Idag är jag förbannad därför att...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Åt dem ett tag ca 6 månader för min nacke men fick byta för helt plötsligt blev jag helkass på dem.
Blev sämre än innan jag tog dem och bakis i 3 dar.
Exakt! har fungerat hyffsat innan men inte käkat dem på 2-3 år då jag inte gillar piller, men så sa ryggen upp sig extra mycket i somras så jag smäller i mig två vid midagen, blir lite avtrubbad i huvudet men de va de värt för att inte ha ont, sen tar jag en innan jag går och sover, tå brakar helvetet löst med yrsel kvälningar och skumma tanke banor, börjar noja om att jag överdoserat och gör en snabb googling och kommer fram till att överdos är 10-20 tableter så knappast det... mådde pyton till sent kvällen efter.

den här gången tog jag en(1) och fick samma vidriga symptom
Du lär ju snacka med dem om biverkningarna nästa gång. Eller nu. Gör det!
Kalle på den! värdelöst med medecin som gör en värre...

Nu e jag mest grinig för att ryggen krånglar när jag har nytt jobb, får helt enkelt strunta i att jag har ont

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Exakt! har fungerat hyffsat innan men inte käkat dem på 2-3 år då jag inte gillar piller, men så sa ryggen upp sig extra mycket i somras så jag smäller i mig två vid midagen, blir lite avtrubbad i huvudet men de va de värt för att inte ha ont, sen tar jag en innan jag går och sover, tå brakar helvetet löst med yrsel kvälningar och skumma tanke banor, börjar noja om att jag överdoserat och gör en snabb googling och kommer fram till att överdos är 10-20 tableter så knappast det... mådde pyton till sent kvällen efter.

den här gången tog jag en(1) och fick samma vidriga symptom
Kalle på den! värdelöst med medecin som gör en värre...

Nu e jag mest grinig för att ryggen krånglar när jag har nytt jobb, får helt enkelt strunta i att jag har ont

Samma för mej med tramadol.

Fick ett paket när jag opererat foten men blev yr som fan och mådde riktigt illa så större delen av paketet ligger kvar i medicinskåpet.
Jag hade hellre ont än att spendera hela dagarna hängandes över toalettstolen.

Som tur var för mej klarade jag mej bra på bara alvedon bara dagar efter operationen.

Har även pratat med en kompis som är sjuksyrra och hon sa att det är ett vanligt symptom för just tramadol.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Jag hade oxå skjutit en hund som attackerar... Prio ett är att ta hand om personen som ligger däckad på marken.. Någon borde bitchslappat bruden som skriker..

Saken är den att dom skiter i mannen som ligger med konvulsioner på marken. Det var det hela som drog igång det.

Conflicting reports continue to dispute the alleged details of what happened on Monday afternoon in the East Village at 2nd Ave and 14th Street when a NYPD officer shot a homeless man's dog in the head. On Thursday, the Daily News reports the dog is still clinging to life at Animal Care and Control in East Harlem as opposed to initial reports the dog had died.

More detailed reports tell of a young, epileptic Polish immigrant who may have been having a seizure when officers were called to assist. Eyewitnesses state the officer took no precautions against the dog as the officer approached the man and attempted to check on his condition. The dog allegedly growled at the officer and subsequently leaped up at him. The officer responded and shot the dog in the head in self-defense.

According to a conflicting report by the Daily News, East Side resident Aida Feliciano said three officers kicked the man to get the man's attention, and the dog obviously perceived that as an attack on his owner. Feliciano questions why an ambulance wasn't immediately called?
The dog and his owner are regulars in the area, and there have been no reports of the dog ever being aggressive. Residents of the area say the man relied on his dog to be his protector.

Now the questions remains if the officer was defending himself or did he use excessive force? Both the officer and the homeless man were taken to the hospital. The NYPD officer was treated and released for ringing in his ears. The homeless man is also doing fine.

Horrified onlookers watched the terrible scene play out. Michele Corrigan, of White Plains, New York had this to say about the situation:

"It does matter whose fault it is. Besides shooting a gun in the middle of a busy street where a child could have been hurt, aren't we supposed to be more civilized? I wonder if the report that three cops tried to rouse the man by kicking him is true or not because of the stigma of homeless people and how little respect these people get because of their sad situations? If someone was kicking the man, didn't the dog have a right to defend his master? Why didn't the officer take precautions when he saw the dog in the beginning? Did he mace first or after he shot the dog? Why didn't he call Animal Control when he first approached the scene and saw a man in distress with a dog near him? This is very distressing and needs to be addressed."

