Snicksnack.
Sök jobb du vill ha, var ärlig med vad du kan, förklara att du är villig att lära.
De flesta som jobbat med personal har lärt sig (den hårda vägen) att utbildning och kunskap är olika saker och ingen av dem övertrumfar intresse.
Böterna är ju kukiga, tveklöst så men gräv inte ner dig för det, ety det ligger utanför din kontroll.
Fingret läker ihop på ett eller annat sätt.
Att du inte kan jobba på sjön är väl inte hela världen, det finns ju arbetsplatser på landbacken.
Ett CV knåpar du ihop lätt, om inte annat med kvalificerad hjälp från SH.
Det enda du behöver göra är att fundera vad du vill!
Att de skall ha böter av mig för en teknikalitet som inte har någon relevans till varken säkerhet, rättvisa eller moral beskyller jag politiker och tjänstemän för, även polisen då de mycket väl kunde gått på kaffe istället då jag både var nykter, höll hastigheten och hade allting i skick vad relaterar till trafiksäkerheten.
Att chefen kommer och frågar min åsikt om ett projekt när han redan bestämt sig, skäller ut mig för att jag har andra åsikter, och sedan undrar varför jag inte sagt något när skiten går åt fanders pga det han skällt ut mig för att jag påpekat, samt att denne är så konflikträdd att han plockar etablerad personal från schemat utan att ens kunna meddela de berörda skyller jag absolut på honom.
Har jag fel här tänker jag tamefan ha fel i så fall.
De saker jag misslyckats med får jag absolut ta på mig.
Att jag är rätt kass på att skriva cv är mitt fel tex.
Att jag har sjukdomar som gör att jag inte får jobba tex till sjöss eller på oljerigg är också mig det är fel på, även om där inte är mycket jag kan göra åt det direkt.
Att jag kapade mig själv i fingret var absolut mitt eget fel.
Att jag är dålig på att knyta nya sociala kontakter är också mitt fel, fast jag genuint inte har en jävla aning om hur jag skall fixa det.
Mm, mm.
Bwahaha, tack för skrattet.
Det låter bra, men sanningen verkar mindre ljus.
Tjejerna som pratar konstigt i P3. "Vulvagruppen". Det är minst 2-3 stycken som pratar i mun på varandra.
Begriper fortfarande inte hur de kan få hålla på att dra sina dåliga vegan-vitsar, lustiggöra sig över folk som bara är ett enda snäpp till höger om dom själva på väljarskalan, indoktrinera dagens unga och till att tro att "hen" är den rätta vägen. Fy fan säger jag. Jag får exsem på låren.
Har du skrivit att du är knarklangare i ditt CV eller? Nä jobb finns!
*text*
Tjejerna som pratar konstigt i P3. "Vulvagruppen". Det är minst 2-3 stycken som pratar i mun på varandra.
Begriper fortfarande inte hur de kan få hålla på att dra sina dåliga vegan-vitsar, lustiggöra sig över folk som bara är ett enda snäpp till höger om dom själva på väljarskalan, indoktrinera dagens unga och till att tro att "hen" är den rätta vägen. Fy fan säger jag. Jag får exsem på låren.
Kexchoklad har blivit fjolligt.Idag fick jag ett sug.
Ett sjukt hysteriskt sug efter kexchoklad.
Tog mig till affärn och köpte en hel låda med 48 stycken i, jag öser gärna på utav helvete när jag får såna här sug.
Satte i mig säkert 15-16 stycken under dan idag och nu har jag ångest och ont i magen.
Det värsta är att jag har halva lådan kvar och kommer att glufsa i mig resten så fort jag kan.
Tränar hårt och håller dieten annars, men nu har det nog brunnit i skallen
View attachment 399994
Kexchoklad har blivit fjolligt.
Det var bättre i min ungdoms dagar, när man kunde tuffa sig genom att äta dem utan att ta bort aluminiumfolien.
Nufötin äter jag margarin utan att klä av paketet när jag vill impa på småtjejerna.
Idag fick jag ett sug.
Ett sjukt hysteriskt sug efter kexchoklad.
Tog mig till affärn och köpte en hel låda med 48 stycken i, jag öser gärna på utav helvete när jag får såna här sug.
Satte i mig säkert 15-16 stycken under dan idag och nu har jag ångest och ont i magen.
Det värsta är att jag har halva lådan kvar och kommer att glufsa i mig resten så fort jag kan.
Tränar hårt och håller dieten annars, men nu har det nog brunnit i skallen
View attachment 399994
Näe, kanske borde göra det?
Eller helt enkelt börja smuggla knark, liiiiite lukrativare bransch.
Jag har ju iofs ett jobb, ordinarie & heltid. Haft det i snart 4 år.
Gled in lite tafatt som praktikant utan egentlig erfarenhet eller relevant utbildning, fick anställning 6 veckor in i det 4 månader långa praktikavtalet. Fick fast anställning efter en 6 veckor till, och första sommaren, högsäsong, efter ca 5-6 månader fick jag vikariera förmannen och ta hand om avdelningen, försäljningen & sommarextrorna, arbetsstyrka på en 10-12 pers och bra mycket pengar i omsättning, när resten av den fasta styrkan pös i väg på semester med 3 veckor överlapp. Vilket ju gick bra.
Är bara allmänt fittbitter på livssituationen.
Med andra ord så har du redan ett ganska bra jobb som du inte har de minsta kvalifikationer för.
Om du verkligen vill så går det naturligtvis att göra samma resa igen (nu har du ju dessutom erfarenhet) om du verkligen är trött på det du har.
Som Ålänning tror jag dessutom att du kan söka jobb i två olika länder utan problem (Sverige och Finland) och två till med minimala problem (Norge och Danmark).
Ja, men det är tråkigt, för enkelt, ledningen är dum i knopparna, och framförallt är lönen såpass patetisk att där inte finns tillstymmelse till utrymme att uppnå några som helst mål i livet. Inte av de som kostar pengar åtmiståne, du vet; bostad, resor, upplevelser, materiella ting, kunna äta god mat istället för det som är billigast, nudlar, oftast, och så vidare. Kort så är det inte spännande och nytt att gå upp på morgonen och jobba och man är allt för begränsad till vad man kan göra när man inte jobbar pga att lönen är så pass låg.
Pengar är inte allt, men så fort man går utanför dörren går dem åt, och är man helt utan blir det inge roligt.
Utan att habla mumin så går Finland fetbort, sverige/norge/storbrittanien & förståss här hemma är inget bekymmer.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|