Idag är jag förbannad därför att...

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Fick laga bilen för en jävla massa pengar men blev erbjuden att dela upp summan i 6 månader räntefritt. Jamen va fan, varför inte! Sagt och gjort och det har löpt på bra under 4 månader men under semestern råkade jag betala den där avin tre dagar för sent. Klantigt...... Och då tog dom jävlarna chansen, den räntefria avbetalningen var obönhörligt omvandlad till en kreditavbetalning med 17, 95% finfin ränta, 495 kr uppläggningsavgift, 120 kr aviavgift och 30 dagars ränta på det. Så skulden ökade plötsligt med 25%.... Jävla ockrare. :mad::arsele
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Beställde brännvin till ett kalas på lördag för två veckor sedan, har det kommit, naturligtvis inte.:mad:
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Köpte en ny dyklampa som jag extratätat enligt konstens alla regler.
Misslyckades ändå och lampan tog in vatten redan på några meters djup.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Happ, då har man motsatt sig beslutet (nåra der sen), får se om de tar sitt förnuft till fånga och ger sig, eller om de tänker insistera att detta faktiskt är rimligt, och dra skiten till domstol.......

:va
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Beställde brännvin till ett kalas på lördag för två veckor sedan, har det kommit, naturligtvis inte.:mad:

Låt mig gissa, Locadi som fraktbolag? Jag använder ALLTID E-box delivery numera efter att Locadi har strulat konstant fast jag betalar för prioritet. Nu kan jag beställa på söndag och ha grejerna hemma på tisdag. Längsta leveranstiden med E-box har varit 4 dagar, då var det storhelg på ingång.

Vem FAN lägger ett dop (eller namngivningscermoni) samma dag som årets sista bandag. Efter att ha fiskat lite så verkar just bankörning inte vara socialt accepterad anledning till att utebli. Och frugan vägrar ljuga om var jag är om jag uteblir. Fi fan! :mad:

Vem FAN tycker att det är ok att döpa sina ungar 2013? Uppmuntra inte till sån idioti och be dem skicka ett sms med ungens namn så du vet vad du ska kalla honom/henne, svårare är det ju inte :va
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Happ, då har man motsatt sig beslutet (nåra der sen), får se om de tar sitt förnuft till fånga och ger sig, eller om de tänker insistera att detta faktiskt är rimligt, och dra skiten till domstol.......

:va

Anser man att det är ett felaktigt föreläggande skall man bestrida det, människor måste lära sig att stå upp för vad de anser är rätt, oavsett hur litet det är.


Bra gjort.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Låt mig gissa, Locadi som fraktbolag? Jag använder ALLTID E-box delivery numera efter att Locadi har strulat konstant fast jag betalar för prioritet. Nu kan jag beställa på söndag och ha grejerna hemma på tisdag. Längsta leveranstiden med E-box har varit 4 dagar, då var det storhelg på ingång.



Vem FAN tycker att det är ok att döpa sina ungar 2013? Uppmuntra inte till sån idioti och be dem skicka ett sms med ungens namn så du vet vad du ska kalla honom/henne, svårare är det ju inte :va

Wego hette de visst.

Jag har mycket liten erfarenhet av webhandel av alkoholhaltiga sörjor, brukar i regel åka över, men omständigheterna förhindrade mig denna gången.

Röv oxå.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Wego hette de visst.

Jag har mycket liten erfarenhet av webhandel av alkoholhaltiga sörjor, brukar i regel åka över, men omständigheterna förhindrade mig denna gången.

Röv oxå.

Surt :(
Nästa gång så rekommenderar jag att du beställer från Vinsajten.com och sedan köper frakten av E-box. Man pyntar via paypal, invoice direkt i mailen så man behöver inte logga sina kortuppgifter.
Jag beställer 4-5ggr/år därifrån och de funkar alltid smärtfritt.
 

Corbalina

Lagomt försiktig å en aning blyg=)
Gick med
26 Jun 2013
Ort
Göteborg
Hoj
2004, KTM 625. 2004, Kawasaki, ER-5.(Borta) 2005, Honda, CRF250X HM (såld)
Hojen la precis av mitt i rusningstrafiken... Strömlös..
 
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Hägersten
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Blev sjuk inför helgen som var fullplanerad. Idag skulle det vart en tur tillsammans med Rapido, men det sket sig ju förståss och inget lär det bli imårron heller :mad: Och allt för att en av de hostande städerskorna på kontoret antagligen hostade när hon ställde in kaffemuggarna i skåpen - nej jag är inte ensam. Blir så ytterst sällan sjuk och det var nog förra året sist.
 

Tjita1

Guest
Första gången jag kör utan reflexväst på mig blir också första gången nån kör ut framför mig. Det gick bra, men hon tittade väldigt förskräckt i backspeglarna när jag tutade, sen låg hon i 35 hela vägen ut ur stan så jag fick ytterligare en anledning att bli irriterad på henne....
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Första gången jag kör utan reflexväst på mig blir också första gången nån kör ut framför mig. Det gick bra, men hon tittade väldigt förskräckt i backspeglarna när jag tutade, sen låg hon i 35 hela vägen ut ur stan så jag fick ytterligare en anledning att bli irriterad på henne....

Du hinner förbi, ingen fara! ;)
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Mer irriterad.
Men Astran gick igenom besiktningen med beröm godkänt (med lite fnissande åt extraljusbågen på taket) och blankt papper.
Dagen efter pajar startmotorn (går inte emot startkransen).

Så nu måste jag försöka rota fram ännu mer tid i kalendern. :mad:
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Denna jävla gräsklippartraktor.. Fy fan alltså vilket djävulens påfund. Nu lägger jag inte ett finger till på det otacksamma helvetet. :mad: Få se om jag kan hålla mig ifrån att gå ner i garaget och pulvrisera den med slägga.. Jag skulle bli mer harmonisk och den har förtjänat det..:zpy
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Denna jävla gräsklippartraktor.. Fy fan alltså vilket djävulens påfund. Nu lägger jag inte ett finger till på det otacksamma helvetet. :mad: Få se om jag kan hålla mig ifrån att gå ner i garaget och pulvrisera den med slägga.. Jag skulle bli mer harmonisk och den har förtjänat det..:zpy

Vad är problemet?
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Idag är jag förbannad därför att....... jag provkörde en Ducce , kommer bli dyrt nästa vår :brynad
 

Tjita1

Guest
Idag är jag förbannad därför att....... jag provkörde en Ducce , kommer bli dyrt nästa vår :brynad
Man ska inte provköra fina motorcyklar om man inte har råd att köpa dom. Det slutar bara med personlig konkurs.. Jag skulle vilja provköra en KTM 1190 Adventure, men jag vet vad det kommer leda till...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top