Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Är väl det som är problemet, har försökt flera gånger men det blir liksom ingenting, därav slutsatsen att där inte finns nått ljus i slutet av tunneln.
Det är svårt att ändra på andra människor. Och även samhälleliga stolpskott & skattemasen är svåra då där finns åt helvite för många dårar för det.
En bra början hade vart ett nytt jobb som skulle betyda både miljöombyte och möjlighet att göra något åt både boendesituation och fritidssysslor, såväl som att vardagsknegandet kunde bli roligare, men inte en jävel anställer någon som inte har papper på att de kan något.
Så det är väl lika bra att gå & lägga sig.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Är väl det som är problemet, har försökt flera gånger men det blir liksom ingenting, därav slutsatsen att där inte finns nått ljus i slutet av tunneln.
Det är svårt att ändra på andra människor. Och även samhälleliga stolpskott & skattemasen är svåra då där finns åt helvite för många dårar för det.
En bra början hade vart ett nytt jobb som skulle betyda både miljöombyte och möjlighet att göra något åt både boendesituation och fritidssysslor, såväl som att vardagsknegandet kunde bli roligare, men inte en jävel anställer någon som inte har papper på att de kan något.

Plugga, då får du både papper och något annat att göra.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Något kan du väl, även om det inte är kunskap anskaffad på officiella lärosäten?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton

Nu känner ju inte jag dig, men jag känner igen hopplöshetskänslorna av att det fan inte går att ändra på nåt. Men det gör det.. för jag och många andra har gjort det. Alla kan. Du kommer hitta det där du minst anar det. Tricket är att hålla sig öppen länge nog att låta det komma. Ge upp och bryta ihop är bra ibland men inte i längden. Och sluta skylla dina misslyckanden på andra. Det leder aldrig nånstans. Ta fullständigt ansvar för ditt eget liv. Prova ödmjukhet.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Näe, jag vill minska min tristess och öka mina inkomster, inte tvärt om.

Tänk efter om du har tillräckligt som håller dig kvar där du bor nu och har du inte det kan du söka jobb precis vart som helst. Oljerigg i norge ger bra pengar, eller ja många jobb i Norge ger tydligen bra pengar. :)
Du kanske inte tror det nu men det blir bättre när du själv vill att det ska bli bättre. Ingen kommer att göra det åt dig...även om man skulle önska det ibland.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Men utan dokument på detta är man värdelös ändå.

En CV är så mycket mer än en lista med utbildningar, det är ju din chans att förklara vad du faktiskt gjort därute i verkligheten, bortanför kurssalar, skolbänkar och böcker.

Se bara till att tänka efter. Även om du saknat snitsig titel så har du ju gjort något som du allteftersom blivit allt bättre på.. Även om det bara är att gräva hål så är detta en konst som så många andra som kräver en del kunskaper och färdigheter. Se bara till att fundera på vad du faktiskt lärde dig och kunde. Vad är det som gör att din mamma eller din osnutne 13-årige bror inte kan utföra samma arbetsuppgifter.

Gropgrävare
Period: Nov 2011- Aug 2012
Under perioden arbetade jag och mitt arbetslag med att gräva gropar åt XXXX som skulle användas för YYYY. För att kunna arbeta på vintern använde vi gasolbrännarutrustningen fgTEr7676 som jag ansvarade för. Hålen grävdes manuellt med Spade Turbo Attack, stenblock avlägsnades med spett Bettan Spettan och överblivet material forslades bort med Skottkärra P-Rulle. Under vintern ansvarade jag för tjälskottsgruppen som tog sig ann synnerligen frusna markpartier. Under perioden drev jag och några till en effektiviserings- och teknikförbättringskurs som ökade vår hålvana drastiskt.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag kan mycket.
Men utan dokument på detta är man värdelös ändå.

