Idag är jag förbannad därför att...

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Helt allvarligt, hade jag vetat det här innan...så hade det körts delad ekonomi. Frugan tjänar inte så hon har råd med den snEla hEsten, så jag sitter och lägger ungefär en bandag per månad ur mina slantar på hennes hobby. Kul.

Jag blir bara ännu mer förbannad ju mer jag tänker på't. :brinnerup

Seriöst, på sikt så finns det bara en sak att göra. Få henne att byta hobby!

Steget mellan hästar och motorcyklar är INTE särskilt långt. Har aldrig träffa på något som till upplevelsen påminner så mycket om varandra. Var gång jag går in i en kurva på banan så är det som att vända upp mot ett hinder, att vrida på rullen i utgången av kurvan är som att rama in och trycka av hästen före hindret, och sedan bär det iväg... :yoparty Och vad som ger samma adrinalin som fullt ös i galopp på en grusväg eller stubbåker, behöver jag väl inte tala om... :lol :lol :lol

Se möjligheterna! Köp henne sedan en rolig hoj. För 4' i månaden kan det bli mycket hoj. :) Som du kan låna om det skulle 'hända' något med din. :tummenupp

Min man har 'omvänt' mig. Jag har haft 3 hästar, men det kommer inte att bli någon mer, till döttrarnas stora besvikelse. I vilket fall inte någon till mig. Rider gör jag fortfarande, men inte på egen. Ska dock erkänna att jag inte sålde sista hästen. Han dog. Men nu är han ersatt av en hoj. :D

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Då blir det helgrillad havremoped ikväll då:rolleyes:

Nä de är fan livsfarliga de tingesterna.
Bits där fram, hala på mitten och sparkas där bak!!!!!

Krya på dig.

Nä det vågar jag inte, det är tjejens ögonsten den där!

Hästen är faktiskt väldigt stabil annars, har ridit henne flera gånger och den är väldigt förlåtande och hjälpsam när jag gör fel. Problemet här var väl dels blinningarna, dels min ovana och brist på balans :rofl

Tack tack!

Hade ni lyckats filma det där, hade det slagit vilken film som helst med wheelies o.d. :lol :lol :lol Kommer ihåg när maken hängde runt halsen på min häst, men han höll sig kvar! (Jag var gravid. Han höll igång hästen.)

Tur att det inte gick värre! :) När min andra häst gick på makens fot så gick han på kryckor ett par veckor efteråt. 172 cm häst = ca 700 kg! Hoppas du inte blev avskräckt. Men en tuff grabb ger väl inte upp så lätt? :tummenupp

Haha ja det hade varit oslagbart att ha på film :gnissla Jag har oxå hängt runt halsen några ggr så jag lider med honom! Har lyckats hålla mig kvar alla ggr innan men igår var det slut på den turen :D Så störande när man travar halvfort på en åker och helt plötsligt flyger det upp något djur på sidan, hästen blir rädd och tar ett galoppsprång åt sidan. Det är ju jag aldrig beredd på :(

Men ja jag hade tur att det inte vart värre :) Inte avskräckt än i alla fall, hoppade upp direkt efter ju. Men jag har väl insett att jag kanske måste nöta lite mer i paddocken innan jag kan kalla mig för "van" ryttare. Hästen väger faktiskt endast 610 kg. Fälttävlan-häst, hon har muskler men är ändå ganska lean så att säga :)

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Ja blir förbannad att ja inte hittar en påse chilinötter me lite tryck i, nu menar ja inte en påse dödsnötter men där de iaf finns lite hetta :mad:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Helt allvarligt, hade jag vetat det här innan...så hade det körts delad ekonomi. Frugan tjänar inte så hon har råd med den snEla hEsten, så jag sitter och lägger ungefär en bandag per månad ur mina slantar på hennes hobby. Kul.

Ta det lugnt, det är ju bara en femtio tusen om året.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag är förbannad på alla myggjävlar. Jag befinner mig i Småland och här har myggorna haft Julafton efter översvämningarna. I normala fall så är myggor värst på kvällen men nu blir man överfallen så fort man går ut även på dagtid.

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Jag är förbannad på alla myggjävlar. Jag befinner mig i Småland och här har myggorna haft Julafton efter översvämningarna. I normala fall så är myggor värst på kvällen men nu blir man överfallen så fort man går ut även på dagtid.

Jag bor i Jönköping och har inte fått ett enda myggbett iår :/ vart är du och alla myggor?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20

Du har mina fulla sympatier. :krama

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag bor i Jönköping och har inte fått ett enda myggbett iår :/ vart är du och alla myggor?

Jag var längre österut i Småland, i de trakterna som hade en massa översvämningar. Nu har jag återgått till Linköping och här har jag aldrig sett en mygga.

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Idag är jag förbannad för att jag inte har något jobb i Sthlm (norrort helst), Upplands Väsby, Norrtälje, Täby, Solna, Danderyd eller närliggande ort. Hur svårt ska det vara? Jag kan lite av varje och har flera års arbetslivs-erfarenhet. Är grymt bra på att ta hand om kunder och är inte rädd för att resa. Någon?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Idag är jag förbannad för att jag inte har något jobb i Sthlm (norrort helst), Upplands Väsby, Norrtälje, Täby, Solna, Danderyd eller närliggande ort. Hur svårt ska det vara? Jag kan lite av varje och har flera års arbetslivs-erfarenhet. Är grymt bra på att ta hand om kunder och är inte rädd för att resa. Någon?

Sök vad som helst, var som helst? Vad är lite av varje?

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Sök vad som helst, var som helst? Vad är lite av varje?

Elektronik och mekanik. Utbildning El - Elektronik (svagström). Har jobbat som kringresande servicetekniker i snart 5 år inom fordonsindustrin (information, utrop och positions-system för bussar, tåg och spårvagnar) med i stort sett hela världen som arbetsfält. Trivs på mitt jobb men har tjejen ( och förhoppningsvis min framtid) på annan ort. Börjar bli less på att helgpendla och vill därför ha jobb där uppe. Är praktiskt lagd och är sjukt bra på social kontakt med kunder.

Vill inte jobba med "vad som helst" men är samtidigt öppen för det mesta.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC