Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vilka dimensioner ä det frågan om? Jag har själv fått klartecken från besiktningen att det är ok att gå upp i tum sålänge inte rullomkretsen ändras... detta i Finland...

Jo som sagt, bilbesikningen gav ju ok, polisen näe.
225/65 15 (säger minnet, kan ha vart 60 profil) till 235/40 17
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
...nån jävla idiot har varit inne på min tomt och vridit sönder gashandtaget på min hoj... :gnissla:näsblod:dummer:(
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
"Sån är lagen"

Tyvärr svårt att bestrida när man brutit mot skiten, även om man i god tro inte trodde de hade tid att skriva ihop en lag om nått så trivialt. Självklart har de fel också, gör det ingen skada _skall_ det inte vara olagligt.
Nu är det tydligen det.

Sen är det ju tydligt att det är någon inkompetent jubelidiot till politiker som haft tråkigt på jobbet, och lyckats få skiten igenomröstad, och jag tycker fan inte jag ska behöva betala för dennes idioti, det kan han/hon (not. inte "hen") gott betala för själv. Men försök få det att gå hem hos åklagarämbetet? :huvet


Man bara nekar och säger.

-Vi ses i tingsrätten.


Finns nog ingen åklagare i världen som vill starta ett fall om lite breda däck.
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Min telefon har hängt sig efter att jag installerat den nya uppdateringen av min telefon (HOX)... Telefonen borde nästan heta HOAX istället...
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Flexiröret direkt efter turbon har sakta men säkert gett upp och gått av helt.
I mitt försök att ersätta det utan att svetsa (eller köpa hela delen inkl kat för 3000 kr) så har jag lyckats dra av en skruv i fästet mellan turbon och avgasröret, pajat packningen som verkar vara knivig att få tag på, och delen jag hoppades skulle passa gjorde inte det alls.

Så ja nu står bilen på pallbockar och jag får jaga delar hela dagen imorgon för att försöka få ihop skiten.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Pröva ät fryst grillkorv till middag så förstår ni varför jag är förbannad ikväll....... och hungrig.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Fast vänta nu.. Du får ändra däckdimentionen med 10%, vet att polisen har gort fel på den punkten ett par gånger och att de har lönat sig att bestrida detta. Ring din däckfirma å kolla va dom säger, finns väldigt bra omräknare som dom kan använda. (Kan va värt å prova i alla fall)

Gäller inte på heltypade fordon.

Vad gäller för EG-bilen (helfordonsgodkänd personbil)?
Följande gäller för däckmontage utan krav på registreringsbesiktning:

- Däck och fälgkombinationer som finns angivna i helfordonsgodkännandet.
- Dessutom får byte ske utan reg.bes. om följande villkor uppfylls:
- Däcken ska vara dimensionerade minst för bilens garanterade axelbelastning och konstruktiva hastighet. Vinterdäck dock högst 160 km/h
- Däcken ska ha en rullningsomkrets som ligger inom de min-/ maxgränser som finns angivna i helfordonsgodkännandet.
- Fälgar får inte ge spårviddsförändringar utöver vad som är tillåtet i helfordonsgodkännandet.
- Fälgar får ha annan diameter och däcken mindre bredd än vad som anges i helfordonsgodkännandet om däcken har en rullomkrets inom de tillåtna gränserna.

Uppgifter om de däcks- och fälgdimensioner som är godkända för biltypen finns i bilens hos tillverkaren/generalagenten eller märkesverkstäder. Du kan också titta i bilens instruktionsbok där man även anger de däck och fälgalternativ som rekommenderas för vinterdäck.

Förvisso svenska regler men jag tror att de är gemensamma för hela EU (snarare skiter vissa länder i att följa dem). Och en M3a är säkerligen typad med andra däck än en samtida "vanlig" 3-serie.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Gäller inte på heltypade fordon.



Förvisso svenska regler men jag tror att de är gemensamma för hela EU (snarare skiter vissa länder i att följa dem). Och en M3a är säkerligen typad med andra däck än en samtida "vanlig" 3-serie.
Heltypning kom till 10 år efter min bil, inte för att det skall spela någon roll, men ändock.

