Idag är jag förbannad därför att...

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Biltema. Köpte en lambdahylsa. Den visade sig vara en 7/8" medans lambdasensorn är 22mm. Det kanske verkar vara "samma sak" med det skiljer ett antal hundradelar och det räcker ibland för att ställa till ett helsike.
Man blir förbannad.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Biltema. Köpte en lambdahylsa. Den visade sig vara en 7/8" medans lambdasensorn är 22mm. Det kanske verkar vara "samma sak" med det skiljer ett antal hundradelar och det räcker ibland för att ställa till ett helsike.
Man blir förbannad.

Jag hade liknande problem när jag fick för mig att köpa oljefilter till Trajjan. Verkar som om någon hade glömt att dom inte använder sig av det metriska systemet i England.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Parkeringsbot av det lokala P-bolaget Parking Partner (vilket djävla namn...) för att jag valde att stå på en bilruta nära ingången istället för utmarkerad MC parkering i det tomma garaget på kontoret såhär i semestertider, nog för att jag inte gjorde fel, men vad är det för djävel som lappar en för något sådant :mad:

Va? Man får väl stå på parkeringsrutor för bilar om man har P-skiva eller betalar om det är betalparkering? Så va det när jag var P-vakt iallafall. :va


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Va? Man får väl stå på parkeringsrutor för bilar om man har P-skiva eller betalar om det är betalparkering? Så va det när jag var P-vakt iallafall. :va


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Självfallet hade jag inte pytsat i några mynt och köpt en biljett, vi har juh ett helt våningsplan reserverat för företaget längst ned i garaget, men såhär på somrarna brukar vi hojåkare ställa oss längst upp på de vanliga platserna eftersom hela garaget står tomt iaf, har inte varit några problem tidigare år, men nu är det nytt P-bolag och tydligen ska varenda möjlig slant håvas in. Missförstå mig rätt nu, jag är fullt medveten om att jag brutit mot parkeringsreglerna i huset, men det hade varit trevligt med en heads up från fastighetsförvaltaren att de bytt ut carpark mot några bitterf*ttor (ursäkta franskan) :mad:
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Anledningen till att jag är förbannad just idag stavas Borås! Den stan är numera svartlistad i min bok. Vart där massor med gånger och letat efter bra fik. Finns ju för f*n inte ett vettigt fik i hela stan! Sen att dom byggt sönder varenda gata till gågator eller bussvägar gör ju inte saken bättre, nej det lär dröja innan jag sätter min fot där igen! :mad:
Ett plus är att det nu på somrarna är rätt tomt på boråsare, då dom har en tendens att följa viskan nedströms.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Ska ha in bilen på service tidigt i morgon så jag tryckte i den avtagbara dragkroken och försökte få på den på Biltema nyinköpta cykelhållaren men det gick inte. Efter närmare undersökning så visade det sig att "pinnen" under den 50 mm stora "bollen" på dragkroken är strax under 30 mm i diameter men biltemas konstruktion vill ha den genom ett 25 mm hål (nja, det blir ett hål när man sätter ihop skiten).

Irriterad vill jag veta om det är VAG eller Biltema som inte följer standard så jag försöker hitta standarden på nätet. Hittar att standarden heter BS ISO 1103:2007 men när jag försöker hitta vad den innehåller så måste jag på alla sidor betala för att få ta del av standarden, för övrigt mer än vad cykelhållaren kostar. Snål som jag är vet jag nu inte ens vem jag ska vara förbannad på (fast säkerhetsspärren var jag tvungen att böja till för den skulle fungera så lite fel hade Biltema i vilket fall. )... :mad:

Nu är fråga om man ska försöka fila upp hålet till tillräcklig storlek eller reklamera eländet (vilket kanske inte ens går då jag nog lyckades sätta en repa eller två när jag försökte montera skiten i mörkret.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Precis plockat ner hojen och börjat få hem grejer för mitt bygge så ringer den första intresserade på typ 6 månader bara några dager efter...känns lite såhär..

nice.jpg
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Folk på jobbet som tror dom ska få löneavdrag alt. bli sparkade ifall dom rapporterar problem till arbetsledarna.

Ren jävla idioti att behöva lägga flera timmar på felsökning och programmering.

FAAN.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men nu får det fan räcka... Jag HATAR att sälja saker på blocket! :mad: Blocketannonser är fan rena idiotmagneterna, ska det vara så jävla svårt att nå ut till vettigt folk!?:huvet

Måste sälja min ena bil då den står hos päronen och tar plats medan jag är i norrland och utbildar mig, så jag lägger ut den pissbilligt för att bli av med den snabbt och lätt. Den är nu absolut billigast av ALLA bilar av den modellen som finns ute på blocket i skåne med angränsande län, och till skillnad från de övriga bilarna som ligger strax över min i pris så funkar min, är nyare, har gått mindre och är besiktigad ett halvår till. Den är verkligen mycket bättre än priset jag satt ut den för men jag måste verkligen bli av med den, således lågt pris för snabb och smidig affär. ÄNDÅ är det folk som skambjuder på bilen (under hälften av vad jag begär) och fan och hans moster! :mad: Blir så jävla less, handlar ju inte ens om vad folk tycker prylar är värda längre utan oavsett hur bra en affär är vill folk ändå ha bättre!

