Jag är förbannad för att jag har ont i vänster stortå och häl, ont i hela höger fot och högra skinkan, ryggslutet samt höger handled.
Följde med tjejen ut igår på en "lätt" ridtur. Efter 1 km blir vi attackerade av oändligt många blinningar. Tjejen glömde säga att den 172 cm höga halvblodet jag sitter på hatar blinningar. Den börjar bocka och stegra och vips så flyger jag av. Hästen skenar iväg.
Efter 5 minuter får jag tag på den men den är helt stirrig. I tumultet så stämplar den min vänstra stortå. Försöker tillslut ta mig upp, inte så lätt utan något att kliva upp på. Ramlar av när jag försöker och blir stämplad på höger fot
Kommer i alla fall upp på andra försöket men innan jag har fått i fötterna i stigbyglarna så sätter hästen av i galopp! Tappar balansen och är på väg att ramla bakåt men får i paniken mina ben runt hästens hals/bog och en hand runt tyglarna, den andre i sadelns bakkant :sly:
Får stopp på hästen tillslut, lyckas vända den hemmåt men då kommer blinning-jävlarna igen 2 sekunder senare ligger jag på marken igen och hästen galopperar tillbaka till stallet så jag får springa efter i 1 km i helt nya skor vilket resulterar i blödande skoskav på bägge fötterna. Dessutom fick jag blinning-bett över hela jävla kroppen :banghead:
När paniken och irritationen lagt sig så fick i alla fall både jag och tjejen något att skratta åt, det hade tydligen sätt väldigt roligt ut :beer:
Kommer i alla fall upp på andra försöket men innan jag har fått i fötterna i stigbyglarna så sätter hästen av i galopp! Tappar balansen och är på väg att ramla bakåt men får i paniken mina ben runt hästens hals/bog och en hand runt tyglarna, den andre i sadelns bakkant :sly:
När paniken och irritationen lagt sig så fick i alla fall både jag och tjejen något att skratta åt, det hade tydligen sätt väldigt roligt ut :beer:
För att jag troligtvis är världsmästare i att skjuta upp städning... Och det ser ut som ett bombnedslag här hemma
Skaffa en bättre piska så ska du nog få igång gubben.
För att jag troligtvis är världsmästare i att skjuta upp städning... Och det ser ut som ett bombnedslag här hemma
...en snEl hEst som redan snittar 4' i månaden.
Gubben är dessvärre i garaget så städa får jag göra själv... Hunden hjälper inte till heller, utan ligger utsträckt över hela soffan. Vissa har det bra... // Bitter
...sitter och slantar räkningar, och det dyker upp en goding a' 4400 på hopplektioner, på en snEl hEst som redan snittar 4' i månaden.
Jag brukar se till att ta upp kommande kostnader med frugan, tydligen gäller inte samma respekt åt andra hållet.
Jäkla tur att jag precis fick beställa en ny varmvattenberedare, då vi hade en liten pöl under den gamla när man kom hem från en skön semester i Turkiet...just nu var 4400 ytterligare fruktat uppskattat.
Jäkla fräsigt får jag säga. Fruntimmer..
Jag har sagt att vi inte skall köpa häst för asen är för dyra, nu har vi tre pyttesmå på lån.
Hoppas han gnäller lika mycket när han fixar med din kommande hoj.
Helt allvarligt, hade jag vetat det här innan...så hade det körts delad ekonomi. Frugan tjänar inte så hon har råd med den snEla hEsten, så jag sitter och lägger ungefär en bandag per månad ur mina slantar på hennes hobby. Kul.
Jag blir bara ännu mer förbannad ju mer jag tänker på't.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|