Idag är jag förbannad därför att...

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
Kompisens A6 -07, hans arbetskamrats - 07 eller om det var - 08 och kompisens pappas A5, samt pappans grannes A något av nyare modell har alla varit inne för dyrare motorlagningar. Bra kvalité.

Tror inte Audi har mer problem än andra märken......:mad:

Audi är kvalité...och deras 80-90-tals bilar med den underbara turbo femman är tysk ingenjörs konst på allra högsta nivå :fakta

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jobbarkompisens -08 A6 rasade balansaxeln på. Billigt inte.

Audis moroter vad bädre innan det var nu.

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Långt ut i skogen (~3-4mil hem) med knapp gångstig får man pungtering... Jippie! har ju däckjärn o lagningskit packat, lagningen gick bra men tro fan man lyckas göra hål i innerslangen när jag kränger på däcket. Jaja bara göra om.. o jag lyckas med samma bravad igen:huvet, 3:e gången gick det men tror nog myggen tömt mej på en liter blod eller nått vid den här tiden.. Hur fan lyckas man... Alltid krånglar det när man är ute, väl hemma går allt som en dans, just o kränga däck iaf..

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
P-bot på 500 kr.
Trodde det var fri parkering där långt ute på vischan en söndag men tydligen inte. Dåligt skyltat nå jävulskt också, vilket jag utgår från är helt enligt deras planer.

En kamrat som parkerat bredvid hade också missat att det var avgiftsbelagt, men slapp böter.
Kul för han, trist för mej. Ger mej fan på att dom lappade mej bara för att jag hade fulare bil.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kromsläden som gjorde en plastpulkeparkering på högersidan om min hoj. Jag kunde inte resa min från sidostödet, min hoj tog i hans jävla styre och backspegel. Muppjävel. Nästan så det var värt att sätta låset i hans bromskiva när jag tog mig därifrån.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Skulle bara ut och kvällsmecka lite med en av mina bilar innan denne ska säljas, och inser då inte bara att det sitter låsbultar monterat utan också att fanskapet till föregående ägare "glömt" skicka med nyckelverktyget till dessa... Allvarligt talat, varför i helvete förvarar man ens nyckeln någon annanstans än i bagaget, tillsammans med övriga hjulbytargrejer??:va Vafan, hur är det egentligen tänkt när man har både extrahjul och domkraft på sedvanligt ställe men ingen nyckel till att få av fälgarna när man väl behöver göra det "på plats"!?:mad: Idioter, man blir förbannad...

Det där enkla lilla mecket som bara skulle tagit en liten stund blev nu väldigt mycket mer komplicerat... Pallar inte ta tag i det idag, kollar på det en annan gång.

Edit: Någon som vet var man kan köpa bara nyckeln till en låsbult? Bultarna är runda och har tre hål i sig, typ bowlingklot...

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
För att jag inte tål tramadol ALLS och sjukan envisas med att skriva ut det för min havererade rygg. Tog en i natt vid 1 för ryggen bråka mer än lovligt och har knappt sovigt på hela natten och är fortfarande helt fucked upp i huvudet.. Det värsta e att jag har ändå känt av ryggen..

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Skulle bara ut och kvällsmecka lite med en av mina bilar innan denne ska säljas, och inser då inte bara att det sitter låsbultar monterat utan också att fanskapet till föregående ägare "glömt" skicka med nyckelverktyget till dessa... Allvarligt talat, varför i helvete förvarar man ens nyckeln någon annanstans än i bagaget, tillsammans med övriga hjulbytargrejer??:va Vafan, hur är det egentligen tänkt när man har både extrahjul och domkraft på sedvanligt ställe men ingen nyckel till att få av fälgarna när man väl behöver göra det "på plats"!?:mad: Idioter, man blir förbannad...

Det där enkla lilla mecket som bara skulle tagit en liten stund blev nu väldigt mycket mer komplicerat... Pallar inte ta tag i det idag, kollar på det en annan gång.

