Idag är jag förbannad därför att...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Varför skulle man läsa någon annans mail? Det är som att öppna någons post och det är iallafall inte lagligt.

Exakt! :fakta

Händer det en gång till övergår korrigeringen från verbal till fysisk. Ty en del människor är som hundar och behöver ett rappt handkantsslag över nosen för att förstå. Orsak-Verkan-Konsekvens. I vissa lägen i livet kan man svårligen besinna sig, som det heter på skriftspråk i lagtexter. Man ser rött helt enkelt...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Exakt! :fakta

Händer det en gång till övergår korrigeringen från verbal till fysisk. Ty en del människor är som hundar och behöver ett rappt handkantsslag över nosen för att förstå. Orsak-Verkan-Konsekvens. I vissa lägen i livet kan man svårligen besinna sig, som det heter på skriftspråk i lagtexter. Man ser rött helt enkelt...

Domestic violence deluxe. Mitt tips är att prova lavett före handkantsslag på näsryggen, svårare att bevisa i rätten should things go south..

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Domestic violence deluxe. Mitt tips är att prova lavett före handkantsslag på näsryggen, svårare att bevisa i rätten should things go south..

Ser i dagsläget inte ut att behövas. Gärningsmannen håller tillbörligt säkerhetsavstånd(längre än armlängd) från mig och verbalt samband oss emellan hålls till ett absolut minimum. Precis som jag vill ha det. Nästan så att jag kan känna lukten av rädsla.

Jag är på intet sätt en elak eller grälsjuk man. Men jag är väldigt långsint och lättläst i mitt kroppsspråk, så situationen kommer vara oförändrad länge.

Sen hjälper det att kunna uttrycka sina känslor också. Frasen -En sak ska du ha jävligt klart för dig, jag gillar inte dig! Ackompanjerad av pekande med hel hand och uppsyn av bister art är tydligen svår att misstolka.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Att en och annan individ inte förstår att det inte är ok att skumma igenom någon annans mailkonversationer. Ska man behöva korrigera vuxna människor?

Jag kunde besinna mig men det var Fan inte lätt! Har nu talat om i klartext att mitt förtroende för vederbörande är borta och att denne nu ligger på min utelista. :smasha

Varför skulle man läsa någon annans mail? Det är som att öppna någons post och det är iallafall inte lagligt.

Lika olagligt att läsa mail eller tex sms på någons telefon.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Att en och annan individ inte förstår att det inte är ok att skumma igenom någon annans mailkonversationer. Ska man behöva korrigera vuxna människor?

Jag kunde besinna mig men det var Fan inte lätt! Har nu talat om i klartext att mitt förtroende för vederbörande är borta och att denne nu ligger på min utelista. :smasha

Det är bara att yxa ner.

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Posten som lyckats leverera mina kåpor och dekaler från tyskland till ett företag på andra sidan stan.
Och som sen inte har något som helst ansvar, hänvisar mig bara till företaget jag beställt sakerna från..

Helt jävla sjukt att dom inte har nåt ansvar i saken då hela deras jävla företagside är att levera post och paket.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Det snöar :mad: Jag som hade börjat åka hoj till jobbet varje dag.

Och så har det gått hål i tryckslangen för styrservon på frugans bil.

99Micke99

Gubbe på 2 hjul
Gick med
20 Jul 2012
Hoj
2012 Honda CB1000RA *såld, 2005 Yamaha R1, 2011 BMW S1000RR
...min värmepanna helt plötsligt och helt utan förvarning fick för sig att idag var en bra dag att gå sönder. Det jag undrar är bara hur i helvete en 4 år gammal IVT panna kan rosta sönder? IVT hade tydligen inte den kvalitén de tar betalt för...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Microsoft.

Jag har precis konfat om firmans mailtvätt, till att gå genom en tjänst i Office365-molnet...
Något som kan te sig rätt simpel att få till - men det verkar som att tjänsten är med flit gravt bristfälligt, och i vissa fall helt felaktigt dokumenterad.

Vilket gör att man tvingas till att ha att göra med supporten.

Som ligger i Indien.

När man bokstaverat sin epostadress för femte gången, borde man kanska ana oråd (jag är inte helt oduglig på engelska skall tilläggas om man får vara lite svenskt oblyg), och givet, när man till och med missförstår skärmdumpar med det som jävlas överstryket med "märkpenna", då är det bra klent.

Jag saknar ord.

Något gott kom ur skiten, jag fick själv sätta mig in i exchange igen, något man inte rört sedan 98 sisådär..

Jävla företag att nyttja låglöneländer, och sätta kvalitet längst ned på priolistan. :gnissla

...och kollegor som har noll koll som har mage att ogga över att ett par mail studsade idag under övergången. Ibland är det tur att många är ovetande om hur nära det är en storbrand i proppskåpet.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...