Idag är jag förbannad därför att...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är så förbannat trött på windows nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Sedan början av sommaren fick jag ta ett förhoppningsvis kortsiktigt uppdrag (är it-konsult) men detta uppdrag handlar till 99% om windows och jag känner snart att livet inte är värt att leva längre det gör ont i min själ. :näsblod:död:3freak:4skrika

Det senaste på jobbet har handlat om att "uppgradera" alla till office 365, windows phones, etc med allt vad det innebär. All denna jävla skit om outlook... exchange... active directory... remote fucking desktop... windows server... och att behöva handskas med dumma användare!! :7peta Fyfan vad allt suger just nu. :mad:

:skrämd:skrämd:skrämd

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Att jag gjorde en skitvurpa. Och att en kåpa på motorn gick sönder, vete tusan hur jag ska få tag på en ny.

Handtag, blinkers m.m. är lätt att få tag på, men kåpan på motorn har jag inte hittat. Tvivlar att den finns som ny reservdel hos Yamaha.

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt

SubSub

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Hoj
-?-
Det är så jävla svårt att hitta ett vettigt affärssystem. Alla är keff på ett eller annat vis! Saknas inte ditt så fattas datt... kan de inte bara göra allt rätt någon gång de jävla klåparna!?

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85

Tack för tipset, det skulle ju kunna funka. Men vad är DOHC? YICS vet jag vad det är.

covercrankcase-dohc_medium22N1542601-01_2537.jpg

140821_repa_motorkapa.jpg

Snowman89

Guest
För att folk inte gör som de ska och får betalt för.
Min renovering vart just några tusen dyrare...

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Ska byta stompgrips på Rettan och upptäcker att de gamla är limmade med silikon! Ett helvete att få bort från lacken! :mad:

Med silikonborttagare från Biltema och plastskrapa är det nu snart borta, men lacken blev inte snygg... Tur att det är racehojen...

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
För ett icke fungerande molnbaserat Sporthoj.com - som nästan varje helg är helt oanvändbart, omöjligt att komma in på :huvet

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
För att min granne kom och ringde på för att min renovering lät för mycket, klockan var 13.30, jag ämnade hålla på till 15.
Det vore ok annars för det levde djävul men just den här grannen hade ett gäng polacker som renoverade sju veckor på raken och de började tidigt på helgmorgonarna.
Extra irriterande är det för att det är en liten självcentrerad fjant som ville "se en film och chilla. Man kanske är lite bakis".
Det leder till frågan: hur många år får man för dråp?

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
För att min granne kom och ringde på för att min renovering lät för mycket, klockan var 13.30, jag ämnade hålla på till 15.
Det vore ok annars för det levde djävul men just den här grannen hade ett gäng polacker som renoverade sju veckor på raken och de började tidigt på helgmorgonarna.
Extra irriterande är det. För att det är en liten självcentrerad fjant som ville "se en film och chilla. Man kanske är lite bakis".

Muttra något om att kakan. :tummenupp

hbdykab

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2014
De har öser ner regn vecka in och vecka ut..... Allvarligt hur mycket vatten finns de? Jag vill ju ut och köra ju!!!

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Extra irriterande är det för att det är en liten självcentrerad fjant som ville "se en film och chilla. Man kanske är lite bakis".

Jag hoppas verkligen att du fortsatte som planerat?
Om du avbröt arbetet finns risken att han får för sig att det är helt i sin ordning att begära att världen ska rätta sig efter hans önskemål.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag hoppas verkligen att du fortsatte som planerat?
Om du avbröt arbetet finns risken att han får för sig att det är helt i sin ordning att begära att världen ska rätta sig efter hans önskemål.

Nej, han hade faktiskt rätt. Man får leva om ifall att man har aviserat innan och det hade jag bommat. Det är ändå irriterande just för att han är en sån dryg liten skit. En sådan som inte presenterar sig när man råkas i trapphuset.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0