Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det specifika ärendet har jag släppt, men att någon uttrycker att en jobbig individ får tåla att man gör inlägg och pekar ut individen kan jag inte låta bli att bemöta då jag inte räknar det som att bara gnälla.

Har det ens nämnts några namn? :va
Köpa och köpa, jag kan ju tycka att det är smått meningslöst och gränsar till provocerande att fortsätta uppehålla sig på ett forum där folk inte verkar tycka att man är välkommen och man dessutom vet om det... Men det är kanske bara jag. Jag förstår dock inte vad annat man kan vilja än att provocera om man fortsätter agera på ett sätt som folk verkar uppfatta som stötande. Det luktar troll lång väg, och troll ska man inte mata :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det är ingen som tänkt på att det kan vara ett troll? :hihi
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Tycker du det är ok bara för att man inte nämner ett namn även om det är uppenbart?

Vad är det som säger att personen inte är välkommen? Att den inte är välkommen av dig?

Om det är ett troll är ju mata det precis vad ni gör. :fakta


Har det ens nämnts några namn? :va
Köpa och köpa, jag kan ju tycka att det är smått meningslöst och gränsar till provocerande att fortsätta uppehålla sig på ett forum där folk inte verkar tycka att man är välkommen och man dessutom vet om det... Men det är kanske bara jag. Jag förstår dock inte vad annat man kan vilja än att provocera om man fortsätter agera på ett sätt som folk verkar uppfatta som stötande. Det luktar troll lång väg, och troll ska man inte mata :)
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Denna rad får mig att tro att du tycker det är ok:

Gillar egentligen inte heller "hestjakt" ( ) på specifika medlemmar, men i vissa fall kan det nästan kännas lite som att vissa gjort sig förtjänta av det

Förhoppningen kanske är just att den berörda också ska förstå och "fatta hinten"? Kan ju tycka att det nästan är ett trevligare sätt att be någon att gå än att säga rakt ut att "Vi vill inte ha dig här", det är iallafall ett försök att göra det lite diskret... Hjälper inte det så blir det inte SP diskret längre, det är väl det som hänt här.

Konstiga saker nej, konstig får man vara. Otrevlig däremot är mindte fint, otrevliga saker tycker jag att man kan fördriva aktivt då det annars bara bidrar toll ökad negativ stämning om det tillåts.

Intressant tanke om den appliceras på exempelvis våldsbrottslingar och liknande... Efter avtjänat straff är personen "ren" och förtjänar inga dömande blickar eller uttalanden? Det håller jag inte med om.

Ja, jag är av åsikten att vissa personers handlingar gör dem förtjänta av viss behandling. I detta fallet kan jag som sagt förstå att folk försöker aktivt bli av med någon som beter sig stötande.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tycker du det är ok bara för att man inte nämner ett namn även om det är uppenbart?

Vad är det som säger att personen inte är välkommen? Att den inte är välkommen av dig?

Om det är ett troll är ju mata det precis vad ni gör. :fakta

Se ovan, det är iallafall ett försök att vara diskret. Väljer personen att blunda för det så försvinner det diskreta.

Om det är majoritetens åsikt kanske det ligger en del sanning I det iallafall? Det är inte upp till enskilda individer att avgöra om en annan individs sätt att agera är rätt eller fel, däremot kan jag tycks att det är en dum idé att uppehålla sig I ett sällskap där alla verkar tycka illa om en. Sånt gör man oftast bara för att provocera, och det tycker jag är en hyfsat meningslös sysselsättning.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Du antar nu att alla vill bli av med individen.

Ett straffsystem finns just för att alla ska få möjlighet att få en ny start så svaret från mig på den frågan är ja. När någon avverkat sitt straff har de rätt att behandlas som alla andra.

Att en individ inte passar i mallen är inte samma sak som att den bör kastas bort.

Det är din förlust om du aldrig tänker ge någon en andra chans.



Förhoppningen kanske är just att den berörda också ska förstå och "fatta hinten"? Kan ju tycka att det nästan är ett trevligare sätt att be någon att gå än att säga rakt ut att "Vi vill inte ha dig här", det är iallafall ett försök att göra det lite diskret... Hjälper inte det så blir det inte SP diskret längre, det är väl det som hänt här.

Konstiga saker nej, konstig får man vara. Otrevlig däremot är mindte fint, otrevliga saker tycker jag att man kan fördriva aktivt då det annars bara bidrar toll ökad negativ stämning om det tillåts.

Intressant tanke om den appliceras på exempelvis våldsbrottslingar och liknande... Efter avtjänat straff är personen "ren" och förtjänar inga dömande blickar eller uttalanden? Det håller jag inte med om.