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Jag hade oxå skjutit en hund som attackerar... Prio ett är att ta hand om personen som ligger däckad på marken.. Någon borde bitchslappat bruden som skriker..
Man kan provisera fram attacker från det mesta, bla hundar. Filmen o texten är ett ganska bra exempel på ett sätt att göra det.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Saken är den att dom skiter i mannen som ligger med konvulsioner på marken. Det var det hela som drog igång det.

Fast samtidigt... Polisen kom till platsen för att hjälpa mannen på gatan, men när de försökte komma nära honom så attackerade hunden och polisen tog då det säkra före det osäkra och skyddade sig själv och folk omkring från en potentiellt farlig hund. Visst, inte särskilt smart att öppna eld mitt på en trafikerad gata hur som helst. Men hade det kommit en ilsken gathund som kan bära på både rabies och annat otrevligt mot mig och jag hade haft ett vapen till förfogande så hade nog jag också försvarat mig. Inte det smidigaste sättet att lösa situationen på, det är ju helt klart. Men i stridens hetta så... Jag kan ändå förstå var handlingen kom ifrån och tanken bakom den.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Fast samtidigt... Polisen kom till platsen för att hjälpa mannen på gatan, men när de försökte komma nära honom så attackerade hunden och polisen tog då det säkra före det osäkra och skyddade sig själv och folk omkring från en potentiellt farlig hund. Visst, inte särskilt smart att öppna eld mitt på en trafikerad gata hur som helst. Men hade det kommit en ilsken gathund som kan bära på både rabies och annat otrevligt mot mig och jag hade haft ett vapen till förfogande så hade nog jag också försvarat mig. Inte det smidigaste sättet att lösa situationen på, det är ju helt klart. Men i stridens hetta så... Jag kan ändå förstå var handlingen kom ifrån och tanken bakom den.

Felet är väl egentligen att en helmantlad kula, skjuten snett mot marken, kan hamna lite varsomhelst.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Ytterligare en natt utan soemn... Bokstaven o me prickar oever har även blitt där på mitt t-bord, stoerande :huvet

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Felet är väl egentligen att en helmantlad kula, skjuten snett mot marken, kan hamna lite varsomhelst.

Jo, precis. att skjuta "från höften" mitt bland folk är jävligt klantigt. Men med en ilsken hund kommandes mot en med öppna käftar så tänker man inte alltid i förväg...

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Var på biltema förut och handlade massor med saker... gissa vad som hände när jag skulle gå ut... Påsjäveln gick sönder i botten så ALLT ramla ut mitt i dörröppningen :rodnar :mad:

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
720:- fattigare men nu sitter ja me ett nytt Lycosa, har ett ö igen! Bitterheten tar dock överhanden då far å ja skulle åka å kika på nåra gamla hojar å moppar idag, far ringde säljaren igår å han skulle va hemma hela dan... Ja tyckte ändå att de kunde va smart å ringa innan man åkte då de rör sej om 10+mil, far va optimist å struntade i de... När vi väl ringde nån mil därifrån så va han borta över dagen så de va bara å vända skutan hemmåt, men bakfylla i bil e ju en upplevelse de oxå...

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
720:- fattigare men nu sitter ja me ett nytt Lycosa, har ett ö igen!

Ett vanligt fel på Lycosa, många har haft det felet att bokstäver m.m slutar fungera :gnissla
Ibland funkar bara vissa tangenter osv... Mitt började t.o.m skriva av sig själv, jättekul :rolleyes: när man ska skriva i ett forum och tgbbordet hänger sig och skriver ut 958694 bokstäver... Eller när gubben börjar gå av sig själv i spel...
Ibland kan du få bort "buggen" genom att trycka ctrl+shift ett antal gånger... Annars... :argpådato

Om det nu var det som var felet? Du hade kanske tappat bort själva knappen? :D

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Att H-D åkare verkar vara helt ovetande om att det finns ljuddämpare som passar deras jefla kundvagnar. När man köper en H-D,skriver man då på något jefla avtal att man ska göra allt man kan för att få dom att låta så mycket det bara går?
Man blir förbannad.

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
Att H-D åkare verkar vara helt ovetande om att det finns ljuddämpare som passar deras jefla kundvagnar. När man köper en H-D,skriver man då på något jefla avtal att man ska göra allt man kan för att få dom att låta så mycket det bara går?
Man blir förbannad.

Man blir förbannad på folk som inte uppskattar gött motorljud :huvet :mad:

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende