Idag är jag förbannad därför att...

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Man kan ju inbilla sig att populastransportörerna kan behöva en snitsare. Ring SL och hör med dem om de behöver någon. Annars kanske MTG, nobina, busslink, veolia eller någon behöver en smula stöd.
Har tipsat förr om hissmontörsyrket. De flesta stora drakarna håller till norr om stan. Ring och tala med samtliga.

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Jo jag har många kontakter inom dom företagen du nämner och några till. Men jag tror inte att jag vill jobba med i alla fall buss längre. Har gjort det dagligen i 5 år och det känns som att det är dags för något nytt :)

Men jag vill helst vara kvar i service-branschen. Tycker om att åka runt och hjälpa kunder. Men just nu är jag öppen för det mest haha.

Ska kolla hiss-företag. Såg en annons om det häromdagen har jag för mig.

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
En schäfer såklart, stabilt o bra, men uppfödaren tyckte jag skulle ha den bitigaste ur kullen.
Så nu sitter man med en hund med gener från polishundar o ska försöka ha pli på han :gnissla

Äsch då, det tar lite tid det där :) Alla valpar är ju bitiga!

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
En schäfer såklart, stabilt o bra, men uppfödaren tyckte jag skulle ha den bitigaste ur kullen.
Så nu sitter man med en hund med gener från polishundar o ska försöka ha pli på han :gnissla

Hur ung är den lilla parveln då?
Tänk på att det är ett barn som du ska uppfostra:hej
Späd->småbarnsåldern upptäcka allt, kliar bland alla tänder, vill vara nära. Se till att ha väldigt mycket tuggleksaker som den kan hämta från sin leklåda, många = 30'tal, samla ihop sakerna nån/några ggr per dag och lägg tillbaka i lådan.
Tonårsstadiet, försöker ta över, dryg, störig etc.

Se till att gå valpkurser/unghundskurser/brukshundskurser så lär du dig att hantera hunden, det är inte jycken som är obildbar, det är du som måste lära dig att kommunicera med hunden och se till den förstår :fakta

(jag fick ahaupplevelser även när jag gick kurserna med jycke nr2, de är ju lite olika till sättet hundj*rna och det skiljer bara 1,5 år emellan dem)

Lycka till :tummenupp
Eddie & Alfons husse

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Kollar Homer på ölreklam?

Ne... Hunden som druckit vatten...

Edit: Hunden som druckit vatten och sen skakat på huvudet... Dreggeeeel...

DSC04011.jpg

Det mesta av dregglet hamnar dessutom på diverse väggar och möbler. Så min lediga dag idag blir en städdag. Men jag é int bitter.

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Äsch då, det tar lite tid det där :) Alla valpar är ju bitiga!

Med bitig menade jag inte bokstavligen bitig utan mer, typ barsk eller vad man ska säga.
Fast ja jo han är ju bitig de kan man lugnt säga, var o hälsade på hans syster idag o hon är inte alls likadan, höll fast en godis mellan fingrarna, min hund bet o tuggade o slet tills den va slut, hans syster slickade lite o gav upp.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hur ung är den lilla parveln då?
Tänk på att det är ett barn som du ska uppfostra:hej
Späd->småbarnsåldern upptäcka allt, kliar bland alla tänder, vill vara nära. Se till att ha väldigt mycket tuggleksaker som den kan hämta från sin leklåda, många = 30'tal, samla ihop sakerna nån/några ggr per dag och lägg tillbaka i lådan.
Tonårsstadiet, försöker ta över, dryg, störig etc.

Se till att gå valpkurser/unghundskurser/brukshundskurser så lär du dig att hantera hunden, det är inte jycken som är obildbar, det är du som måste lära dig att kommunicera med hunden och se till den förstår :fakta

(jag fick ahaupplevelser även när jag gick kurserna med jycke nr2, de är ju lite olika till sättet hundj*rna och det skiljer bara 1,5 år emellan dem)

Lycka till :tummenupp
Eddie & Alfons husse

Han är 9 veckor.
30 leksaker är åt helvete för mycket, 3-4st är mer än nog.
Sen handlar det inte om att de kliar lite i tänderna o man kan ge honom en leksak ett tugga på istället, han är barsk som bara fan o han bestämmer sig ibland att han vill döda mig.
Då är det inte helt lätt att hantera o det är bara de jag blir lite trött på ibland, ville ju ha en lugn hund inte en som vill döda mig så jag måste ta i o visa vem som faktiskt bestämmer :D
Inte helt lätt med en rabiat 9 veckors valp, han får sig en flygtur över golvet ibland den lille jäkeln.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nio veckor och fäller husse, du får nog börja bygga muskler :D
Ge den stackarn mer leksaker så får du ha möbler och skor ifred, har funkat på mina och de hundar som jag fick tipset av. Kontaktöva och mentalutmatta jycken oxå :tummenupp

Lägg upp en bild i husdjurstråden :tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...