Idag är jag förbannad därför att...

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Du var ju lite luddig i dina svar så det var svårt att veta vad det var du ansåg vara en typisk kärring.

Gnällandet på partnern är ju även det något både män och kvinnor gör. Man väljer en individ efter deras egenskaper och blir sedan besviken för att de inte anpassar sig efter ens önskemål.

Män är rätt bra på detta. De väljer kvinnor som får dem att känna sig som riktiga karlakarlar. Efter ett par år gnäller de om att deras kvinnor inte klarar något själva.

Kvinnor är rätt bra på detta. De väljer män som är enna riktiga karlar för att sedan gnälla över att de bara är intresserade av kompisar och fotboll.

Kvinnorna vill ha romantik och ständig uppmärksamhet.
Männen vill ha den där heta puddingen, men kvinnorna ska inte få tid på sig framför spegeln att bli den heta puddingen. ;)

Om folk ljög mindre för sig själv och sin omgivning skulle problemen i förhållanden vara mycket färre.

Kan vara så, men män har iaf en tendens att inte vara ohövliga mot sin partner, sen ser jag många som gärna skiter i allt då de får gnäll oavsett.

Men det jag syftar på är inte vad du kanske skulle välja att kalla könsroller, utan attityd gentemot sin partner.

Det du är inne på är något helt annat och varierar något enormt mellan par och var/hur de bor, även ideologi äger in mycket starkt i fördelningen.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du var ju lite luddig i dina svar så det var svårt att veta vad det var du ansåg vara en typisk kärring.

Gnällandet på partnern är ju även det något både män och kvinnor gör. Man väljer en individ efter deras egenskaper och blir sedan besviken för att de inte anpassar sig efter ens önskemål.

Män är rätt bra på detta. De väljer kvinnor som får dem att känna sig som riktiga karlakarlar. Efter ett par år gnäller de om att deras kvinnor inte klarar något själva.

Kvinnor är rätt bra på detta. De väljer män som är enna riktiga karlar för att sedan gnälla över att de bara är intresserade av kompisar och fotboll.

Männen vill ha den där heta puddingen, men kvinnorna ska inte få tid på sig framför spegeln att bli den heta puddingen. ;)

Om folk ljög mindre för sig själv och sin omgivning skulle problemen i förhållanden vara mycket färre.

Konstigt, för mycket av det du skriver syns inte i verkligheten.

Visst finns det något enstaka exempel, men i övrigt är det en renodlad fördom.

Men tror att vi kan stanna vid att jag har svårt att förmedla vad jag syftade på, skulle varit lättare över en öl eller två.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
:fyllisar

En öl eller två underlättar det mesta.

Konstigt, för mycket av det du skriver syns inte i verkligheten.

Visst finns det något enstaka exempel, men i övrigt är det en renodlad fördom.

Men tror att vi kan stanna vid att jag har svårt att förmedla vad jag syftade på, skulle varit lättare över en öl eller två.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Det gäller bara att inse sina brister och jobba med sig själv. Jag har insett att jag inte längre vill ha ett förhållande med gnäll och tjafs o hittade väl rätt kille för det oxå.

Sen gör jag både "kvinnliga" o "manliga" saker o han skulle nog aldrig bara ställa upp på att göra utan leder mig igenom det istället så att jag lär mig om det är nåt jag inte kan.

Vem orkar ljuga när man kan vara brutalt ärlig. :D

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Det är den andra Januari och inte ens IS på sjön :( :huvet:huvet
3-5+ grader och REGN varenda jävla dag... :mad:

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...