Snicksnack.
Sök jobb du vill ha, var ärlig med vad du kan, förklara att du är villig att lära.
De flesta som jobbat med personal har lärt sig (den hårda vägen) att utbildning och kunskap är olika saker och ingen av dem övertrumfar intresse.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
En CV är så mycket mer än en lista med utbildningar, det är ju din chans att förklara vad du faktiskt gjort därute i verkligheten, bortanför kurssalar, skolbänkar och böcker.

Se bara till att tänka efter. Även om du saknat snitsig titel så har du ju gjort något som du allteftersom blivit allt bättre på.. Även om det bara är att gräva hål så är detta en konst som så många andra som kräver en del kunskaper och färdigheter. Se bara till att fundera på vad du faktiskt lärde dig och kunde. Vad är det som gör att din mamma eller din osnutne 13-årige bror inte kan utföra samma arbetsuppgifter.

Gropgrävare
Period: Nov 2011- Aug 2012
Under perioden arbetade jag och mitt arbetslag med att gräva gropar åt XXXX som skulle användas för YYYY. För att kunna arbeta på vintern använde vi gasolbrännarutrustningen fgTEr7676 som jag ansvarade för. Hålen grävdes manuellt med Spade Turbo Attack, stenblock avlägsnades med spett Bettan Spettan och överblivet material forslades bort med Skottkärra P-Rulle. Under vintern ansvarade jag för tjälskottsgruppen som tog sig ann synnerligen frusna markpartier. Under perioden drev jag och några till en effektiviserings- och teknikförbättringskurs som ökade vår hålvana drastiskt.

Du skulle få skriva min CV any day. :rofl

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Och sluta skylla dina misslyckanden på andra. Det leder aldrig nånstans. Ta fullständigt ansvar för ditt eget liv. Prova ödmjukhet.
Att de skall ha böter av mig för en teknikalitet som inte har någon relevans till varken säkerhet, rättvisa eller moral beskyller jag politiker och tjänstemän för, även polisen då de mycket väl kunde gått på kaffe istället då jag både var nykter, höll hastigheten och hade allting i skick vad relaterar till trafiksäkerheten.
Att chefen kommer och frågar min åsikt om ett projekt när han redan bestämt sig, skäller ut mig för att jag har andra åsikter, och sedan undrar varför jag inte sagt något när skiten går åt fanders pga det han skällt ut mig för att jag påpekat, samt att denne är så konflikträdd att han plockar etablerad personal från schemat utan att ens kunna meddela de berörda skyller jag absolut på honom.
Har jag fel här tänker jag tamefan ha fel i så fall.

De saker jag misslyckats med får jag absolut ta på mig.
Att jag är rätt kass på att skriva cv är mitt fel tex.
Att jag har sjukdomar som gör att jag inte får jobba tex till sjöss eller på oljerigg är också mig det är fel på, även om där inte är mycket jag kan göra åt det direkt.
Att jag kapade mig själv i fingret var absolut mitt eget fel.
Att jag är dålig på att knyta nya sociala kontakter är också mitt fel, fast jag genuint inte har en jävla aning om hur jag skall fixa det.

Mm, mm.

Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
De saker jag misslyckats med får jag absolut ta på mig.
Att jag är rätt kass på att skriva cv är mitt fel tex.
Att jag har sjukdomar som gör att jag onte får jobba tex till sjöss eller på oljerigg är också mig det är fel på, även om där inte är mycket jag kan göra åt det direkt.
Att jag kapade mig själv i fingret var absolut mitt eget fel.

Mm, mm.

Böterna är ju kukiga, tveklöst så men gräv inte ner dig för det, ety det ligger utanför din kontroll.
Fingret läker ihop på ett eller annat sätt.
Att du inte kan jobba på sjön är väl inte hela världen, det finns ju arbetsplatser på landbacken.
Ett CV knåpar du ihop lätt, om inte annat med kvalificerad hjälp från SH.
Det enda du behöver göra är att fundera vad du vill!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år