Ja, jag är av åsikten att vissa personers handlingar gör dem förtjänta av viss behandling. I detta fallet kan jag som sagt förstå att folk försöker aktivt bli av med någon som beter sig stötande.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
A_NN_A är en klok tös.

Gruppdynamik kan vara väldigt destruktivt.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Förhoppningen kanske är just att den berörda också ska förstå och "fatta hinten"? Kan ju tycka att det nästan är ett trevligare sätt att be någon att gå än att säga rakt ut att "Vi vill inte ha dig här", det är iallafall ett försök att göra det lite diskret... Hjälper inte det så blir det inte SP diskret längre, det är väl det som hänt här.

Konstiga saker nej, konstig får man vara. Otrevlig däremot är mindte fint, otrevliga saker tycker jag att man kan fördriva aktivt då det annars bara bidrar toll ökad negativ stämning om det tillåts.

Intressant tanke om den appliceras på exempelvis våldsbrottslingar och liknande... Efter avtjänat straff är personen "ren" och förtjänar inga dömande blickar eller uttalanden? Det håller jag inte med om.

Ja, jag är av åsikten att vissa personers handlingar gör dem förtjänta av viss behandling. I detta fallet kan jag som sagt förstå att folk försöker aktivt bli av med någon som beter sig stötande.

Jag har dock aldrig sagt -Vi vill inte ha dig här!
Tycker inte att man ska utesluta någon så länge de inte går till personangrepp och följer reglerna. Jag gillar dock inte att det skickas pm men jag har oxå gjort klart att det inte är uppskattat och att det inte bör hända igen.
Däremot så kan man skärpa till sig lite om man märker att vissa inlägg inte är uppskattade och kanske tona ner det lite.
Låt oss nu ge användaren en ny chans så här i juletider oavsett om han/hon är ett troll, en tomte eller en pudel. :)
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag har dock aldrig sagt -Vi vill inte ha dig här!
Tycker inte att man ska utesluta någon så länge de inte går till personangrepp och följer reglerna. Jag gillar dock inte att det skickas pm men jag har oxå gjort klart att det inte är uppskattat och att det inte bör hända igen.
Däremot så kan man skärpa till sig lite om man märker att vissa inlägg inte är uppskattade och kanske tona ner det lite.
Låt oss nu ge användaren en ny chans så här i juletider oavsett om han/hon är ett troll, en tomte eller en pudel. :)

Du har ju redan pekat ut "användaren" som ett perverst troll, så det går ju näääästan under personangrepp. :va
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Du har ju redan pekat ut "användaren" som ett perverst troll, så det går ju näääästan under personangrepp. :va

För det första har jag inte pekat ut användaren överhuvudtaget och för det andra så faller han/hon inte under troll-kategorin för mig. :)


Man skulle uppfinna en funktion som gör att man slipper se den man stör sig på skriva....

Finns redan :rock
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Man skulle uppfinna en funktion som gör att man slipper se den man stör sig på skriva....

Vissa forum har "Ignorera". Då slipper man sen vad den personen skriver. För mig funkar det inte, man ser ju ändå vad andra svarar på vad den man ignorerat skriver. Så blir man nyfiken och avignorerar... så funkar jag iallafall. :huvet
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du antar nu att alla vill bli av med individen.

Ett straffsystem finns just för att alla ska få möjlighet att få en ny start så svaret från mig på den frågan är ja. När någon avverkat sitt straff har de rätt att behandlas som alla andra.

Att en individ inte passar i mallen är inte samma sak som att den bör kastas bort.

Det är din förlust om du aldrig tänker ge någon en andra chans.
Nej, men däremot verkar majoriteten vilja det. Jag skiter I vilket, vill han hänga här så låt honom. Därmed inte sagt att jag förstår vad han vill, varken med att hänga här eller med vad han skriver, och jag kan helt klart förstå att folk stör sig på honom.

Inte alla förtjänar en andra chans nej, det är min uppfattning och den står jag för. I just detta fallet vet jag inte om det personen sagt eller gjort är nog för att döma hans chanser som förbrukade då jag inte vet I detalj vad som sagts, men på en del av de jag pratat med så verkar det vara av sådan natur att jag tycker att ett "dra åt skogen och kom inte tillbaka" kan vara befogat. För övrigas trevnad, i synnerhet de direkt berörda, om inte annat :)

Inte alla. Vissa förtjänar flera chanser, vissa inte. Vet jag om att någon begått ett grovt brott någon gång I livet så tycker jag att den personen förtjänar att påminnas om och dömas för det löpande. Ett par år I fängelse för hans del läker inte såren för hans offer eller för offrets familj. Om Vi nu ska dra ett spetsexempel :) därmed inte sagt att det är applicerbart här, det vet jag som sagt inte.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top