Bästa är ju folk som hör av sig, prutar, blir nekade, ökar budet lite, blir nekade, accepterar utgångspriset (varför pruta från början om du är beredd att betala vad jag vill ha!?), avtalar tid att komma och köpa bilen (och får mig att lova att hålla bilen åt dem) och sen inte dyker upp eller ens hör av sig och meddelar att de inte har för avsikt att dyka upp. Ärligt talat, vad i hela jävla helvete är det för fel på folk!?:va :4skrika :mad: :huvet Jag skiter fullständigt i vad din anledning är, om man så ångrat sig, hittat något bättre, tappat pengarna eller vafan som än hänt så hör man väl för fan av sig och meddelar var fan man blir av!? Det är väl vanlig jävla hyfs och sunt förnuft!?:va Hur jävla länge tycker de att jag ska hålla bilen åt någon som inte kommer egentligen!? Jag hoppas fan nästan att du ligger avsvimmad och döende i en voltad bil i ett dike någonstans mellan ditt hem och mitt för någon annan ursäkt för ditt beteende finns fan inte!:mad: Blir så jävla sur på folk som inte kan bete sig ordentligt, avskum!:mad:
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Men nu får det fan räcka... Jag HATAR att sälja saker på blocket! :mad: Blocketannonser är fan rena idiotmagneterna, ska det vara så jävla svårt att nå ut till vettigt folk!?:huvet

Måste sälja min ena bil då den står hos päronen och tar plats medan jag är i norrland och utbildar mig, så jag lägger ut den pissbilligt för att bli av med den snabbt och lätt. Den är nu absolut billigast av ALLA bilar av den modellen som finns ute på blocket i skåne med angränsande län, och till skillnad från de övriga bilarna som ligger strax över min i pris så funkar min, är nyare, har gått mindre och är besiktigad ett halvår till. Den är verkligen mycket bättre än priset jag satt ut den för men jag måste verkligen bli av med den, således lågt pris för snabb och smidig affär. ÄNDÅ är det folk som skambjuder på bilen (under hälften av vad jag begär) och fan och hans moster! :mad: Blir så jävla less, handlar ju inte ens om vad folk tycker prylar är värda längre utan oavsett hur bra en affär är vill folk ändå ha bättre!

Bästa är ju folk som hör av sig, prutar, blir nekade, ökar budet lite, blir nekade, accepterar utgångspriset (varför pruta från början om du är beredd att betala vad jag vill ha!?), avtalar tid att komma och köpa bilen (och får mig att lova att hålla bilen åt dem) och sen inte dyker upp eller ens hör av sig och meddelar att de inte har för avsikt att dyka upp. Ärligt talat, vad i hela jävla helvete är det för fel på folk!?:va :4skrika :mad: :huvet Jag skiter fullständigt i vad din anledning är, om man så ångrat sig, hittat något bättre, tappat pengarna eller vafan som än hänt så hör man väl för fan av sig och meddelar var fan man blir av!? Det är väl vanlig jävla hyfs och sunt förnuft!?:va Hur jävla länge tycker de att jag ska hålla bilen åt någon som inte kommer egentligen!? Jag hoppas fan nästan att du ligger avsvimmad och döende i en voltad bil i ett dike någonstans mellan ditt hem och mitt för någon annan ursäkt för ditt beteende finns fan inte!:mad: Blir så jävla sur på folk som inte kan bete sig ordentligt, avskum!:mad:

Länk?
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Ja, hur fan har man ens mage att pruta innan man ens sett varan? Jag håller med, jävla idioter......
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag HATAR att sälja saker på blocket! :mad:

Then don't...

Känns som ett eko på ett av dina tidigare blocketutbrott.

Kanske börja se över ditt agerande?

Vara klar över ditt pris eller förhandla på plats.

Inget "hålla" utan pengar på kontot och synnerligen begränsad tidsrymd förslagsvis med någon form av dokumentation, resten är upp till den som ligger ute med stålarna.

Som säljare är det inte bra att flaxa hit och dit. Talar av erfarenhet då jag är rätt "crapig" på att sälja egna prylar, andras är lättare.

Till sist: Varför i hela friden låser du upp så mycket pengar i prylar att det hotar dina val och möjligheter? Du har ju inte direkt hamnat i Norrland med blixtens hastighet precis.

...och allra sist: Sluta böla!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men nu får det fan räcka... Jag HATAR att sälja saker på blocket! :mad: Blocketannonser är fan rena idiotmagneterna, ska det vara så jävla svårt att nå ut till vettigt folk!?:huvet

Måste sälja min ena bil då den står hos päronen och tar plats medan jag är i norrland och utbildar mig, så jag lägger ut den pissbilligt för att bli av med den snabbt och lätt. Den är nu absolut billigast av ALLA bilar av den modellen som finns ute på blocket i skåne med angränsande län, och till skillnad från de övriga bilarna som ligger strax över min i pris så funkar min, är nyare, har gått mindre och är besiktigad ett halvår till. Den är verkligen mycket bättre än priset jag satt ut den för men jag måste verkligen bli av med den, således lågt pris för snabb och smidig affär. ÄNDÅ är det folk som skambjuder på bilen (under hälften av vad jag begär) och fan och hans moster! :mad: Blir så jävla less, handlar ju inte ens om vad folk tycker prylar är värda längre utan oavsett hur bra en affär är vill folk ändå ha bättre!

Bästa är ju folk som hör av sig, prutar, blir nekade, ökar budet lite, blir nekade, accepterar utgångspriset (varför pruta från början om du är beredd att betala vad jag vill ha!?), avtalar tid att komma och köpa bilen (och får mig att lova att hålla bilen åt dem) och sen inte dyker upp eller ens hör av sig och meddelar att de inte har för avsikt att dyka upp. Ärligt talat, vad i hela jävla helvete är det för fel på folk!?:va :4skrika :mad: :huvet Jag skiter fullständigt i vad din anledning är, om man så ångrat sig, hittat något bättre, tappat pengarna eller vafan som än hänt så hör man väl för fan av sig och meddelar var fan man blir av!? Det är väl vanlig jävla hyfs och sunt förnuft!?:va Hur jävla länge tycker de att jag ska hålla bilen åt någon som inte kommer egentligen!? Jag hoppas fan nästan att du ligger avsvimmad och döende i en voltad bil i ett dike någonstans mellan ditt hem och mitt för någon annan ursäkt för ditt beteende finns fan inte!:mad: Blir så jävla sur på folk som inte kan bete sig ordentligt, avskum!:mad:

PRutning är ju en del av handel, så bry dig inte så värst om de försöken. Första prutbudet är just ett försök att få ner priset lite, inte hela vägen ner till budet de gav. Vill du inte pruta så är det bara att påpeka att du inte tänkt pruta på priset några gånger. Bara ett försök att göra affären bättre för de själva.
Däremot rumpnissarna som säger att de ska komma och titta och sedan inte dyker upp är ett avskum.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Then don't...

Känns som ett eko på ett av dina tidigare blocketutbrott.

Kanske börja se över ditt agerande?

Vara klar över ditt pris eller förhandla på plats.

Inget "hålla" utan pengar på kontot och synnerligen begränsad tidsrymd förslagsvis med någon form av dokumentation, resten är upp till den som ligger ute med stålarna.

Som säljare är det inte bra att flaxa hit och dit. Talar av erfarenhet då jag är rätt "crapig" på att sälja egna prylar, andras är lättare.

Till sist: Varför i hela friden låser du upp så mycket pengar i prylar att det hotar dina val och möjligheter? Du har ju inte direkt hamnat i Norrland med blixtens hastighet precis.

...och allra sist: Sluta böla!

Alltid ett alternativ ja, men känns onödigt att låta grejer stå och förfalla när det finns pengar att låsa upp. Skulle visst kunna skrota bilen rakt av och ta den femhunkan jag kan få för det, men kan jag få ut tio gånger de pengarna genom att sälja bilen på blocket så känns det som onödigt att slänga 4500kr i sjön.

Jag säljer saker frekvent, och ofta är det samma visa. Varför skulle jag bli mindre sur när det händer för femtielfte gången? Snarare mer och mer irriterande...

Klar över priset är jag, har till och med skrivit i annonsen vad som gäller och att jag inte har för avsikt att slösa tid på snackare och prutare eftersom bilen redan är billigare än den borde. Vet inte hur mycket klarare jag skulle kunna bli.

Hålla varor medan folk är på väg för att titta på dem tycker jag är ren hyfs, man säger inte till folk att "du kan komma och titta" bara för att sen ringa och förkunna att varan är såld när de hunnit halvvägs. Bokar man en tid så ger jag säljaren chans att hinna hit innan bilen släöpps till någon annan. I gengäld förväntar jag mig att bemötas med samma typ av hyfs, att folk passar de tider som avtalats eller hör av sig om de får förhinder. Men det verkar ju vara för mycket begärt...

