Idag är jag förbannad därför att...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
CX 150 så inga dyra prylar. Köpte dom på plats på Media Markt.

Och den har fungerat lite till och från så det är nog luren det är fel på. Eller mitt högra öra :p

Du kan få ett nytt kvitto om du kommer dit med samma kort som det köpts på.

Dock har jag ett par sheinhieser som har exakt samma fel :(

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Varför ska folk hålla på och pruta för prutandets skull!?

La ut en annons på en uppsättning däck med fälg, fina grejer i bra skick till riktigt bra pris. Redan första kvällen ringer en kille och mer eller mindre vrålar "Jag tar dem!!", men då han vill ha däcken skickade har vi ännu inte gjort upp angående frakt och pengaöverföring och således har jag annonsen kvar mest utifall att något går fel eller han backar ur i sista sekund. Och under tiden får jag dras med en massa "Ey bruschan, vi säger halva priset jag kommer och hämta nu" och annat turkprut från folk som inte ens frågar mer ingående om skick eller grejer, de vill bara ha en ännu bättre deal än jag redan erbjuder. Idioter...:huvet

Sen en sak som gör mig mer förbryllad än förbannad (hade varit förbannad om det faktiskt rört mig personligen, men nu lider jag mer å en kompis vägnar och således kan jag väl inte riktigt påstå att det hela gör mig förbannad) är personen som igår natt gått in i polarens trädgård och spytt, skitit och torkat sig med medhavt toapapper mitt på hans gräsmatta för att sedan bara sticka och lämna en enda rejält äcklig röra efter sig... Hur fan är en del funtade!?:confused: :dummer

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Du kan få ett nytt kvitto om du kommer dit med samma kort som det köpts på.

Dock har jag ett par sheinhieser som har exakt samma fel :(

Ja samma kort har jag nog. Har hängt med sen jag var en tvärhand hög.

Kartongen är borta dock. Nåja jag får väl kila ner och se om jag kan göra en deal med dom.
Om inte annat vill jag minnas att det jobbar en del pinglor i kundtjänsten :p

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Varför ska folk hålla på och pruta för prutandets skull!?

La ut en annons på en uppsättning däck med fälg, fina grejer i bra skick till riktigt bra pris. Redan första kvällen ringer en kille och mer eller mindre vrålar "Jag tar dem!!", men då han vill ha däcken skickade har vi ännu inte gjort upp angående frakt och pengaöverföring och således har jag annonsen kvar mest utifall att något går fel eller han backar ur i sista sekund. Och under tiden får jag dras med en massa "Ey bruschan, vi säger halva priset jag kommer och hämta nu" och annat turkprut från folk som inte ens frågar mer ingående om skick eller grejer, de vill bara ha en ännu bättre deal än jag redan erbjuder. Idioter...:huvet

Prutning är mer av ett spel, det är bara att låta bli att bli upprörd och antingen spela spelet eller låta bli. Det kan vara rätt kul om man inte tar det så allvarligt. Det är mest en kulturkrock det där med turkprutning, vi svenskar har blivit alldeles för anpassade till ett sosseliv där man helt och fullt följer satta priser. Så fort svensken åker utomlands till något u-land ska det prutas så in i helvete för ett par fattiga kronor istället. :D (nu säger jag inte att just du prutar utomlands däremot)

Sen en sak som gör mig mer förbryllad än förbannad (hade varit förbannad om det faktiskt rört mig personligen, men nu lider jag mer å en kompis vägnar och således kan jag väl inte riktigt påstå att det hela gör mig förbannad) är personen som igår natt gått in i polarens trädgård och spytt, skitit och torkat sig med medhavt toapapper mitt på hans gräsmatta för att sedan bara sticka och lämna en enda rejält äcklig röra efter sig... Hur fan är en del funtade!?:confused: :dummer

Låter som om din polare fått en ovän som inte är helt stabil i huvudet på halsen, för det låter rätt överlagt att ha med sig dasspapper för att torka sig med.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Prutning är mer av ett spel, det är bara att låta bli att bli upprörd och antingen spela spelet eller låta bli. Det kan vara rätt kul om man inte tar det så allvarligt. Det är mest en kulturkrock det där med turkprutning, vi svenskar har blivit alldeles för anpassade till ett sosseliv där man helt och fullt följer satta priser. Så fort svensken åker utomlands till något u-land ska det prutas så in i helvete för ett par fattiga kronor istället. :D (nu säger jag inte att just du prutar utomlands däremot)

Låter som om din polare fått en ovän som inte är helt stabil i huvudet på halsen, för det låter rätt överlagt att ha med sig dasspapper för att torka sig med.

Kanske det, men å andra sidan så är det inte bara turkar som turkprutar längre... När man får inte alls särskilt turkiga mail i stil med "Tja! Vad säger du om si och så många tusen mindre? mvh någon" så verkar det ju inte längre vara en kulturgrej utan snarare någon som enbart är ute efter att göra sig en hacka oavsett varans egentliga värde. Jaja, man ska väl vara glad att det finns en del som inser att "detta är en bra deal" och som slår till helt utan att bråka om det.
Och visst prutar jag utomlands, men där är det lite en annan grej för mig. Utgångspriset på thailändska marknader är ju ALLTID väl över marknadsvärdet på prylen, prutar man inte blir man rejält blåst då grejen i fråga med all sannolikhet kostat säljaren sisådär en 1/30 av vad han vill ha för grejen. De räknar med att man ska pruta, och gör man det inte blir man lurad. Men när det handlar om "Äkta vara" utannonserat till ett väldigt rimligt pris, då ser jag mindre poäng med turkprutet... Men som du säger, det bästa man kan göra är väl egentligen att inte bry sig.

Exakt, vore det en sån där panikskit/kräkning som en del kan råka ut för på fyllan har man ju knappast dasspapper med sig. Detta känns ju mer som hämnd eller något... Jävligt äckligt oavsett, inget man blir glad av att se när man vaknar på morgonen och går ut i trädgården för att hunden ska få bli rastad (hunden försökte dessutom sätta i sig en del av "lämningarna", vilket blir äckligt på helt nya nivåer när man dessutom måste göra rent hunden...). Fyfan...

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Idag är jag förbannad för att mina ganska nyinköpta Sennheisers verkar packat ihop.
Den högra luren låter väldigt lågt och inget dragande i sladden hjälper.

Och så hittar jag inte kvittot. :huvet
Plugga in den och spela högt, av någon anledning är det något jag haft med mina alltid, har varit inne på service några gånger utan att hitta något fel, det bara blir så om jag lämnar dom i datorn när jag stänger av, drar jag ut dom är det inget problem. HD515.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
4 månader, hur länge har du väntat?

Ännu så länge bara två månader men det räknar väl upp. Problemet är att dom har fått för sig att jag är egenföretagare och kräver in en massa papper vilket är jobbigt när jag i själva verket är löneslav. Mitt "misstag" är att jag sitter i styrelsen för bolaget och då dyker man upp i sökning på allabolag.se och då måste man enligt tanten vara egenföretagare... :fyllisar

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Dessa ständiga jävla motgångar. Tar de verkligen aldrig slut?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Genom att jag blir utkastad på gatan och blir omhändertagen på ett härbärge då, eller? Nej, vissa saker får man fan se till att lösa själv.

Nu sa jag inte att du ska skita i problemen, bara inte ta dem på allvar.
Livet är alldeles för kort för att tas på allvar.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
som en ganska känd rocker sagt .. "Life is a bitch , then you die" brukar komma på det när det är lite motigt å småle åt värdsliga saker :tummenupp :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC