Idag är jag förbannad därför att...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Försökte reklamera en felaktig produkt hos ett företag i USA och får svaret att de inte accepterar min retur eftersom jag använt föremålet i fråga. För det första är felet så pass allvarligt att varan borde skrotats på ett tidigt tillverkningsstadium, Den borde absolut inte ha slutförts och sedermera skickats ut till mig. och för det andra är det svårt för mig som privatperson att upptäcka felet utan att använda mig av varan (det är ju inte direkt så att jag stresstestar mina nya prylar innan jag använder dem bara för att se om de håller för den avsedda applikationen, jag förutsätter liksom att företaget ska leverera en testad och godkänd produkt klar att användas). Men nehejdå, returen accepteras inte...:mad:

Gick svärdet av?

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Nix, böjdes bara. För hand... Totalt obefintlig härdning.

Kanske inte möjligt i detta fall men behöver man ythärda ett stål me låg kolhalt så ska de funka bra å glödga för att sedan doppa i rött blodlutsalt, kan repeteras... Om detta tillämpas nån gång så ta de piano me restprodukten som blir kvar på stålet, blodlutsalt omvandlas nämligen te kaliumcyanid när de upphettas tillräckligt å de finns ju nyttigare substanser... Ytterligare en grej å lägga på minnet kan va att varken blodlutsalt eller cyanid bör komma i kontakt me syror, då bildas vätecyanid istället... Aktiv ingrediens i Zyklon B...

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Förövrigt blev ja lite bitter på mej själv nyss... Kollade när ja skulle få tebax skatteåterbäringen, hittade inget datum å de visade sej att ja inte skickat in deklarationen :huvet... Ibland undrar ja om ja bara har huvudet för syns skull, nån fager syn e de inte heller :hihi...

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Förövrigt blev ja lite bitter på mej själv nyss... Kollade när ja skulle få tebax skatteåterbäringen, hittade inget datum å de visade sej att ja inte skickat in deklarationen :huvet... Ibland undrar ja om ja bara har huvudet för syns skull, nån fager syn e de inte heller :hihi...

Kan man se ett exakt datum för när man ska få pengarna? För när jag loggar in hos skatteverket säger dom bara att ett slutbesked skickats till mig och att jag KAN får pengarna innan midsommar...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kanske inte möjligt i detta fall men behöver man ythärda ett stål me låg kolhalt så ska de funka bra å glödga för att sedan doppa i rött blodlutsalt, kan repeteras... Om detta tillämpas nån gång så ta de piano me restprodukten som blir kvar på stålet, blodlutsalt omvandlas nämligen te kaliumcyanid när de upphettas tillräckligt å de finns ju nyttigare substanser... Ytterligare en grej å lägga på minnet kan va att varken blodlutsalt eller cyanid bör komma i kontakt me syror, då bildas vätecyanid istället... Aktiv ingrediens i Zyklon B...
Nja, tar nog hellre och demonterar svärdet och skickar bladet på uppsträckning/härdning isåfall. Vet inte om felet är låd kolhalt eller om det är härdningsprocessen som gått fel, men hur som helst känner jag att jag fått en felaktigt tillverkad produkt och att företaget borde ta sitt ansvar och ersätta den med en som fungerar som avsett. Men tydligen inte... :(

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Sticks and stones may break my bones, but nothing hurts more than words.
Blev kallad ord i helgen av vänner till mina vänner. Mina vänner tog deras sida såklart. Så att dom kunde få lite nuppa.

Men samtidigt så är det skönt att få veta vilka ens riktiga vänner egentligen är.

Och att jag har träffat nya vänner. Så en tanke är värd att skickas till alla som kanske inte alltid tänker.
Kryptiskt?

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Kan man se ett exakt datum för när man ska få pengarna? För när jag loggar in hos skatteverket säger dom bara att ett slutbesked skickats till mig och att jag KAN får pengarna innan midsommar...

Tror de, men glid in på skatteverket å logga in på skattekonto under e-tjänster...

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag blev riktigt förbannad när jag läste ett inlägg på FB av en vän, där det inte fick viftas med Svenska flaggor eller sjungas Svenska nationalsången på hans barns dagisavslutning....:3freak

Hur jävla sjukt är det? :zpy:zpy

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Sticks and stones may break my bones, but nothing hurts more than words.
Blev kallad ord i helgen av vänner till mina vänner. Mina vänner tog deras sida såklart. Så att dom kunde få lite nuppa.

Men samtidigt så är det skönt att få veta vilka ens riktiga vänner egentligen är.

Och att jag har träffat nya vänner. Så en tanke är värd att skickas till alla som kanske inte alltid tänker.
Kryptiskt?

Håller med, men erkänner det inte öppet:eek:manligt

Attityd

Medlem
Gick med
30 Mar 2012
Hoj
Honda CBR600RR -06
Jag blev riktigt förbannad när jag läste ett inlägg på FB av en vän, där det inte fick viftas med Svenska flaggor eller sjungas Svenska nationalsången på hans barns dagisavslutning....:3freak :zpy:zpy

Hur jävla sjukt är inte det? Hur mycket ska man ta innan man säger ifrån! Blir så förbannad. En bekant blev nekad att ha på sig en tröjja med svenska flaggan på skolfotot för några år sen.
Kan ju lika bra avskaffa flaggan då den uppenbarligen tappat sin ursprungliga innebörd!
:huvet :mad:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Hur jävla sjukt är inte det? Hur mycket ska man ta innan man säger ifrån! Blir så förbannad. En bekant blev nekad att ha på sig en tröjja med svenska flaggan på skolfotot för några år sen.
Kan ju lika bra avskaffa flaggan då den uppenbarligen tappat sin ursprungliga innebörd!
:huvet :mad:

Läste på ett forum för ett tag sen. Det var en som dagligen åkte förbi och tittade in i ett café lite då och då och även gick in och fikade. Caféet brukade ha en svensk flagga i fönstret men en dag var den borta. Han gick in och frågade var flaggan var och de sa att de inte fick ha kvar den.

Ursäkta språket men VAD FAN HAR HÄNT MED SVERIGE?!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Mer uppgiven än förbannad men jag lämnade in bilen på verkstan idag för dörrlåset havererat och inte fungerar längre=dörren i baklås.

Dom ringde någon timme senare och sa att dom inte fått upp den och gissade att kostnaden landar på minst 5000:-
Och då kan dom inte garantera att dörrklädseln är hel när dom är klara.

Det är fan sista bilen jag köper från VAG koncernen.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Mer uppgiven än förbannad men jag lämnade in bilen på verkstan idag för dörrlåset havererat och inte fungerar längre=dörren i baklås.

Dom ringde någon timme senare och sa att dom inte fått upp den och gissade att kostnaden landar på minst 5000:-

När det gäller sånt mek hade du sparat 4500 på att lämna bilen till Hassans verkstad och kebab. ;)

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400

Vad är det för bil? Vi har golfar på jobbet. Vi hade en bil som det hände exakt samma med härom veckan. Dom fick meka som fan för att få upp dörren och sedan byta hela dörrlåset.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati