Idag är jag förbannad därför att...

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Ett oförlåtligt slarv från deras sida. Jag hoppas dom inser detta och kompenserar dig rikligt.

Nu har mecken varit här, fyllt på olja och satt dit ny plugg.
Kemtvätt av ställ, inga problem samt att tant får mkt bra rabatt på nästa service, samt att tant fick en ursäkt!!

tant e nöj å glad!!!:tummenupp
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nu har mecken varit här, fyllt på olja och satt dit ny plugg.
Kemtvätt av ställ, inga problem samt att tant får mkt bra rabatt på nästa service, samt att tant fick en ursäkt!!

tant e nöj å glad!!!:tummenupp

GDS nästa gång då kanske? Så tant slipper kladda ner hela stället med olja :)
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Ibland kan ett vinnande koncept vara att inte bli förbannad utan behålla sitt lugn :krama
Bra skött av firman och av tant....
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Nu har mecken varit här, fyllt på olja och satt dit ny plugg.
Kemtvätt av ställ, inga problem samt att tant får mkt bra rabatt på nästa service, samt att tant fick en ursäkt!!

tant e nöj å glad!!!:tummenupp

Var det pluggen eller locket?

Det senare beöver ju inte sluta så illa. Det skvätter lite och du får hoppas att inget hittat ner i hålet. Är det pluggen är det en annan historia. Isf har du ju tömt maskin på olja och förutom den livsfara du varit i och de som hotar halka i den olja du isf lämnat på vägen så gillar inte maskin att gå torr. Har du fått skador på maskin är nog firman nöjda med om de endast behöver bekosta en plugg, lite kemtvätt och en pyts olja sååå...vad hände egentligen?
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Var det pluggen eller locket?

Det senare beöver ju inte sluta så illa. Det skvätter lite och du får hoppas att inget hittat ner i hålet. Är det pluggen är det en annan historia. Isf har du ju tömt maskin på olja och förutom den livsfara du varit i och de som hotar halka i den olja du isf lämnat på vägen så gillar inte maskin att gå torr. Har du fått skador på maskin är nog firman nöjda med om de endast behöver bekosta en plugg, lite kemtvätt och en pyts olja sååå...vad hände egentligen?

Nu har tant lärt sig att det heter oljepåfyllningsplugg (verkligen??:va:va), i alla fall, denna har ramlat av under färd, skvätt olja överallt.
Det hade kunnat sluta illa om oljan hade kommit över däck eller på bromsskivor, men nu slutade det bra trots allt.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Nu har tant lärt sig att det heter oljepåfyllningsplugg (verkligen??:va:va), i alla fall, denna har ramlat av under färd, skvätt olja överallt.
Det hade kunnat sluta illa om oljan hade kommit över däck eller på bromsskivor, men nu slutade det bra trots allt.

Tydligt nog!:tummenupp
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Förbannad på larmfirman.Djävla fasoner. Nån djävla hittepåavgift på 1500:- för att kunna använda larmet efteråt.

Ringde Larmfirman och förklarade att jag hade för avsikt att fabriksåterställa larmet själv... Då börjar han prata om att de minsan skall ta ut 1500 i avprogrameringsavgift iaf.
Djävla sätt. Jag frågade säljaren vid två-tre tillfällen för att säkerställa att det inte tillkom några kostnader för att behålla larmen men han yppade inte så mycket om ett ord om någon "avprogrameringsavgift" och att denna avprogrameringsavgift skulle tillkomma oavsett om någon faktiskt kom ut och programerade av skiten. Måste hem och lusläsa avtalet.. Så djävla äckligt av dem oavsett..
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ringde Larmfirman och förklarade att jag hade för avsikt att fabriksåterställa larmet själv... Då börjar han prata om att de minsan skall ta ut 1500 i avprogrameringsavgift iaf.
Djävla sätt. Jag frågade säljaren vid två-tre tillfällen för att säkerställa att det inte tillkom några kostnader för att behålla larmen men han yppade inte så mycket om ett ord om någon "avprogrameringsavgift" och att denna avprogrameringsavgift skulle tillkomma oavsett om någon faktiskt kom ut och programerade av skiten. Måste hem och lusläsa avtalet.. Så djävla äckligt av dem oavsett..

Jag skulle säga att muntligt avtal med säljaren är bindande och det är dom som måste inkomma med bevis i annat fall. Bevis såsom din påskrift som säger att du ska betala 1500 för omprogrammering. Ge dig inte.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08

Blev uppringd av en betydligt trevligare person som verkade ha mer att säga till om i firman. Efter ett relativt animerat samtal fick jag dock beskedet att omprogrammeringen skulle utföras kostnadsfritt vilket fått blodtrycket att sjunka en smula. Framförallt var personen saklig och resonerande vilket bara det var värt mycket.

Jag hoppas nu att vi skall kunna dra ett streck över det hela så jag slipper reta upp mig över onödiga saker såhär i sommartid. Vintern och åtta månaders elände är ändå här snart. :fakta
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Blev uppringd av en betydligt trevligare person som verkade ha mer att säga till om i firman. Efter ett relativt animerat samtal fick jag dock beskedet att omprogrammeringen skulle utföras kostnadsfritt vilket fått blodtrycket att sjunka en smula. Framförallt var personen saklig och resonerande vilket bara det var värt mycket.

Jag hoppas nu att vi skall kunna dra ett streck över det hela så jag slipper reta upp mig över onödiga saker såhär i sommartid. Vintern och åtta månaders elände är ändå här snart. :fakta

:tummenupp
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
En halv timme tidig till jobbet efter sjukskriven i tre veckor
Fått fel adress, tack chefen
Mina arbetskläder är kvar på gamla stället, tack chefen
Mina skor är på för föra, tack chefen
De e tydligen mitt fel, tack chefen..

Så jag spendera förmiddagen som mc bud, tack chefen :D
 

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Idag är jag förbannad därför att...

...en extremt korkad kvinna sånär gjorde att två bilar skulle blivit totaldemolerade idag vid lunchtid, om inte för min snabba reaktion.

tce6.jpg


Jag kommer söderut från bilden, på väg framåt (norrut).
Närmar mig denna korsning och det står många bilar vid krysset på vänster sida och väntar (dem vill alla ut på E4 på höger sida).
Jag är ensam, ingen bakom mig och jag är cirka 20 meter ifrån där fälten möts.
Bilisten längst fram vid krysset bestämmer sig för att chansa och accar fram.
Jag har tagit med detta i beräkningen och lättar på gasen för att underlätta situationen
och bilisten hinner gott före mig (trots att han borde ha stått still).

Jag åker vidare i lugn fart, men vad jag inte räknar med nu, när jag är cirka 3-5 meter från där fälten möts (pilen längst fram), är att nästa bil, från stillastående, börjar tok-acca för att hinna före mig!

"Det är inte sant" hinner jag tänka och tokstampar på bromsen så att gummit skriker som på en gokart.
Hinner väl väja från att mosa rakt in i hennes passagerarsida med vad som känns som ett par decimeter tillgodo. :gnissla

Vet inte om jag borde skriva här vad jag skrek rakt ut inne i bilen. :gnissla

Jag tror inte hon märkte någonting av händelseförloppet, utan hon bara fortsatte ut på E4.
Hoppas verkligen att hon inte dödade någon idag efter vår "lilla" incident.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
.... Sörmlands alla fåglar verkar ha gjort det till sin mission att skita ner mig idag.

Först verkar Flens samlade bestånd av sparvar och mesjävlar ha suttit och småfisit på hojen medan den stod parkerad under en fikapaus men höjdpunkten var ändå när en fågeljävel stor som en Pelikan torpederade mig utanför Malmköping. Bomben träffade vindrutan och skiten stänkte ner både mig och hojen. Såg ut som jag deltagit i något slags grönmögelost-krig och det tog nästan 3 timmar att få hojen, stället och hjälmen ren igen.:huvet
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Anledningen till att jag är förbannad just idag stavas Borås! Den stan är numera svartlistad i min bok. Vart där massor med gånger och letat efter bra fik. Finns ju för f*n inte ett vettigt fik i hela stan! Sen att dom byggt sönder varenda gata till gågator eller bussvägar gör ju inte saken bättre, nej det lär dröja innan jag sätter min fot där igen! :mad:
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Parkeringsbot av det lokala P-bolaget Parking Partner (vilket djävla namn...) för att jag valde att stå på en bilruta nära ingången istället för utmarkerad MC parkering i det tomma garaget på kontoret såhär i semestertider, nog för att jag inte gjorde fel, men vad är det för djävel som lappar en för något sådant :mad:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top