Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Alla svenska turister som tror att vi har zebralag!
Kommer få polera nån jäkla 08 från kromen här snart. :mad:
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Nya tapatalk lägger till signatur fast man stängt av det. Horapp. :4skrika :mad


Sent from my iPhone using HORTapatalk 2

Inte min, tror jag. Får väl se nu. :)

Edit: Nix, ingen signatur för mig.
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Alla svenska turister som tror att vi har zebralag!
Kommer få polera nån jäkla 08 från kromen här snart. :mad:

Bra SJP att du återställde ordningen med att folk ska vara förbannade här och inte lägga in glada gubbar här och var.
Tack till PippiT också för att hon är förbannad!

Jag är förbannad på att jag har världens skav på huden där sista svanskotan är! jävla män som designar underkläder som man inte kan träna i!
 

99Micke99

Gubbe på 2 hjul
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Uttran
Hoj
2012 Honda CB1000RA *såld, 2005 Yamaha R1, 2011 BMW S1000RR
det blev alldeles för många skruvar över efter att ha bytt till kraschisar på hojen :va

SKulle skitit i att klä om Bettan :mad:
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Bra SJP att du återställde ordningen med att folk ska vara förbannade här och inte lägga in glada gubbar här och var.
Tack till PippiT också för att hon är förbannad!

Jag är förbannad på att jag har världens skav på huden där sista svanskotan är! jävla män som designar underkläder som man inte kan träna i!

Jag är förbannad för att jag varit i de norrländska skogarna med miljoner mygg nu i flera dagar o jag har inte ett enda kliande myggbett men fanskapen ska hålla på o surra i öronen på mig när jag sover. Kan dom inte göra jobbet ordentligt o inte bara reta upp mig. :4skrika :6surkart

Ett I-landsproblem indeed

Akta så jag inte tar fram kJettingen. :6surkart
 

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Alingsås
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Jag är förbannad för att jag varit i de norrländska skogarna med miljoner mygg nu i flera dagar o jag har inte ett enda kliande myggbett men fanskapen ska hålla på o surra i öronen på mig när jag sover. Kan dom inte göra jobbet ordentligt o inte bara reta upp mig. :4skrika :6surkart



Akta så jag inte tar fram kJettingen. :6surkart

:krama
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag får fan inte till frambromsen på min DR.

Har totalrenoverat både huvudcylinder och bromsok, samt satt dit en svindyr stålomspunnen bromsslang.
Har bytt bromsvätska och luftat typ en miljon gånger.
Ändå är bromsjäveln exakt lika svampig som den alltid varit.

Vars fan sitter problemet?!!!
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Jag får fan inte till frambromsen på min DR.

Har totalrenoverat både huvudcylinder och bromsok, samt satt dit en svindyr stålomspunnen bromsslang.
Har bytt bromsvätska och luftat typ en miljon gånger.
Ändå är bromsjäveln exakt lika svampig som den alltid varit.

Vars fan sitter problemet?!!!
dr? sitter lite i samma sits, gav fan i d helt enkelt.. (fast på en xt)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag får fan inte till frambromsen på min DR.

Har totalrenoverat både huvudcylinder och bromsok, samt satt dit en svindyr stålomspunnen bromsslang.
Har bytt bromsvätska och luftat typ en miljon gånger.
Ändå är bromsjäveln exakt lika svampig som den alltid varit.

Vars fan sitter problemet?!!!

Har du kört in grejorna?
Backarna måste slita in sig mot skivan och småbublorna i bromsvätskan samla ihop sig innan det blir bra.
Sedan är ju inte bromsarna på gamla offroadare lika påkostade som moderna sporthojjsbromsar.
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Jag får fan inte till frambromsen på min DR.

Har totalrenoverat både huvudcylinder och bromsok, samt satt dit en svindyr stålomspunnen bromsslang.
Har bytt bromsvätska och luftat typ en miljon gånger.
Ändå är bromsjäveln exakt lika svampig som den alltid varit.

Vars fan sitter problemet?!!!
Hade exakt samma trassel på min Kotte och efter en rejäl felsökning hittades problemet. Brombeläggen var böjda och flexade när man bromsade. Beläggen var inköpta på Bilbuttericks aka Biltema.
 

Chaly

Gröngöling
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Tullinge
Hoj
Gammelstånka
Jag får fan inte till frambromsen på min DR.