Anledningen till att jag avvecklar här nere är att jag inte har något att återvända till här. Lägenheten är uppsagd och mitt bohag står i förvaring på mina föräldrars gård. Onödigt att sånt som jag ändå aldrig haft för avsikt att spara för evigt står och tar plats längre tid än det måste, då är det bättre att få loss cash som kan brukas till något vettigt. En båge uppe i norrland vore ju kul exempelvis, eller rentav en skoter till i vinter. Finns massor jag kan ha reda pengar till, en bil som står här nere och skräpar är inte värd mycket för mig.

Bölar gör jag så mycket jag vill:tungan
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ja, hur fan har man ens mage att pruta innan man ens sett varan? Jag håller med, jävla idioter......

Det är ju det jag menar, jag vet ju vilket skick varan är i och har satt priset därefter (i detta fall är priset rentav bättre än varans skick). De som prutar utan att ens ha sett varan är ju bara ute efter en sötare affär. Ungefär som när folk prutar med fel man redan tagit hänsyn till i prissättningen som motivation. Vill man att jag ska sänka priset ytterligare så får man väl iallafall hitta något ytterligare fel på bilen, något jag inte vetat om och tagit med när jag beräknade priset. Att inte ens granska bilen innan man försöker förhandla är ju bara respektlöst.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Alltid ett alternativ ja, men känns onödigt att låta grejer stå och förfalla när det finns pengar att låsa upp. Skulle visst kunna skrota bilen rakt av och ta den femhunkan jag kan få för det, men kan jag få ut tio gånger de pengarna genom att sälja bilen på blocket så känns det som onödigt att slänga 4500kr i sjön.

Jag säljer saker frekvent, och ofta är det samma visa. Varför skulle jag bli mindre sur när det händer för femtielfte gången? Snarare mer och mer irriterande...

Klar över priset är jag, har till och med skrivit i annonsen vad som gäller och att jag inte har för avsikt att slösa tid på snackare och prutare eftersom bilen redan är billigare än den borde. Vet inte hur mycket klarare jag skulle kunna bli.

Hålla varor medan folk är på väg för att titta på dem tycker jag är ren hyfs, man säger inte till folk att "du kan komma och titta" bara för att sen ringa och förkunna att varan är såld när de hunnit halvvägs. Bokar man en tid så ger jag säljaren chans att hinna hit innan bilen släöpps till någon annan. I gengäld förväntar jag mig att bemötas med samma typ av hyfs, att folk passar de tider som avtalats eller hör av sig om de får förhinder. Men det verkar ju vara för mycket begärt...

Anledningen till att jag avvecklar här nere är att jag inte har något att återvända till här. Lägenheten är uppsagd och mitt bohag står i förvaring på mina föräldrars gård. Onödigt att sånt som jag ändå aldrig haft för avsikt att spara för evigt står och tar plats längre tid än det måste, då är det bättre att få loss cash som kan brukas till något vettigt. En båge uppe i norrland vore ju kul exempelvis, eller rentav en skoter till i vinter. Finns massor jag kan ha reda pengar till, en bil som står här nere och skräpar är inte värd mycket för mig.

Bölar gör jag så mycket jag vill:tungan

Med låsa menar jag binda upp kapital., tror vi har ett missförstånd där.

Märkligt att det alltid blir de här turerna för dig, eller? Idioter ignoreras och skambudare kommer alltid att finnas. Så var det när "Fyndtorget" och "Motorbörsen" samt liknande tidningar var tummelplats för dylika affärer. Folk gör och gjorde häpnadsväckande fynd på skambud, så varför avstå om man nu är funtad så? Jag har aldrig fixat agera så.

Du har ju tretton förklaringar på dussinet. :eek:rka

Jag skäms lite å dina vägnar när du håller på sådär.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Med låsa menar jag binda upp kapital., tror vi har ett missförstånd där.

Märkligt att det alltid blir de här turerna för dig, eller? Idioter ignoreras och skambudare kommer alltid att finnas. Så var det när "Fyndtorget" och "Motorbörsen" samt liknande tidningar var tummelplats för dylika affärer. Folk gör och gjorde häpnadsväckande fynd på skambud, så varför avstå om man nu är funtad så? Jag har aldrig fixat agera så.

Du har ju tretton förklaringar på dussinet. :eek:rka

Jag skäms lite å dina vägnar när du håller på sådär.

Var lite snäll nu, han är ung och ligger i lumpen, mest sannolikt rätt flicknödig....
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ja, hur fan har man ens mage att pruta innan man ens sett varan? Jag håller med, jävla idioter......

Går det inte pruta till ett vettigt pris är det sällan värt att åka och kolla på något, sen har jag köpt 100% av gångerna jag åkt på fordon.

Priset måste ju vara för högt eftersom han inte får det sålt, även om det är billigare än alla andra bilar som inte heller är sålda :hihi
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top