Edit: Någon som vet var man kan köpa bara nyckeln till en låsbult? Bultarna är runda och har tre hål i sig, typ bowlingklot...

Är det originalmonterade så kan det finnas på märkesverkstan.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Var tvungen att tanka bilen idag... bensin 95 oktan var äckligt nära 15:00-gränsen på den billigaste bensinmacken inom tre mils radie runt JKPG :mad: :gråta

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
För att jag inte tål tramadol ALLS och sjukan envisas med att skriva ut det för min havererade rygg. Tog en i natt vid 1 för ryggen bråka mer än lovligt och har knappt sovigt på hela natten och är fortfarande helt fucked upp i huvudet.. Det värsta e att jag har ändå känt av ryggen..

Du lär ju snacka med dem om biverkningarna nästa gång. Eller nu. Gör det!

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,

Åt dem ett tag ca 6 månader för min nacke men fick byta för helt plötsligt blev jag helkass på dem.
Blev sämre än innan jag tog dem och bakis i 3 dar.

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Viffer -98

Jag upptäckte att min nyckel till låsbultarna var kass när det var dags att byta till vinterhjul för ett par år sedan.
Tror gummiverkstan som monterat sommarhjulen dragit fast (och sönder) med maskin.
Hittade då en sats med hylsor på Biltema som var vänstergängade inuti.
Tog helt enkelt den som passade i storlek, knackade på den lite lätt på hjulbulten och sen skruvade. Till slut hade den ju skruvat fast sig i skallen på bulten och bulten skruvades ur.
Bulten blev naturligtvis kass, men om du inte hittar någon nyckel så...

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Sitter o slösurfar, när det börjar komma ett "sssssssSSSCHHHH ljud någonstans ifrån. Reagerar inte först, tänker att grannen kanske duschar... men så här mycket brukar det inte låta..? Kanske något som sprungit läck i badrummet, ställer mig upp när jag inser att ljudet kommer från cykeln. Ja nä men då har det väl blivit punktering helt plötsligt??

Cykelhelvetet har stått still i timmar, bakhjulet som läckte och den står upp med hjälp av ett cykelstöd som man fäster på snabbkopplingen bak = hjulet hänger i luften. Luften pös ut vid ventilen så det har väl blivit hål runt den antar jag.

J-vla spöken!!1

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Åkt på bältros. Känns som träningsverken från helvetet kombinerat med 5 timmar i solen utan solkräm. Mums.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Sitter o slösurfar, när det börjar komma ett "sssssssSSSCHHHH ljud någonstans ifrån. Reagerar inte först, tänker att grannen kanske duschar... men så här mycket brukar det inte låta..? Kanske något som sprungit läck i badrummet, ställer mig upp när jag inser att ljudet kommer från cykeln. Ja nä men då har det väl blivit punktering helt plötsligt??

Cykelhelvetet har stått still i timmar, bakhjulet som läckte och den står upp med hjälp av ett cykelstöd som man fäster på snabbkopplingen bak = hjulet hänger i luften. Luften pös ut vid ventilen så det har väl blivit hål runt den antar jag.

J-vla spöken!!1

Stod och lagade mat när jag hade föräldrarnas hus för mig själv och var sådär 18 år eller något. Hörde ett liknande psss-ljud. Då var det varmvattenberedaren som sprungit läck. Dagen innan gav diskmaskinen upp och dränkte köket. Blev en fin vecka.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,

Glömde en sak.
Är det bultar behöver du bara knacka eller dra ut dem.
Sitter förmodligen en sprint på baksidan då.

Mitt förra tips gällde skruvar inte bultar!!!:D:D:D

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Har man rätt att vara förbannad när man kommer hem varje dag och inser att ens lillebror till sambo inte plockat upp posten men klivit på skiten? "Jag tänkte inte på det". :dummer

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC