Idag är jag förbannad därför att...

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Blir förbannad på mina sievi arbetsskor :mad: Idag tror jag nog att jag knöt höger skosnöre 35 gånger :mad:
Dubbel eller enkelknut spelar fan ingen roll likförbannat så knyter dom upp sig :huvet

Sen är jag förbannad på en sak som hände igår, hade med jobbets släp hem eftersom jag inte hade någon nyckel så kunde jag inte låsa skiten... I vilket fall som helst så kom jag hem och parkerade.

Släpet stod i en uppförsbacke så jag drog åt handbromsen och lyfte av släpet... PANG rätt i baklämmen på bilen (pickup) SÅåå nu har jag en fet buckla från mitten på baklämmen ända upp till vänster hörnet... Även en bit stor som en knytnäve med lack släppte :huvet

Jag är även förbannad på att cykeln har stått i delar sedan i början på juni :gråta Nu har jag väntat på ett luftfilter i 18DAGAR och igår fick jag mail om att det kommer om cirka 2 veckor :huvet:huvet Kan väl säga att det är sista jävla gången jag handlar där igen :mad:

För att inte semestern ska gå åt helvete så fick jag beställa 2 original filter från Kawasaki för 356kr/st (åtgår 2st) Så nu har jag köpt luftfilter för 1862kr :gnissla
Original filtrena skulle komma om en vecka...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
"Fick du snus, mer i huvet eller mer mellan benen?" är min stora fråga:hihi

Fick och fick. Jag fick gränsla cykeln och pinna iväg till macken och köpa snus. Mer i huvet lär jag aldrig få, och utan en elakartad infektion inte mer mellan benen heller. Men nu tar jag en whisky till iaf. :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fick och fick. Jag fick gränsla cykeln och pinna iväg till macken och köpa snus. Mer i huvet lär jag aldrig få, och utan en elakartad infektion inte mer mellan benen heller. Men nu tar jag en whisky till iaf. :)

Själv dricker jag hembryggd mjöd, skål:fyllisar

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Fy fan va läbbigt. Provade mjöd en gång. Det var sött.

Man kan ju jäsa bort mer eller mindre av sötman. Min blev så torr att jag fick eftersöta den, och sen efterjäste jag på flaska vilket gav kolsyra. Är nu medeltorr, påminner om en blandning av öl och bubbel och smakar riktigt bra för att vara hemmagjort. Full blir man också:banana

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Jag är irriterad över människor med lägre intelligens, totalt handlingsförlamade retards, ni vet sådana man ser på en del arbetsplatser som bara står med munnen öppen som en jävla fågelholk. -Öhhh jag har bara jobbat vid den här maskinen i 10 år Öhhh jag vet Öhhh inte.. :huvet
Jag tror personligen att sådana folk (om dom nu ska kallas det) skulle drunkna om dom stod utomhus och tittade upp när det regnade...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Kort:pensionärer, försäkringskassa, arbetsförnedring, tattarmeck

långa:
Börjar dagen med att knata till affären för att köpa frukost, två kassor öppna ena är även postkassa, ha! Tänker jag och tar den andra, två pers före det här borde gå smidigt, men nej den första va en tant som inte viste hur ett kort fungera (ca 10min...) den andra köpte lös snus och ville sen byta sin öppnade dosa mot portion... (15 min)

Knallar hem och äter min frukost och känner mig harmonisk igen, hmm ta tag i varför jag inte hört nått från försäkringskassan kanske sagt och gjort, efter 20 min kö konstaterar tanten att nej jag klassas inte som sjukskriven trots att jag skicka in mina papper för en och en halv månad sen.
Tydligen så ska min chef ringa in och säga det också... Synd att dem inte berättat det eller skrivit i papperna.. Eller typ ringt och frågat honom efter en månad?
Men de lugnt så fort han ringt in tar det bara en månad innan jag får ersättning..

Jahapp bara ringa chefen då... Nehe han svara inte..

Hmm när jag ändå e grinig kanske man ska kolla med arbetsförnedringen om man kan få ett c kort eller annan kul utbildning, googlar fram adressen och åker dit, direkt när jag ser byggnaden känner jag stark olust. Ungdomsmottagningen kronofogden och arbetsförmedlingen i samma hus ångest! Nåja tre nummer före bara... Efter 30 minuters ångest skruvande får man träffa en blendrökande sossekäring, försöker ställa lite frågor om utbildning men allt hon tjattra om va a-kassa, för att få en sämre utbildning än lernia erbjuder så va man tvungen att sitta på arslet och parasitera i 3 månader. Så när hon för sjuttonde gången inte fick sitt inskrivnings formulär att fungera så gick jag och bad henne radera alla uppgifter på att jag varigt där.. Jag klarar mig bättre själv!

Försöker ringa chefen, mobilen avstängd

Leds på allt åker jag 5 mil och tänker meka ihop hojen, provstart och testkörning är inom räckhåll!
Då har tidigare ägare tattarmeckat sönder dem små låsskruvarna till koppling,finns inga nya där så bara att åka hem igen..

Har säkert glömt hälften av allt som små djävlats hela dagen..

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag är irriterad över människor med lägre intelligens, totalt handlingsförlamade retards, ni vet sådana man ser på en del arbetsplatser som bara står med munnen öppen som en jävla fågelholk. -Öhhh jag har bara jobbat vid den här maskinen i 10 år Öhhh jag vet Öhhh inte.. :huvet
Jag tror personligen att sådana folk (om dom nu ska kallas det) skulle drunkna om dom stod utomhus och tittade upp när det regnade...

Finns ett ord för dom, operatörer.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Pissmeteorologer!
Det ska inte regna idag sades det så jag tog hojen till jobbet i morse.
Tittar ut genom fönstret och ser att regnet står som spön i backen :mad:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Nu skiter jag i det här och stämplar ut. Jag har gjort allt jag skulle få gjort idag, chefen är på semester och jag sitter framför datorn i skinnstället :hihi

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Det regnar.

På lunchen får man reda på att några saker måste bli klara idag då dessa ska iväg på måndag. Hade det varit svårt att säga i måndags så att man kunde prioriterat annorlunda? Fucktards :mad:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det regnar.

På lunchen får man reda på att några saker måste bli klara idag då dessa ska iväg på måndag. Hade det varit svårt att säga i måndags så att man kunde prioriterat annorlunda? Fucktards :mad:

Jag lyckades få en chef att inse att när de gjorde sånt där var det jävligt drygt att jobba helg... Så hon började komma in till jobbet med fika, pizza och sånt under tiden vi som var tvugna att jobba helg satt där. :) Det blev mycket bättre på det viset, även om det inte är sååå jävla skoj ändå.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag lyckades få en chef att inse att när de gjorde sånt där var det jävligt drygt att jobba helg... Så hon började komma in till jobbet med fika, pizza och sånt under tiden vi som var tvugna att jobba helg satt där. :) Det blev mycket bättre på det viset, även om det inte är sååå jävla skoj ändå.

Jo, sånnt är bra, men det lär inte hände här. Men hur svårt kan det vara att säga när något senast ska vara klart? Hade dom sagt det i måndags hade det inte varit några problem. Förbannad blir man.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA