Idag är jag förbannad därför att...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Det är ju det jag menar, jag vet ju vilket skick varan är i och har satt priset därefter (i detta fall är priset rentav bättre än varans skick). De som prutar utan att ens ha sett varan är ju bara ute efter en sötare affär. Ungefär som när folk prutar med fel man redan tagit hänsyn till i prissättningen som motivation. Vill man att jag ska sänka priset ytterligare så får man väl iallafall hitta något ytterligare fel på bilen, något jag inte vetat om och tagit med när jag beräknade priset. Att inte ens granska bilen innan man försöker förhandla är ju bara respektlöst.

Var är det för kärra då och vad ska du ha för den? Letar bil till tjejen :)


För min egen del är jag förbannad på min biljävel.
Den har sakta men säkert börjat läcka från avgassystemet och låter nu som en diesel.
Glad i hågen över att solen inte sken idag åkte jag till en GDS hall med hiss med avgasbandaget i högsta hugg.

Tror ni inte det är helt jävla omöjligt att hitta hålet?
Drar igång motorn med bilen uppe på lyften och det blåser som fan från motorrummet. Förmodligen hål eller en kass skarv precis efter turbon som sitter inklämd mellan motor och torpedvägg.

Ska man behöva gå in uppifrån och riva hela grenröret för en sån här skitsak?

Dessutom har jag intermettent fel på sekundärluftsystemet OCH kass handbroms på vänstersidan så det oket måste bytas.

Nämnde jag att jag aldrig kommer köpa Skoda igen?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Var är det för kärra då och vad ska du ha för den? Letar bil till tjejen :)


För min egen del är jag förbannad på min biljävel.
Den har sakta men säkert börjat läcka från avgassystemet och låter nu som en diesel.
Glad i hågen över att solen inte sken idag åkte jag till en GDS hall med hiss med avgasbandaget i högsta hugg.

Tror ni inte det är helt jävla omöjligt att hitta hålet?
Drar igång motorn med bilen uppe på lyften och det blåser som fan från motorrummet. Förmodligen hål eller en kass skarv precis efter turbon som sitter inklämd mellan motor och torpedvägg.

Ska man behöva gå in uppifrån och riva hela grenröret för en sån här skitsak?

Dessutom har jag intermettent fel på sekundärluftsystemet OCH kass handbroms på vänstersidan så det oket måste bytas.

Nämnde jag att jag aldrig kommer köpa Skoda igen?

Jag kan tänka mig en Skoda.
Pre-VW.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Med låsa menar jag binda upp kapital., tror vi har ett missförstånd där.

Märkligt att det alltid blir de här turerna för dig, eller? Idioter ignoreras och skambudare kommer alltid att finnas. Så var det när "Fyndtorget" och "Motorbörsen" samt liknande tidningar var tummelplats för dylika affärer. Folk gör och gjorde häpnadsväckande fynd på skambud, så varför avstå om man nu är funtad så? Jag har aldrig fixat agera så.

Du har ju tretton förklaringar på dussinet. :eek:rka

Jag skäms lite å dina vägnar när du håller på sådär.

Aha, läste nog "låsa upp" som i frigöra. My bad. Men isåfall förstår jag inte riktigt hur du menar, jag försöker ju tvärtom frigöra pengar och sälja av allt som bara blir stående här nere annars. Eller du menar varför jag har bil över huvud taget? Bor man ute på landet där lokaltrafiken upphör att gå halv sex på vardagseftermiddagen och inte går alls på helgerna så måste man kunna ta sig själv, så enkelt är det.

Varför skulle det inte vara märkligt, eller hur menar du? Jag tycker iallafall att det är knepigt att det dras en såpass stor mängd idioter till just mina annonser, och även om det inte vore märkligt (vad nu förklaringen till det månde vara) så är det väl inte desto mindre irriterande?

Du frågar, jag förklarar. Var är problemet?:va

Jahadu, men vet du vad? Jag skiter fullständigt i vad du tycker och tänker om mig, du får skämmas så mycket du bara vill :) Ärligt talat blir jag lite trött så fort du "öppnar munnen", för så fort jag ser att du svarat på något av mina inlägg så vet jag redan i förväg vad som väntar :) Spelar ingen roll vad jag skriver eller var, för så fort du blandar dig in i diskussionen så är du sur, dryg och nedvärderande i tonen och ska alltid påpeka hur fel jag har eller rentav hur fel jag tycker (vilket i sig är fascinerande, att döma och peta i något så subjektivt som känslor). Inget är rätt, allt är fel och du är inte sen att påpeka det. Ofta på det minst konstruktiva sätt som är möjligt. Du måste nog vara bäst och mest ofelbar i världen så som du spyr galla över folk och klankar ner på allt och alla oavsett vilken situation det gäller :) Det här är tråden för folk som är förbannade, tråden där folk skriver för att berätta att de är sura över något och varför. Varför måste du då komma och ifrågasätta folks anledningar att vara förbannade? Förstår inte riktigt tänket, förstår inte vad det är du vill uppnå. Är det någon skruvad form av kamratuppfostran, du klagar tills folk börjar tänka som du? Lycka till med det säger jag, för som dig lär jag aldrig bli och det är jag bra glad för :)
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Var är det för kärra då och vad ska du ha för den? Letar bil till tjejen :)

Nu är bilen såld, som tur är. Även om inte heller det var smärtfritt, nästan ännu mer förbannad nu än jag var innan men jag tänker nog inte dela med mig av anledningen här för då blir väl blueridge sådär stött igen :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Jag måste lära mig att sluta pilla på saker som faktiskt fungerar. Ibland kan man inte få det att funka bättre, bara sämre.
Man blir förbannad.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag måste lära mig att sluta pilla på saker som faktiskt fungerar. Ibland kan man inte få det att funka bättre, bara sämre.
Man blir förbannad.

Gjorde jag också en gång. Resulterade i böjd pin på processorn och någon timmes letande på tradera efter en ny :död
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Skyll dig själv! :D :7peta

Jag trivs faktiskt bra!:banana Det är roligt för det mesta och själva förläggningen är det inget fel på, känner mig som hemma där :) Myggen däremot är ett litet helvete...:gnissla
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag trivs faktiskt bra!:banana Det är roligt för det mesta och själva förläggningen är det inget fel på, känner mig som hemma där :) Myggen däremot är ett litet helvete...:gnissla

Efter ett tag spricker huden man av djungeloljan, fast den är väl miljövänlig numera och snäll, så inte ens myggen bryr sig.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jaså, du sålde bilen för att?

Men jag syftade nog mer på den mindre balanserade reaktionen på blocketmongona, den var lite över kanten.
Ja inte var det av kvinnobrist iallafall :D

Inte heller den har med kvinnobrist att göra, utan med det faktum att folk är idioter och beter sig illa vilket jag inte uppskattar :) Det tar tid, och många rikspuckon, för att knuffa mig över kanten, men till slut så lyckades de. Och i det här fallet var det inte ens en överdriven reaktion, tvärtom skulle det visa sig när idioten faktiskt behagar dyka upp (fem timmar sen och när jag som bäst håller på att avsluta affären med en annan mer seriös köpare) och hävdar att jag minsann lovat honom bilen och att han ska ha soppaersättning för att han kört hela vägen i onödan samt dessutom har mage att komma med rena hot. Så nej, jag vidhåller att folk är idioter och att min reaktion var högst befogad, till och med i mildaste laget med tanke på hur saker nu blev i slutändan :) Men det behöver vi som sagt inte ta i någon större utsträckning nu, folk kan ju ta illa vid sig av att jag tar illa vid mig... :rolleyes:

Angående myggoljan så är den och min hud inte kompisar alls, så även om dess effekt är tvivelaktig som bäst så är det svårt att nyttja den när biverkningarna är värre än myggen. Ska be farsan köpa hem starkare doningar från thailand, de har grejer som i princip räcker att spreja på kläderna så dör myggen runtomkring en av bara ångorna. Räddar huden från både biverkningar och myggbett :)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ja inte var det av kvinnobrist iallafall :D

Inte heller den har med kvinnobrist att göra, utan med det faktum att folk är idioter och beter sig illa vilket jag inte uppskattar :) Det tar tid, och många rikspuckon, för att knuffa mig över kanten, men till slut så lyckades de. Och i det här fallet var det inte ens en överdriven reaktion, tvärtom skulle det visa sig när idioten faktiskt behagar dyka upp (fem timmar sen och när jag som bäst håller på att avsluta affären med en annan mer seriös köpare) och hävdar att jag minsann lovat honom bilen och att han ska ha soppaersättning för att han kört hela vägen i onödan samt dessutom har mage att komma med rena hot. Så nej, jag vidhåller att folk är idioter och att min reaktion var högst befogad, till och med i mildaste laget med tanke på hur saker nu blev i slutändan :) Men det behöver vi som sagt inte ta i någon större utsträckning nu, folk kan ju ta illa vid sig av att jag tar illa vid mig... :rolleyes:

Angående myggoljan så är den och min hud inte kompisar alls, så även om dess effekt är tvivelaktig som bäst så är det svårt att nyttja den när biverkningarna är värre än myggen. Ska be farsan köpa hem starkare doningar från thailand, de har grejer som i princip räcker att spreja på kläderna så dör myggen runtomkring en av bara ångorna. Räddar huden från både biverkningar och myggbett :)

Jodå, jag vet att det finns idioter som läser blocket, tro mig.

Ang myggmedel så sök på deet på ebay, välj en med 95-100%, bra skit. Typ http://www.ebay.com/itm/Bens-Tick-I...111?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ac6cddcef
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nya tapatalk lägger till signatur fast man stängt av det. Horapp. :4skrika :mad


Sent from my iPhone using HORTapatalk 2
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top