Idag är jag förbannad därför att...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Racebussen.... Allt den ska göra är att funka som brukis medan subban e på operationsbordet, klarar den det? Nej! Den jävlas konstant trotts att de är en lågmilad välservad Vw transporter diesel

Vw är tyskarnas hämnd för ww2 :mad:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Racebussen.... Allt den ska göra är att funka som brukis medan subban e på operationsbordet, klarar den det? Nej! Den jävlas konstant trotts att de är en lågmilad välservad Vw transporter diesel

Vw är tyskarnas hämnd för ww2 :mad:
VW kvalitet.
Om det är atomatlåda på den, så har du skaffat en riktig skitbil.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Har lyckats trycka i mig en burgare med Salmonella eller nåt jävla skit igår.

Magen kör rockring runt bukhålan och röven har öppnat alla spjäll. Så nu sitter jag här på en fullsatt buss och är helt övertygad om att den där sista fisen som pressade sig ut mot min vilja har satt tydliga spår i kallingarna. Enda räddningen mot total förnedring är att det sitter en Christer Pettersson-wannabe som inte duschat sedan julen 2006 bakom mig. Just nu är hans odör till min fördel men jag vete fan hur jag ska kunna ta mig hem till fots sista sträckan.

Hejhå

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2012
Hoj
Rasad mille kraschad xt, g450x
Fästmön körde sönder bilen idag, igen...

Förra gången (2004) var det iofs Jokkmokks kommun som undvek att salta vid underkylt regn utanför Voullerim. Detta har jag iallafall lärt mig leva med.
Den här gången bär min hemkommuns väghållning ett betungande ansvar då >10cm (uppmätt ikväll)djupa isspår har bildats och ej skrapats bort vid den dagsaktuella olycksplatsen.

Nåja, nu har hon lärt sig att inte köra i spår och att om det regnar fast biltermometern visa minusgrader så ska man vara väldigt försiktig.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fästmön körde sönder bilen idag, igen...

Förra gången (2004) var det iofs Jokkmokks kommun som undvek att salta vid underkylt regn utanför Voullerim. Detta har jag iallafall lärt mig leva med.
Den här gången bär min hemkommuns väghållning ett betungande ansvar då >10cm (uppmätt ikväll)djupa isspår har bildats och ej skrapats bort vid den dagsaktuella olycksplatsen.

Nåja, nu har hon lärt sig att inte köra i spår och att om det regnar fast biltermometern visa minusgrader så ska man vara väldigt försiktig.

Vart 10:e år är ju inte så illa.

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Honda VFR800 07
Fick samtal från min läkare den 16 december att av 13 operationer förra året så måste mellan 9-11 göras om,
fick tid idag till den nästa och det är först nu skallen börjar fatta - Hatar skiten så det skriker om det.
Tror jag skall ta ut hojen för att må bra, men det skall tydligen bli vinter i slutet av veckan, varför...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Börjar min lediga torsdag med att vakna kl15.
Happ, bara att gör sig redo att knalla på jobb igen då...

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag är lixom lite småarg varje dag.

För det blir ju aldrig någon riktigt vinter. Vad är det för jävla blaj vi får dras med nu.!!?? Värsta månaden på året är november. Å nu har vi haft det här jävla novembervädret i flera månader.

Nä. Jag är fan riktigt förbannad. :mad:

Hit med lite minusgrader och snö. Skidspår på det. Och det arga kommer att vara som bortblåst. :wiggle

//M

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

För det blir ju aldrig någon riktigt vinter. Vad är det för jävla blaj vi får dras med nu.!!?? Värsta månaden på året är november. Å nu har vi haft det här jävla novembervädret i flera månader.

Hit med lite minusgrader och snö. Skidspår på det. Och det arga kommer att vara som bortblåst. :wiggle

//M

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Hit med snö NU!!!! :mad: Jag vill frysa, ha 12 plusgrader i sovrummet och svindyr fjärrvärmeräkning, den senaste var på 1700:- och det är ju ett jävla hån.
Inga snöslungor säljer jag heller när med det här skitvädret, jag som dessutom hade fixat en till mig själv och en 4wd fyrhjuling att leka med i snön.

Skitvinter :(

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Instämmer! Men med manuell så är det robusta bilar.

Nej...
Eller egentligen kan jag inte uttala mig, men efter att ha bytt startmotor två gånger, kablat igång den 10 gånger för att stereoläget hänger sig (ja jag va seg på att upptäcka det), bytt tankband, lagat avgasröret, bråkat med imobelizern tills jag accepterat att jag får välja mellan cigguttag och kupelyse och tändning.. blivit stannar i 14 "rutinkontroller"

Sen ja köpte den i oktober

Så va de här inte va jag önska mig efter en lång dag....

Bifogat

• uploadfromtaptalk1389306560294.jpg
    uploadfromtaptalk1389306560294.jpg
    76.5 KB · Visningar: 134

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nej...
Eller egentligen kan jag inte uttala mig, men efter att ha bytt startmotor två gånger, kablat igång den 10 gånger för att stereoläget hänger sig (ja jag va seg på att upptäcka det), bytt tankband, lagat avgasröret, bråkat med imobelizern tills jag accepterat att jag får välja mellan cigguttag och kupelyse och tändning.. blivit stannar i 14 "rutinkontroller"

Sen ja köpte den i oktober

Så va de här inte va jag önska mig efter en lång dag....

Vi hade tre stycken äldre (köpte av Banverket när de ansåg att de hade för många), som samtliga höll på och bråkade ungefär som du beskriver.
Dessutom var de försupna på både bensin och olja.
De såldes dock med förtjänst efter ett par år - Till Banverket, som ansåg att de hade för få.

Jag gillade konstruktionen, men kvalitén var undermålig,

Tjita1

Guest
Nä vintern är mitt fel. Jag ställde kn hojen i slutet på oktober innan jag åkte till Skåne. Hela perioden i Sköne hade det gått att köra. Skit.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag blir lika frustrerad varje gång jag äter Pringles, man får ju inte ner handen i det förbenade röret! Man blir ju förbannad!!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Handen i röret? Trär du inte bara läpparna runt röret och lutar huvudet bakåt och knackar på botten som alla andra Pringles-ätare?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

//M

Själv körde jag en 16-17 mil med hojen idag och nästa fredag bär det av till alperna för en veckas åkning :banana

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Handen i röret? Trär du inte bara läpparna runt röret och lutar huvudet bakåt och knackar på botten som alla andra Pringles-ätare?

Nejnejnej. Fyll på med Pepsi och kör ner en stavmixer i tuben. Drick med andakt.

Jag tjuvlyssnade på en man i 45-års åldern som begeistrat förklarade för sin 9 åring hur härligt det var med butiker som Sifvert skruv och Kuntze. Det fick mig att le.

Edit: fliksurfade mig vilse. Det gjorde mig förbannad :näsblod

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nejnejnej. Fyll på med Pepsi och kör ner en stavmixer i tuben. Drick med andakt.

Jag tjuvlyssnade på en man i 45-års åldern som begeistrat förklarade för sin 9 åring hur härligt det var med butiker som Sifvert skruv och Kuntze. Det fick mig att le.

Pepsi!? När det finns äkta vara...

Sifvert skruv hette det ja, tack för den! Jag satt och funderade tidigare i veckan när jag letade beslag och lite specialmuttrar, nu ska jag lägga in en påminnelse om att ringa dem på måndag :tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år