunnit en fånig musiktävling för tondöva så nu kommer vi få höra en fruktansvärt skitdålig låt spelas i tid och otid även i icke reklamfinansierad radio i ett år framöver :mad:

Jag filtrerar radion genom nedladdning.
Då är musiken bortplockad.
Genom dokumentärerna, vetenskapsradion, alltinget, institutet, tankesmedjan, Torehammars vecka och korrerapporten så får man ihop ren braradio utan sheissemuzic.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Inte jag heller. :mad:
Fan, tyckte väl jag såg en Z1000SX stå parkerad där och tänkte "ifall den tillhör den där snubben från forumet hoppas jag inte han kört från danmark ända hit för att vara med och sedan inte få plats".
Stackare.
Jag filtrerar radion genom nedladdning.
Då är musiken bortplockad.
Genom dokumentärerna, vetenskapsradion, alltinget, institutet, tankesmedjan, Torehammars vecka och korrerapporten så får man ihop ren braradio utan sheissemuzic.
Själv är man yrkesförare och lyssnar på P3 mest hela dagarna. De flesta programmen är rätt snuttifierade men går iallafal att lyssna på. Kommersiell radio går bort p.g.a. reklam.
Tyvärr anser jag P3s musikläggare vara satans hantlangare på jorden. Blir slö i sinnet av all skit de spelar.
Har dom ingen funktion som skippar 2/3 av låtarna och bara lägger in bra låtar för den återstående tredjedelen?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Själv är man yrkesförare och lyssnar på P3 mest hela dagarna. De flesta programmen är rätt snuttifierade men går iallafal att lyssna på. Kommersiell radio går bort p.g.a. reklam.
Tyvärr anser jag P3s musikläggare vara satans hantlangare på jorden. Blir slö i sinnet av all skit de spelar.
Har dom ingen funktion som skippar 2/3 av låtarna och bara lägger in bra låtar för den återstående tredjedelen?

Som yrkesförare skulle jag fördjupa mig i ljudböcker dagarna i ända. Som yrkessnickare så fördjupar jag mig i ljudbok hela dagarna. Ibland måste jag dock jobba tillsammans med andra vilket kan vara ett jävla gissel då jag ibland måste lyssna på vad de har att säga :mad:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har försökt med ljudböcker på jobbet men det går inte eftersom jag springer kors och tvärs hela tiden och missar massor (och bärbar med lurar är inte ett alternativ) så tyvärr blir det mycket radio.

Med tiden så utvecklar hjärnan ett eget filter, man blir helt enkelt avtrubbad av att höra samma låt tre gånger på en timme.

Jag hör inte heller reklamen längre, om den inte sticker ut väldigt mycket.

Men när jag kommer hem så lyssnar jag aldrig på vanlig radio, jag har inte ens haft på tv'n på en vecka nu, jag som brukar slå på den när jag kommer hem och inte stänga av förän jag går isäng.

Det är sommar nu.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
För att livet pekar finger åt mig och garvar samtidigt...

Men men.. bara o peka tillbaka och garva tillbaka, högre!!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har försökt med ljudböcker på jobbet men det går inte eftersom jag springer kors och tvärs hela tiden och missar massor (och bärbar med lurar är inte ett alternativ) så tyvärr blir det mycket radio.

Med tiden så utvecklar hjärnan ett eget filter, man blir helt enkelt avtrubbad av att höra samma låt tre gånger på en timme.

Jag hör inte heller reklamen längre, om den inte sticker ut väldigt mycket.

Men när jag kommer hem så lyssnar jag aldrig på vanlig radio, jag har inte ens haft på tv'n på en vecka nu, jag som brukar slå på den när jag kommer hem och inte stänga av förän jag går isäng.

Det är sommar nu.

