Idag är jag förbannad därför att...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Fan jag blir förbannad. Satt och kollade på Broncos vs. Giants igår men gav upp vid halvlek för jag tyckte matchen sög.
Tror ni inte att allt skoj händer efter pausen då?
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Nu är jag förbannad igen. På riktigt.

Jävla Rent-a-Wreck vill ha 2000 spänn för att laga ett stenskott. Och detta TROTS självriskreducering.
Statoil har 0 kr på glasskador.

Det var ju sista gången man hyrde där iaf :mad:
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Nu är jag förbannad igen. På riktigt.

Jävla Rent-a-Wreck vill ha 2000 spänn för att laga ett stenskott. Och detta TROTS självriskreducering.
Statoil har 0 kr på glasskador.

Det var ju sista gången man hyrde där iaf :mad:

Gav 1700 spänn för en helt ny ruta på min audi i vintras :)
 

Tjita1

Guest
Nu är jag förbannad igen. På riktigt.

Jävla Rent-a-Wreck vill ha 2000 spänn för att laga ett stenskott. Och detta TROTS självriskreducering.
Statoil har 0 kr på glasskador.

Det var ju sista gången man hyrde där iaf :mad:

Det är väl allmän kännedom att Rent-a-wreck räcknar den som hyr som vållande för att man får ett stenskott eller liknande..
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nu är jag förbannad igen. På riktigt.

Jävla Rent-a-Wreck vill ha 2000 spänn för att laga ett stenskott. Och detta TROTS självriskreducering.
Statoil har 0 kr på glasskador.

Det var ju sista gången man hyrde där iaf :mad:

Hertz tog 7000:- för ett stenskott som knappt syntes när det redan fanns ungefär 10 st likadana på rutan. Det dom tjänar pengarna på. Byter inte ruta emellan.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Gav 1700 spänn för en helt ny ruta på min audi i vintras :)

Det påpekade jag för chefen på plats också att 2000 självrisk för lagning är i överkant. Det är ju inget man kan rå för ens. I mitt fall blev jag omkörd på motorvägen och bilen som körde om gick in ganska tidigt och skvätte en sten på rutan.

Det är väl allmän kännedom att Rent-a-wreck räcknar den som hyr som vållande för att man får ett stenskott eller liknande..

Dom är långtifrån ensamma och jag skulle acceptera att betala en självrisk. Men inte lika mycket som om jag frontat ett träd.

Varför tror du de är så billiga? :gnissla

Från början var det ju skitbilar så då kunde jag förstå. Nu förstår jag varför de är så billiga fortfarande :p

Hertz tog 7000:- för ett stenskott som knappt syntes när det redan fanns ungefär 10 st likadana på rutan. Det dom tjänar pengarna på. Byter inte ruta emellan.

Ja Hertz verkar helt galna. Inte är dom väl speciellt billiga att hyra av från början heller?
Ja sa faktiskt till killen på plats idag att jag vet ju lika väl som han att de fan inte kommer byta rutan fören den spricker ändå så mina pengar är ren vinst. Han verkade förstående men chefen i telefon not so much.

Nåja nästa gång blir det Statoil som iaf inte suger ut stålar från saker som kunden inte kan rå för.
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Fy fan vilken skitdag.. Mongojobb på arbetet, skit med kärleken och kris i kassan.
Jaja, skönt att livet inte är så jävulskt långt ändå.:brinnerup
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det påpekade jag för chefen på plats också att 2000 självrisk för lagning är i överkant. Det är ju inget man kan rå för ens. I mitt fall blev jag omkörd på motorvägen och bilen som körde om gick in ganska tidigt och skvätte en sten på rutan.



Dom är långtifrån ensamma och jag skulle acceptera att betala en självrisk. Men inte lika mycket som om jag frontat ett träd.



Från början var det ju skitbilar så då kunde jag förstå. Nu förstår jag varför de är så billiga fortfarande :p



Ja Hertz verkar helt galna. Inte är dom väl speciellt billiga att hyra av från början heller?
Ja sa faktiskt till killen på plats idag att jag vet ju lika väl som han att de fan inte kommer byta rutan fören den spricker ändå så mina pengar är ren vinst. Han verkade förstående men chefen i telefon not so much.

Nåja nästa gång blir det Statoil som iaf inte suger ut stålar från saker som kunden inte kan rå för.

Statoil äger. :) Enda jag hyr av nu för tiden, billiga och aldrig nåt tjafs.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Statoil äger. :) Enda jag hyr av nu för tiden, billiga och aldrig nåt tjafs.

Ja rent a wreck var billigare och statoil hade tyvärr ingen skåpbil ledig på datumet vi behövde den men nästa gång är det statoil eller inget om inte rentawreck mot förmodan inser att de borde sänka självrisken för glasskador som alla andra bolag.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Det påpekade jag för chefen på plats också att 2000 självrisk för lagning är i överkant. Det är ju inget man kan rå för ens. I mitt fall blev jag omkörd på motorvägen och bilen som körde om gick in ganska tidigt och skvätte en sten på rutan.

Blev så för mig när jag skulle på E4an så passerade det en som skvätte sten. Hade bytt ruta på arbetsbilen veckan innan eller om det var dagen innan.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Glasfirmorna har ju kriterier för det där. Kan man inte få det bedömt och om det är en skada som uppfyller kriterierna så skall också rutan bytas. Att betala för bevisade eller påstådda skador som sen inte åtgärdas kan väl inte vara förenligt med de regler de har att följa. Jag hade nog försökt få det prövat. Man bör nog kolla fordonet ganska noga och fotodokumentera vid uppenbara skador. Kollade på det här med bilpool och de har ju instruktioner man även som hyrbilskund borde använda sig av. Står utförligt på Sunfleets hemsida t ex.

Hypotetiskt kan de ju få in bortåt 100 papp på en ruta annars.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Glasfirmorna har ju kriterier för det där. Kan man inte få det bedömt och om det är en skada som uppfyller kriterierna så skall också rutan bytas. Att betala för bevisade eller påstådda skador som sen inte åtgärdas kan väl inte vara förenligt med de regler de har att följa. Jag hade nog försökt få det prövat. Man bör nog kolla fordonet ganska noga och fotodokumentera vid uppenbara skador. Kollade på det här med bilpool och de har ju instruktioner man även som hyrbilskund borde använda sig av. Står utförligt på Sunfleets hemsida t ex.

Hypotetiskt kan de ju få in bortåt 100 papp på en ruta annars.

Ja i vårt fall var det ju en skada som uppkom när vi körde. Och enligt avtalet är det 2000 som gäller som självrisk. Det jag är förbannad för är att det är precis lika högt på ett stenskott som går laga billigt som på att totalkvadda bilen genom att volta. De har bara 1 självrisk för allt utom stöld.
Nåja tjejen ska iaf kolla upp om hennes hemförsäkring har någon slags drulleklausul som kanske kan gå in och sänka självrisken. Det är nämligen hon som hyrde bilen.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Min förstärkare dog.. eller dog å dog.. Allt ser normalt ut förutom den lilla detaljen att jag omöjligt får ur den ett enda ljud.
Onkyo 609 :huvet:huvet
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Slagit av ljudutgångarna? Fått kortis i en signalkabel?

Jag synar med kortis i en högtalare.

Har fabriksåterställt eländet utan framgång. I morgon när jag har tid och ork skall jag lyfta ut den ur hyllan, ta ut alla sladdar och testa enbart med ett par frontar och se vad som händer. Sen blir det till å montera de däringa banankontakterna som ligger i en låda och väntar.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Har fabriksåterställt eländet utan framgång. I morgon när jag har tid och ork skall jag lyfta ut den ur hyllan, ta ut alla sladdar och testa enbart med ett par frontar och se vad som händer. Sen blir det till å montera de däringa banankontakterna som ligger i en låda och väntar.

Såna har jag funderat på i 7år. Stereohögtalare :D
 

Tjita1

Guest
..för att jag inte har dom verktyg jag behöver för att montera mina motorbågar och styrhöjare..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top