Idag är jag förbannad därför att...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ja i vårt fall var det ju en skada som uppkom när vi körde. Och enligt avtalet är det 2000 som gäller som självrisk. Det jag är förbannad för är att det är precis lika högt på ett stenskott som går laga billigt som på att totalkvadda bilen genom att volta. De har bara 1 självrisk för allt utom stöld.
Nåja tjejen ska iaf kolla upp om hennes hemförsäkring har någon slags drulleklausul som kanske kan gå in och sänka självrisken. Det är nämligen hon som hyrde bilen.

Ok, men är det en reell skada som också skall och kommer att åtgärdas? Det är det jag menar en bilglasfirma kan bedöma. Tänker de inte fixa rutan utan vänta på att det blir fler stenskott alt rutan spricker borde det sortera under normalt slitage. 2000 är ju inte så våldsamt, hade du smällt bilen är det rena fyndet med samma självrisk. Gungor och karuseller... Trots allt är det ett avtal du ingått och de får man hålla.

Få rutan bedömd och begär att få se bevis på att den reparerats. Det är inte stenskottet man betalar självrisk för. Det är ruta och byte av den och då ska det också utföras. Så lite pengar är inte 2000 att man kan strunta i uppföljningen. Lycka till!
 
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Ok, men är det en reell skada som också skall och kommer att åtgärdas? Det är det jag menar en bilglasfirma kan bedöma. Tänker de inte fixa rutan utan vänta på att det blir fler stenskott alt rutan spricker borde det sortera under normalt slitage. 2000 är ju inte så våldsamt, hade du smällt bilen är det rena fyndet med samma självrisk. Gungor och karuseller... Trots allt är det ett avtal du ingått och de får man hålla.

Få rutan bedömd och begär att få se bevis på att den reparerats. Det är inte stenskottet man betalar självrisk för. Det är ruta och byte av den och då ska det också utföras. Så lite pengar är inte 2000 att man kan strunta i uppföljningen. Lycka till!

Jo jag vet att man ska hålla avtal. Lite irriterad är man ju ändå när det gäller en skada man inte kan rå för och ändå är självrisken som sagt lika hög som för en totalkvaddad bil. Rent a wreck har bara 1 nivå på självrisken vid skador.
Jag känner mig skapligt säker på att rutan inte kommer bytas. Antingen lagas den, förmodligen för några hundralappar, eller så markeras bara skadan och den fortsätter hyras ut tills det spricker. Stenskottet var nämligen ganska högt upp så det är inget som stör synfältet.

Nåväl som jag försöker få tjejen att inse så är det ju bara pengar och om några dagar kommer det nya :tummenupp
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jo jag vet att man ska hålla avtal. Lite irriterad är man ju ändå när det gäller en skada man inte kan rå för och ändå är självrisken som sagt lika hög som för en totalkvaddad bil. Rent a wreck har bara 1 nivå på självrisken vid skador.
Jag känner mig skapligt säker på att rutan inte kommer bytas. Antingen lagas den, förmodligen för några hundralappar, eller så markeras bara skadan och den fortsätter hyras ut tills det spricker. Stenskottet var nämligen ganska högt upp så det är inget som stör synfältet.

Nåväl som jag försöker få tjejen att inse så är det ju bara pengar och om några dagar kommer det nya :tummenupp

Är det inte som i andra försäkringsärenden? Om reparationskostnaden understiger självrisken betalar man den kostnaden. Är man inblandad måste du kunna få se faktura.

De ska också hålla avtal och inte fula sig. Inte bara pengar det handlar om, anser jag.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Är det inte som i andra försäkringsärenden? Om reparationskostnaden understiger självrisken betalar man den kostnaden. Är man inblandad måste du kunna få se faktura.

De ska också hålla avtal och inte fula sig. Inte bara pengar det handlar om, anser jag.

Jo det är möjligt men säger man att man vill ha det så kommer de ju säkert byta rutan bara för att jävlas. De verkar inte smidiga att ha att göra med. Snackade som sagt med chefen och han kände minsann många i hyrbilsbranschen och någon lägre självrisk för stenskott hade de minsann inte. Jag upplyste honom om att statoil inte har någon alls för stenskott.

Som sagt jag kommer aldrig hyra av dom igen sålänge de har kvar samma villkor.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Skrapa min nya fina sadel mot en stålkarm i en dörröppning, skadan i sig är obetydlig men varför i helvete ska en dörrkarm vara vass? Drog fingret över kanten precis som på en knivsegg och visst inte rakbladklassad men gott o väl som en inkörd morakniv.

Ove får f-n hjälpa mig med att skriva en arg lapp!
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Skrapa min nya fina sadel mot en stålkarm i en dörröppning, skadan i sig är obetydlig men varför i helvete ska en dörrkarm vara vass? Drog fingret över kanten precis som på en knivsegg och visst inte rakbladklassad men gott o väl som en inkörd morakniv.

Ove får f-n hjälpa mig med att skriva en arg lapp!

Ove har inte tid, han tvättar sin Saab.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Fick tummarna loss och skulle byta mina fönster i sovrummet idag. Rev ner de gamla (tog större delen av dagen).
Packade upp det första fönstret och lyfte upp det. Någon som vill byta tre st 9x14 mot mina 8x13? :gnissla :huvet :4skrika
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Sökfunktionen på Sporthoj.com..... :huvet
Antingen gör jag helt fel eller så suger den funktionen babianröv....
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fick tummarna loss och skulle byta mina fönster i sovrummet idag. Rev ner de gamla (tog större delen av dagen).
Packade upp det första fönstret och lyfte upp det. Någon som vill byta tre st 9x14 mot mina 8x13? :gnissla :huvet :4skrika
Öhm, ursäkta, men hade du provat att :mäta? :va
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top