blablablabala
Låter som ni diskuterar två olika saker..
Jag tror ni både är korkade, som ett mynt med två korkade sidor.
blablablabala
Kan vara så, men män har iaf en tendens att inte vara ohövliga mot sin partner, sen ser jag många som gärna skiter i allt då de får gnäll oavsett.
Men det jag syftar på är inte vad du kanske skulle välja att kalla könsroller, utan attityd gentemot sin partner.
Det du är inne på är något helt annat och varierar något enormt mellan par och var/hur de bor, även ideologi äger in mycket starkt i fördelningen.
Du var ju lite luddig i dina svar så det var svårt att veta vad det var du ansåg vara en typisk kärring.
Gnällandet på partnern är ju även det något både män och kvinnor gör. Man väljer en individ efter deras egenskaper och blir sedan besviken för att de inte anpassar sig efter ens önskemål.
Män är rätt bra på detta. De väljer kvinnor som får dem att känna sig som riktiga karlakarlar. Efter ett par år gnäller de om att deras kvinnor inte klarar något själva.
Kvinnor är rätt bra på detta. De väljer män som är enna riktiga karlar för att sedan gnälla över att de bara är intresserade av kompisar och fotboll.
Kvinnorna vill ha romantik och ständig uppmärksamhet.
Männen vill ha den där heta puddingen, men kvinnorna ska inte få tid på sig framför spegeln att bli den heta puddingen.
Om folk ljög mindre för sig själv och sin omgivning skulle problemen i förhållanden vara mycket färre.
NI båda skulle kanske kunna läsa på lite här...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fördom
Konstigt, för mycket av det du skriver syns inte i verkligheten.
Visst finns det något enstaka exempel, men i övrigt är det en renodlad fördom.
Men tror att vi kan stanna vid att jag har svårt att förmedla vad jag syftade på, skulle varit lättare över en öl eller två.
En öl eller två underlättar det mesta.
Du var ju lite luddig i dina svar så det var svårt att veta vad det var du ansåg vara en typisk kärring.
Gnällandet på partnern är ju även det något både män och kvinnor gör. Man väljer en individ efter deras egenskaper och blir sedan besviken för att de inte anpassar sig efter ens önskemål.
Män är rätt bra på detta. De väljer kvinnor som får dem att känna sig som riktiga karlakarlar. Efter ett par år gnäller de om att deras kvinnor inte klarar något själva.
Kvinnor är rätt bra på detta. De väljer män som är enna riktiga karlar för att sedan gnälla över att de bara är intresserade av kompisar och fotboll.
Kvinnorna vill ha romantik och ständig uppmärksamhet.
Männen vill ha den där heta puddingen, men kvinnorna ska inte få tid på sig framför spegeln att bli den heta puddingen.
Om folk ljög mindre för sig själv och sin omgivning skulle problemen i förhållanden vara mycket färre.
http://onlinepizza.se/ är ju naturligtvis överbelastat idag
Svårt att gå som folk idag?
Kunde inte låta bli, lite öppet mål
Staten; Varför i helvete har vi inte skrotat den jävla lekstugan än?
Som i Landet, styret, statskicket?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |