Idag är jag förbannad därför att...

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Ja same old som upprör en.
Stressigt i skolan, tre kurser och alla med någon form av projekt.
Pappa har länge varit ganska sjuk, senaste tiden har det blivit värre och var kritiskt för någon dag sen.
För någon dag sedan upptäckte jag att det droppade från taket, jag bor på högsta våningen. Det är läcka i taket och innertaket var dyngsurt visade fuktmätningen.

Men sen är det ju sällan man har det bra, längtar efter varmare säsong när man kan dra en sträcka med hojen och släppa allt.
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Slutbesiktning av min kåk imorrn och glasmästaren drog just en tjock skruv genom en av värmeslingorna på ovanvåningen. Vatten under parketten och på gipstaket inunder. Jag blir alldeles matt. FAKK!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Slutbesiktning av min kåk imorrn och glasmästaren drog just en tjock skruv genom en av värmeslingorna på ovanvåningen. Vatten under parketten och på gipstaket inunder. Jag blir alldeles matt. FAKK!

Fan vad surt :( Vad är det för jävla klåp till glas"mästare"? Och vart skulle ha montera, till bastun eller?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fan vad surt :( Vad är det för jävla klåp till glas"mästare"? Och vart skulle ha montera, till bastun eller?

Ett trappräcke. Han hade noggranna instruktioner men tog för lång skruv som han dessutom drog snett. Klantigt. Haan tar på sig hela ansvaret och alla relaterade kostnader, men sånt här stjäl massa tid som vi hade behövt till annat...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ett trappräcke. Han hade noggranna instruktioner men tog för lång skruv som han dessutom drog snett. Klantigt. Haan tar på sig hela ansvaret och alla relaterade kostnader, men sånt här stjäl massa tid som vi hade behövt till annat...

Ja, tid är svår att köpa...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ja, tid är svår att köpa...

Speciellt med slutbesiktning imorrn. Nu är parketten uppriven på 2 m2 samt hela "trappfodret" (gipset runt trappöppningen) borta.... De måste nog skära ner en del av taket nere också..... En remsa längs hela trappen. Sen på med nytt, spackla, slipa och sen måla 2-3 ggr.

Hoppas besiktningsmannen är på gott humör imorrn, för jag tänker flytta in om en vecka....
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Speciellt med slutbesiktning imorrn. Nu är parketten uppriven på 2 m2 samt hela "trappfodret" (gipset runt trappöppningen) borta.... De måste nog skära ner en del av taket nere också..... En remsa längs hela trappen. Sen på med nytt, spackla, slipa och sen måla 2-3 ggr.

Hoppas besiktningsmannen är på gott humör imorrn, för jag tänker flytta in om en vecka....

Har du bygglov enligt nya eller gamla pbl?

Är det nya så måste du ha ett slutbevis innan du kan flytta in, annars blir det dyrt satan.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Har du bygglov enligt nya eller gamla pbl?

Är det nya så måste du ha ett slutbevis innan du kan flytta in, annars blir det dyrt satan.

Nya antagligen eftersom han hoppas på en väldigt snäll besiktningsman :crash

Här i stan var det en som byggde ett jättehus men enligt rykten (har inte hört det från byggherren) så fick ventilationen nedslag och inflyttning var inte att tala om. Ett år senare så bos det för fullt i "sommar"huset, då är reglerna inte lika hårda tydligen?
Så Starstriker kanske kan ha det här som sommarstuga :rolleyes:
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fast det innebär inte per automatik att grannarna är skurkar.

Det gör det inte, men beggars can't be choosers så att säga. Så man har liksom hamnat där man hamnat genom bostadskön och har inte råd att flytta.
Har haft två jättetrevliga grannar här faktiskt, båda rätt gamla gubbar av någon anledning. Fast numera finns bara drägget kvar. :(

Hade flyttat direkt om jag kunnat, men vafan gör man?
Nu blev jag förbannad! :mad:
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det gör det inte, men beggars can't be choosers så att säga. Så man har liksom hamnat där man hamnat genom bostadskön och har inte råd att flytta.
Har haft två jättetrevliga grannar här faktiskt, båda rätt gamla gubbar av någon anledning. Fast numera finns bara drägget kvar. :(

Hade flyttat direkt om jag kunnat, men vafan gör man?
Nu blev jag förbannad! :mad:

Det är inte fel att ha mål i livet.:tummenupp
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Har jobbat natt denna veckan och vaknat 3 dagar i rad runt 10tiden av en ny granne som kör motorsåg ca 10 meter från där jag sover :gnissla
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top