Det finns ju bluetooth till mobilen, jag kör med en Ericsson-dongle vid tröjkragen och sen ett par lurar till den och ibland får man panik när man inser att man har glömt att ladda den över natten :död
Sen är det så jäkla bra med ljudbok också för då brukar folk inte störa mig när de ser att jag inte lyssnar :D

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fan, tyckte väl jag såg en Z1000SX stå parkerad där och tänkte "ifall den tillhör den där snubben från forumet hoppas jag inte han kört från danmark ända hit för att vara med och sedan inte få plats".
Stackare.

Äsch så långt var det inte. ;) t dryga var att gul och grön tog slut precis när vi dit. Stannade kvar en stund och kikade, sedan åkte jag ut i skärgården och badade lite i stället. :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det finns ju bluetooth till mobilen, jag kör med en Ericsson-dongle vid tröjkragen och sen ett par lurar till den och ibland får man panik när man inser att man har glömt att ladda den över natten :död
Sen är det så jäkla bra med ljudbok också för då brukar folk inte störa mig när de ser att jag inte lyssnar :D

Fast mina kunder har inte vett att inte störa mig...

Jag måste alltså prata med kunder, det är därför en bärbar lösning inte heller funkar...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Helvettes jävla skit! Skulle laga pasta, självklart faller lockhelvettet av kastrullen när jag skall hälla ut vattnet, TVÅ JÄVLA gånger, hela jävla paketet åt helvitte. :mad: :huvet
Tack för den, spisjäveln nerskitad, och för vaddå, sex torra jävla köttbullar utan tillbehör? :6surkart
Skiten kostade säkert hela 20kr med, vilket är en förbannad massa pengar när man jobbar inom bygghandeln! :mad:

Kärringgöra, det är vad det är! :4skrika

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Posthelvete att vara långsamt, mitt paket har för fan varit på terminalen i en vecka nu och trots att jag ringt och bett att få hämta skiten själv, innan de levererar till utlämningsstället, så ligger det fortfarande kvar! Nötter!:mad:

Edit: Beställde hem ett annat paket under tiden, vilket kostade 40 kr i frakt. Det har redan kommit fram. När jag nu väl får tillgång till det andra paketet, vilket väl lär bli typ nästa vecka om jag har tur (!!), så kommer det antagligen medfölja en fin liten faktura på 100 kr "postens avgifter". Vad i helvete är denna avgift för!?:dummer Ni håller paketet alldeles för jävla länge (längre än vad det tog paketet att ta sig från usa till sverige) och låtsas sortera det, jag får inte komma och hämta ut det själv trots att det har varit i landet en vecka, och hade jag fått hämta ut det själv hade det gått fortare och blivit billigare, eftersom terminalen ligger i grannstaden... Och så har ni mage att ta betalt för skiten!? Ni har fan inte gjort ett skit mer än att hindra mig från att få mitt paket, och så har ni fräckheten att fakturera mig en fjärdedel av vad usps tog för att frakta paketet från usa till sverige för någon obskyr avgift!? Skäms!:mad:

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag är jävligt sur idag för att man får fightas så förbannat för precis ALLT. Ingen gör någonting och alla sätter sig på tvären eller är inte på jobbet/svarar överhuvudtaget. Hela tiden. Kan inte alla bara göra det de ska FÖR HELVETE!

Idag har jag kämpat mot Handelsbanken som tagit mer än tre månader på sig att ge mig ett lånelöfte (!)

Skrivit ett trevligt mail till en affärskontakt och fick till svar "Vad får dig att tro att jag vill tala med dig"
Jag skickade hans svar vidare till hans chef så jag hoppas han får en spark i röven.

Säljaren som lovade mig nya abb till företaget för 599 inkl lur ringer och säger att hoppsan, det blev visst 709 istället.

Ringt Försäkringskassan och hamnat på köplats 472. Lade på.

Jagat husbyggaren för att inget händer

Väntar på en grej jag köpte på Tradera för mer än 10 dagar sedan. Den kom inte idag heller.

Vad är det för fel på folk?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...