Klart den är det, men faktum kvarstår att det får gott om plats under karossen. Och att det därmed inte kan vara något problem, rent fysiskt, då det sitter bra på både fälg & bil, samt att allt är i skick.
Allt annat är bara överflödigt papperstrassel och ett försök att göra kriminella av vanliga medborgare som inte ställer till med några problem, något som borde vara straffbart med arkebusering.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Vem FAN lägger ett dop (eller namngivningscermoni) samma dag som årets sista bandag. Efter att ha fiskat lite så verkar just bankörning inte vara socialt accepterad anledning till att utebli. Och frugan vägrar ljuga om var jag är om jag uteblir. Fi fan! :mad:
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vem FAN lägger ett dop (eller namngivningscermoni) samma dag som årets sista bandag. Efter att ha fiskat lite så verkar just bankörning inte vara socialt accepterad anledning till att utebli. Och frugan vägrar ljuga om var jag är om jag uteblir. Fi fan! :mad:

Breivik. Vikernes.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/aug/19/david-miranda-schedule7-danger-reporters

The mood toughened just over a month ago, when I received a phone call from the centre of government telling me: "You've had your fun. Now we want the stuff back." There followed further meetings with shadowy Whitehall figures. The demand was the same: hand the Snowden material back or destroy it. I explained that we could not research and report on this subject if we complied with this request. The man from Whitehall looked mystified. "You've had your debate. There's no need to write any more."
..

The man was unmoved. And so one of the more bizarre moments in the Guardian's long history occurred – with two GCHQ security experts overseeing the destruction of hard drives in the Guardian's basement just to make sure there was nothing in the mangled bits of metal which could possibly be of any interest to passing Chinese agents. "We can call off the black helicopters," joked one as we swept up the remains of a MacBook Pro.

Skillnaden mellan Hollywood & verklighet krymper..
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vem FAN lägger ett dop (eller namngivningscermoni) samma dag som årets sista bandag. Efter att ha fiskat lite så verkar just bankörning inte vara socialt accepterad anledning till att utebli. Och frugan vägrar ljuga om var jag är om jag uteblir. Fi fan! :mad:

Vilken jävla fruga som inte tar en för laget. :4skrika
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Vem FAN lägger ett dop (eller namngivningscermoni) samma dag som årets sista bandag. Efter att ha fiskat lite så verkar just bankörning inte vara socialt accepterad anledning till att utebli. Och frugan vägrar ljuga om var jag är om jag uteblir. Fi fan! :mad:

Man blir förbannad.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vem FAN lägger ett dop (eller namngivningscermoni) samma dag som årets sista bandag. Efter att ha fiskat lite så verkar just bankörning inte vara socialt accepterad anledning till att utebli. Och frugan vägrar ljuga om var jag är om jag uteblir. Fi fan! :mad:

Är väl bara säga att din tro inte tillåter en hednisk namngivningscermoni? :va
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Vem FAN lägger ett dop (eller namngivningscermoni) samma dag som årets sista bandag. Efter att ha fiskat lite så verkar just bankörning inte vara socialt accepterad anledning till att utebli. Och frugan vägrar ljuga om var jag är om jag uteblir. Fi fan! :mad:

Sexvägra!
Iaf i några timmar!

:skrika
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Vem FAN lägger ett dop (eller namngivningscermoni) samma dag som årets sista bandag. Efter att ha fiskat lite så verkar just bankörning inte vara socialt accepterad anledning till att utebli. Och frugan vägrar ljuga om var jag är om jag uteblir. Fi fan! :mad:

Enkelt. Vilket evenemang var först i almanackan? Först bokat vinner. Själv talar jag om i februari-mars vilka dagar jag kör på bana för innevarande år. Dessa är då bokade i bådas kalendrar. Tillkommande/avgående dagar på bana blir förhandlingar om separat. Men grundregeln är att inskrivet innan säsongsstart vinner och det har funkat bra.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top