Har totalrenoverat både huvudcylinder och bromsok, samt satt dit en svindyr stålomspunnen bromsslang.
Har bytt bromsvätska och luftat typ en miljon gånger.
Ändå är bromsjäveln exakt lika svampig som den alltid varit.

Vars fan sitter problemet?!!!

Samma visa på min gamla DR600. Allt nytt förutom bromspump och ok. Pumpen testad och är okej. Har luftat enligt alla metoder och testat varje knep jag läst mig till. Har nu acceptetat att bromsen är svampig och i det närmsta låsningsfri på asfalt. Nu tänker jag inte på det längre... blir nog otäckt den dag jag hoppar upp på en hoj med riktiga bromsar...
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
Samma visa på min gamla DR600. Allt nytt förutom bromspump och ok. Pumpen testad och är okej. Har luftat enligt alla metoder och testat varje knep jag läst mig till. Har nu acceptetat att bromsen är svampig och i det närmsta låsningsfri på asfalt. Nu tänker jag inte på det längre... blir nog otäckt den dag jag hoppar upp på en hoj med riktiga bromsar...

Körde en helt ny xt660 på bike och tyckte att bromsarna var riktigt svampiga och skitdåliga, kanske är standard på offroad??
 

Chaly

Gröngöling
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Tullinge
Hoj
Gammelstånka
Körde en helt ny xt660 på bike och tyckte att bromsarna var riktigt svampiga och skitdåliga, kanske är standard på offroad??

Kanske... inte kört nån annan offroad än min gamla häck. Dock gick den igenom besiktningen utan problem med kommentaren "jo, frambromsen är lite svampig som du sa men full bromsverkan finns..."
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Angående myggoljan så är den och min hud inte kompisar alls, så även om dess effekt är tvivelaktig som bäst så är det svårt att nyttja den när biverkningarna är värre än myggen. Ska be farsan köpa hem starkare doningar från thailand, de har grejer som i princip räcker att spreja på kläderna så dör myggen runtomkring en av bara ångorna. Räddar huden från både biverkningar och myggbett :)

Provat http://www.wilmanaturprodukter.se/portfolio-item/beckolja/?

Gamla trick brukar vara bra och det här är ett sånt. Tips från bekant som vistats mycket i våra myggparadis. Står om kombination med djungelolja. Kanske kan du applicera (t ex djungelolja) på utrustning eller persedlar för att slippa ha nervgift på huden. Sitt immunförsvar ska man vara rädd om och jag har stött på folk som fått sitt utraderat av thailändska prylar med mångåriga problem som följd.

Lukten av beckoljan är tydligen en liten extra bonus...:zpy
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Provat http://www.wilmanaturprodukter.se/portfolio-item/beckolja/?

Gamla trick brukar vara bra och det här är ett sånt. Tips från bekant som vistats mycket i våra myggparadis. Står om kombination med djungelolja. Kanske kan du applicera (t ex djungelolja) på utrustning eller persedlar för att slippa ha nervgift på huden. Sitt immunförsvar ska man vara rädd om och jag har stött på folk som fått sitt utraderat av thailändska prylar med mångåriga problem som följd.

Lukten av beckoljan är tydligen en liten extra bonus...:zpy

Det bästa sättet är ju att bara sluta grina. Annars applicering på kläderna ja. Beckoljan är bra till nunor och knogar. Luktar lite åt tjärhållet, inte så äckligt tycker jag.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Lama och ointresserade säljare på Blocket gör mig förbannad. Såg en annons om en PS3:a som jag tänkte ha i sovrummet. Jag skickade ett mail till säljaren och frågade om han hade kvar den till försäljning. Fick svaret "Yep" och jag frågade om jag kunde komma och ta en titt på den. Inget svar. :död

Annonsen har varit uppe i två månader.
 

sportbike

boomer
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Min granne åkte på semester ett par veckor och jag lovade att vattna blommorna under tiden.
Idag fick jag en dyr ask choklad med bara extra lyxiga bitar i.

Smällde i mig hela lådan, ångest nu :gråta
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Min granne åkte på semester ett par veckor och jag lovade att vattna blommorna under tiden.
Idag fick jag en dyr ask choklad med bara extra lyxiga bitar i.

Smällde i mig hela lådan, ångest nu :gråta

Särskilt om han inte ännu upptäckt att du:

1) inte gett grönsakerna en eneste skvätt.
2) dränkt vegetationen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top