Idag är jag förbannad därför att...

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Julen skulle vara riktigt trevlig om folk inte var så pretto. Lite god mat, några julklappar, några julöl och sen en stadig grogg och julmusik när barnen lagt sig.

Nej, istället skall hela släkten dras ihop. Knytis, alldeles för många plastiga julklappar till barnen. Och FÖR mycket mat. Klart folk blir stressade om de skall laga 10 maträtter. Jag nöjer mig med en skinkmacka och sen lite gröt framåt kvällen.

Jag skulle nöja mig med köttbullar, riktigt välgjorda köttbullar. :kär

Fläskläpp a la carte :tummenupp

Precis. :D
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Julen är så upphaussad så man kräks. Alla vuxna far runt som yra hönor och förväntningarna är skyhöga. Tycker synd om alla barn. Är det inte barnens högtid?

Är också förbannad flr att svärmor tömt en halv flaska mousse i min 4-årings hår. För helvette, han är FYRA år....

Jag tror vi har lyckats ta ner det på jorden, men det är ett hårt och aldrig sinande arbete.

Nu sitter jag i soffan med dagens första pilsner.:fyllisar

Edit. Eller tja, fick precis en skopa ovett för att kärringen inte sminkat sig än.....
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ska man _äta_ fläskläpp? :va

Ja, om du inte är muslim förstås.

Själv tycker jag att mycket och god mat hör julen till, det är nog den viktigaste punkten. Men jag håller med om att stressade vuxna inte är kul alls. I år var stresshönan nummer ett ganska lugn så jag tycker det var helt ok.
Nu är vi hemma igen och väntar på mina svärföräldrar och jag har småsippat whiskey sedan lunch och någon nubbe till sillen, precis som det ska vara. Byggt ihop grabbens enorma bilparkeringstorn och kastat kartonger och inom en halvtimme är det dags att öppna ytterligare 20 paket.
Det bästa av allt är när man kör julklappsbyte mellan de vuxna, orka hålla på och köpa julklappar för det är fan det värsta av allt.
Ungarna får massa paket, vi vuxna får maten. Perfekt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Julen skulle vara riktigt trevlig om folk inte var så pretto. Lite god mat, några julklappar, några julöl och sen en stadig grogg och julmusik när barnen lagt sig.

Nej, istället skall hela släkten dras ihop. Knytis, alldeles för många plastiga julklappar till barnen. Och FÖR mycket mat. Klart folk blir stressade om de skall laga 10 maträtter. Jag nöjer mig med en skinkmacka och sen lite gröt framåt kvällen.

Ja, jag har köpt 3 julklappar, alla till brorsans två barn samt gjort en julgran av marsipan till sambon, mer julstrul än så klarar jag inte av. >.< Alla mina släktingar har lite samma inställning att den bästa julklappen man kan få är att slippa jaga julklappar tillsammans med alla andra julstressade tokar på stan. :tummenupp
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Ja, jag har köpt 3 julklappar, alla till brorsans två barn samt gjort en julgran av marsipan till sambon, mer julstrul än så klarar jag inte av. >.< Alla mina släktingar har lite samma inställning att den bästa julklappen man kan få är att slippa jaga julklappar tillsammans med alla andra julstressade tokar på stan. :tummenupp
Jag har köpt noll julklappar. Vad vann jag? :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tror vi har lyckats ta ner det på jorden, men det är ett hårt och aldrig sinande arbete.

Nu sitter jag i soffan med dagens första pilsner.:fyllisar

Edit. Eller tja, fick precis en skopa ovett för att kärringen inte sminkat sig än.....
Det är väl hennes problem om hon inte sminkat sig? :va
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ja den här julen va inte så kul... Dels reala problem som att många nära inte har hälsan med sig:(

och sen att resten orkar tjafsa om skitsaker, som jag förväntas lösa trots att de inte har med mig att göra... Bläääää för att man inte kan va vänlig utan att bli dörrmatta

Plus de ni redan påpekat om julen....
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Låter inte så uppiggande. Nästa år ser du till att spendera din jul där ingen skapar problem åt dig :)

Ja den här julen va inte så kul... Dels reala problem som att många nära inte har hälsan med sig:(

och sen att resten orkar tjafsa om skitsaker, som jag förväntas lösa trots att de inte har med mig att göra... Bläääää för att man inte kan va vänlig utan att bli dörrmatta

Plus de ni redan påpekat om julen....
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top